Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu, ma refeream ca sunt vreo 8 principale acolo la motor. Masoara si la ele, intrare si iesire. Orice siguranta gasesti pe acolo. Din cate vad prin scheme creierul masinii este Central Electronics, se ocupa cam de toate.
Skip ads

  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Iar s-a intrerupt si cand am batut cu degetul in siguranta neagra, cea mare de pe baterie (nu maro cum am scris gresit in postul anterior) a revenit curentul. I-am mai dat bobarnace si curentul se tot intrerupea, pana s-a blocat computerul cu totul; am scos borna plus ca sa-l resetez si nimic; am pus-o la loc si am scos borna minus si atingand-o apoi usor pe baterie a revenit curentul. S-ar gasi sigurante din acestea?
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
In EPC apare ca fiind siguranta de la electromotor. 275 amperi, cod GM 13315313. In Germania e 4.03 eur fara tva.
Probabil in interior este crapata, nu o mai chinui. Ia alta de la magazine de piese auto, probabil pe comanda. Sau de la reprezentanta.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc ptr. identificarea piesei. De atunci (oct. anul trecut), de cand am lovit cu degetul in ea, n-am mai avut probleme... s-o fi "sudat" vreo fisura din ea, ca acum totul e OK. Un prieten mecanic zice ca si daca o strapez (leg pe direct), ar merge. Am gasit siguranta asemanatoare dar de 250A. Ar merge? Ca sa protejez electromotorul nu dau la automat aiurea , mai ales ca motorul (benzina- A14NET) porneste rapid, chiar si pe ger.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
nu lega nimic pe direct, ca iei foc. poti sa incerci cu 250A dar foarte mari sanse sa se arda mai ales cand e cald afara. Chiar nu gasesti pe comanda piesa originala? nu e scumpa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Faptul ca se argumenteaza arderea sigurantei,conditionata de temperatura exterioara(culmea,din timpul verii),mi se pare...,dar mai bine nu mai spun cum mi se pare!
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc ptr. raspuns. Legarea pe direct mi s-a parut si mie suspecta si n-as fi experimentat-o. Siguranta originala de 275A: Stiu ca e vreo 5 E. dar nu se gaseste la noi in tara si e mai complicat s-o comand din Germania: drumuri, ca nu stau in Buc., plus pret manopera daca vine prin service, e complicat; preferam s-o comand pe net si sa desfac doua piulite de 8, ca s-o inlocuiesc. Dar am gasit doar de 250A: Web Page Name sau de 300A: Web Page Name
Piesa nr.9 din schema-in stanga jos e siguranta de 275A numita "fuse starter - cod 13315313' e cea pe care o caut si langa ea si codul ptr. diesel , varianta de 500A: Web Page Name O voi comanda cand vin in Buc.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Eu cred ca "starter fuze" protejaza electromotorul, cand il folosesti in exces si ai putea sa-l incingi pana la distrugere, iar asta s-ar produce la o pornire greoaie, care de regula ar surveni mai degraba in anotimpul rece.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Faptul ca se argumenteaza arderea sigurantei,conditionata de temperatura exterioara(culmea,din timpul verii),mi se pare...,dar mai bine nu mai spun cum mi se pare!


hai zi nu te rusina. care e problema, doar e un spatiu virtual, nu te gaseste nimeni. si cand ai orgoliul satisfacut te duci linistit si mandru la culcare.

si pentru ca tot eu sunt ala idiot, poftim un link, orice siguranta are o caracteristica in functie de temperatura ambianta: http://www.littelfuse.com/~...nts/Fuseology.pdf

http://www.optifuse.com/blog/t091021.php

"The fuses under discussion are temperature-sensitive
devices whose ratings have been established in a 25ºC
ambient. The fuse temperature generated by the current
passing through the fuse increases or decreases with
ambient temperature change."

Ia gata ca prea vorbesc aici de teorie si "practicienii" nu stiu multe.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Aceste informatii sunt rezultate din proiectare(sigurante) si studiu.Daca prezentau cea mai mica importanta,sigur o prevedeau fabricantii in notele tehnice si cite mi-au trecut prin mina,nu prevedeau asemenea,-teorii-. Revenind la practica,sa stii ca atunci cind e cald,conditiile de functionare a unui electromotor sunt aproape ideale,curentul cerut fiind cel mai mic posibil(viscozitate ulei),pornirea fiind rapida(1 secunda).Daca vei masura valoarea amperajului cerut de electromotor,o sa vezi ca e la jumatatea valorii sigurantei de 250A.Adevarat ca e buna teoria,dar,practica ne omoara...!Cine exagereaza cu teoria,e rupt de practica...!Echilibrul,e recomandat.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Recent iar a disparut total curentul: tocmai ajuns aproape acasa (...dupa 7 ore pe DN1 pe 30 dec); motor oprit lumini aprinse (automate), bord luminat tot si am tras frana de mana (electrica) ; eram la porbagaj sa scot bagaje si odata scade lumina treptat si moare tot curentul; si blocata cu frana, parcata aiurea nici nu mai puteam s-o imping cu mana.. delir , ce mai... iar umblu la borna (pe ger de -15 grade) si dupa vreo 10 minute de bajbaieli si atingeri la borna s-a resetat si a revenit curentul. O sa incerc sa schimb toate sigurantele de putere de pe baterie. Nu se poate gasi intreruperea, ar fi grav sa fie de la E.C.U.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu explicarea (sper eu chiar cu rezolvarea) problemei intreruperii de curent: papucul care se leaga la a doua siguranta din stanga pozei, cea de 100A, facea un contact imperfect cu siguranta avand surubul de M5 de fixare nestrans, dupa cum se observa clar si-n poza .
Din fabrica polonezul era fara chef de munca cand l-a strans s-au incalecat filetele si piulita s-a blocat la jumatatea surubului, fara sa preseze bine papucul. Nici un electrician nu a verificat acele piulite si se vedea la o privire atenta ca piulita nu era stransa, fiind mai sus fata de celelalte. Ba chiar recomandau sa inlocuiesc ECU, care ar fi fost o caciula de bani... Asta m-a costat stres, drumuri la service-uri, stat in ger in pana si bine macar ca nu s-a oprit subit in viteza sau la vreo depasire; fabrica ar trebui sa raspunda intr-o forma, mai ales ca am consemnat fenomenul in garantie... daca mai apare asta la alt Opel, sa reclamam la GM, defectul fiind aprope la fel de grav ca o roata nestransa sau o conducta frana slabita!


Skip ads

  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Se vede clar contactul imperfect si din poza din 13 oct 2012,insasi poza aia ar fi trebuit sa fie tema de gandire de genul ''ce nu este bine strans in imaginea asta '' ? Smile Ce poate sa faca o banala piulita nestransa corespunzator...mult succes si probabil de la asta era defectul.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Mersi, asa este, se vede in poza ca nu era stransa ca celelalte , imaginea fiind luata din lateral, insa privind la fata locului perpendicular (de sus) nu s-a vazut. Poza nu am analizat-o atent, eu punand-o prima data doar sa arat grupul sigurantelor de putere pe care le banuiam de defect. A fost o gresala sa banuiesc vreo siguranta, fiindca daca s-ar fi intrerupt (arsa) , nu mai revenea curentul deloc; iar siguranta neagra de 275A e doar pe demaror, nu stinge bordul si toata electrica, deci o banuiam degeaba. Pesemne cand dadeam cu mana pe ea vibra tot grupul de sigurante, refacandu-se de fapt contactul prost de la piulita cu pricina. Strangerea acelor piulite am incercat-o si mai de mult, cu tubulara de 8mm si toate pareau stranse la maximum, deoarece cea defecta era foarte intepenita pe filetul stricat si privind perpendicular, de sus, nu vedeam ca nu preseaza papucul. N-au observat nici electricienii (lu' peste) din service-uri; norocul meu ca la ultima intrrupere de curent, fiind intuneric, la atingerea repetata a bornei minus, am observat o mica flama in zona cu contactul slab. La atatea socuri electrice bine ca nu s-a prajit ceva din electrica (electronica) masinii... care a rezistat cu brio.
  • diablo46

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Cititi, va rog toate detaliile contractuale cu delarul, inclusiv garantia. Daca este semnalat un defect in timpul garantiei si acesta revins si dupa terminarea garantiei (termen de 6 luni parca) poti reveni in service si va fi reparat defectul pe garantie.
  • iordantonio

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 1.4 Turbo Ecotec
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Era semnalat in garantie, dar au trecut peste 6 luni (nu stiam ca e termen), insa am descoperit si mi-am remediat singur defectul... In service-uri n-au gasit nimic, facea contact atunci. ce nu stiu e daca s-au inregistrat erori in computer cu ocazia intreruperilor, dar la mine pe bord apare totul in regula acum.
  • LAndrei877

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Salut,
Ai reusit sa gasesti cauza? Acelasi lucru l-am patit si eu ieri si as vrea sa stiu ce ar putea cauza asta?

Multumesc
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,500
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacã ai același fer ca OP și te deranjai sã citești vreo 2-3 posturi, mãcar de pe pagina asta, vedeai și rezolvarea...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR