Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Erorile se refera la defect electric pe circuitul injectorului. Fiind erori pe toate 4 injectoarele, pe mine ma duce gandul exact la firul comun, adica acest +12V care vine exact de la releul pompei de benzina.
Merita verificat sa nu fi desfacut vreo masa, pe unde ai umblat si sa fi uitat, dar eu as miza pe lipsa acelui +12V.
Daca iti este mai simplu, poti sa faci scurt/strap/punte in loc de releu si sa determini prezenta tensiunii in locurile de care vorbeam, dar atentie, nu cu aparat de masura, ci neaparat cu o lampa cu bec (nu LED), ca sa ai un consum. Insa cel mai corect, sa faci masuratorile exact cum am scris in postul anterior.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Daca ai continuitate de la injectoare pana la mufa de deasupra releelor, ai continuitate si de la mufa de deasupra releelor pana pe pinul releului ?.................................
Dupa ce ai TOTUL CONECTAT (mai putin releul pentru pompa), as face 3 masuratori de continuitate, exact unde scriu nu in alte locuri:
- de la mufa de pe stalp dreapta, firul roz, pana pe mufa spre injectoare, fir rosu cu albastru;
- de la releu (fir roz) pana pe mufa spre injectoare, fir rosu cu albastru;
- de la releu (fir roz) pana la mufa de pe stalp dreapta, firul roz.


@sebage Am fãcut test de continuitate exact cum ai scris. De fapt am fãcut si mai precis de-atât, scotând mufa de la un injector si punând fisa aparatului de mãsurã, pe rând, atât pe rozul din mufa mamã ce face trecerea spre injectoare cât si direct pe "plusul" injectorului, adicã la cap de linie, cum s-ar spune. Rezultat:
-lipsã continuitate între mufa mamã (fir roz) de pe stâlpul dreapta si firul roz corespondent celui rosu/albastru din mufa cãtre injectoare si implicit lipsã continuitate cãtre firul de plus (+) al injectorului (cel din stânga mufei injectorului, cum o privesti din fata masinii). Strict informativ, mufa tatã de pe stâlpul dreapta este cea care chiar se fixeazã pe stâlp si din care firele pleacã spre spatele masinii, inclusiv rozul de la pompa de benzinã.
-lipsã continuitate de la pinul cu fir roz din releul pompei K16 cãtre oriunde, deci nici cãtre mufa din stâlp, nici spre injectoare.
Șocant , nu-i asa? Caut printre zecile de fire rãmase descoperite dupã înlãturarea matisãrii, sã vãd dacã la Opel se practicã legãturi între fire pe parcursul instalatiei, altele decât în conectori: DA! Se practicã, și nu oricum ci...en-gross! Iatã un exemplu:


Deci si firele mele roz pot fi îmbinate la fel undeva în cablaj, prin spatele motorului, unde nu am acces. Cum firul roz din releu trebuia sã aibã legãturã atât cu (+) injectoare cât si cu (+) pompã benzinã si cum, iatã, nici între mufa din stâlp (X3) si cea albã de deasupra blocului releelor (X5) nu am continuitate iau de decizia radicalã de a lega unul de altul cele douã fire roz care pleacã din releu si mufa mamã albã de deasupra (X5 in schemã) dar nu doar între ele ci si cu capãtul liber al firului experimental legat de mine pe firul roz, chiar langa mufa mamã de la stâlpul dreapta.
Dar...pânã sã fac aceastã manoperã, dupã îndepãrtarea unor portiuni din izolatia celor douã fire, zic: ia sã vãd dacã am continuitate între conectorul din releu si... firul care pleacã din conector! Șoc-șoc! Lipsã continuitate! Asa ceva? Da! Iatã!


M-am chinuit o orã sã scot papucul din soclul releului. Zadarnic! Credeti-mã cã am habar despre cum trebuie sã îndrept pintenul de blocaj, etc, etc ...! Am rupt cea mai micã surubelnitã platã de la o trusã scumpicicã si pânã aici m-au tinut nervii.Venea miezul noptii, asa cã, la naiba, burghiu si adio! Adio mufã, bine ai venit papuc ordinar, fãrã blocaj, Dumnezeu cu mila! O sã bag ceva adaos izolant pe sub soclu, vãd eu! Nutream speranta cã aia era beleaua si am rezolvat-o! Un amãrât de fir rupt din papuc! Câtã muncã pentru atât! Bineînteles cã si acum, conectorul proaspãt reparat (mã rog, sã-i zic asa, reparat) era independent de toatã instalatia electricã. Deci am interconectat firele roz din mufa X3-stâlp (fir tras pânã în spatele bateriei), cel din mufa mamã X5-de deasupra blocului releelor si firul din releu si acum aveam legãturã si spre injectoare, prin mufa tatã de la X5. Am montat de probã bateria, fãrã suport si: VICTORIEEEE! Motor pornit, erori zero!
P.S.: Am montat suportul bateriei, am fixat pe acesta vasul de expansiune și cele câteva clipsuri + o mufã , am izolat provizoriu legãturile și azi dimineațã am scos mașinã la drum. Mi-au apãrut erorile la care mã asteptam, știam cã am sonda Lambda 2 dusã, dar în rest nimic pe injectoare!
P.P.S. Cauza initialã a defectului rãmâne neelucidatã. Un fir (cel de la releu) este atasat la alt fir, cel dintre mufa X5 si X3 iar jonctiunea se distruge de asa manierã încât nu mai rãmân nici mãcar douã capete legate. Pare incredibil dar altã explicatie nu am! Tot asa cum nu îmi explic de ce au ales proiectantii sã conecteze releul pompei cu mufele ce fac legãtura la pompã si injectoare într-o zonã atât de inaccesibilã.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Astfel de legaturi/imbinari sunt folosite in foarte multe marci/modele. Drept este ca la unele, aceste locuri sunt protejate de umezeala, cu izolatii.
Cauza initiala, ar fi bine sa fie generata de apa si deci oxidarea pana la intrerupere completa, exact in zona acelei imbinari.
Pentru ca daca motivul a fost uzura mecanica (din cauza frecarii mecanice a magistralei cu fire de un corp dur), acolo vei mai avea probleme si cu alte fire. De asta am insistat eu sa gasesti locul exact, dar ... bine si asa.

Cu firul de la releu, se mai intampla, destul de des si chiar mai frumos decat ai patit tu, este atunci cand se rupe firul, dar peste fir si papuc a fost pus tub termocantractant ... si firul ramane agatat acolo, doar ca nu are continuitate, sa vezi atunci frumusete Smile

S-au adunat cam multe la tine, asa este, dar na, important este ca i-ai dat de capat.
Gasesti banda pentru matisat (este exact ca cea folosita pe instalatia originala), chiar si in Dedeman, undeva pe la 10 - 12 lei rola.

In final, felicitari pentru perseverenta!

P.S. Proiectantul nu ia in calcul eventuale reparatii ale magistralei, ci schimbarea in intregime, de aceea sunt si multe mufe, pentru a putea schimba magistrala cu defect doar prin demufare si mufare.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ,dupa mult timp in care nu am avut probleme cu masina! De ceva timp intampinam problema cu pornirea in sensul ca invarteam cheia si nimic nu se intampla! Nu invartea nu facea nimic mai ales cand era frig afara! De cand cu caldura pornea fara probleme ! Astazi am pornit masina si dupa cateva secunde am dat drumul AC-ului ,moment in care masina a inceput sa se balbaie si pana la urma motorul s-a oprit ! Dupa cateva incercari in care motorul invartea si dadea sa porneasca m-am hotarat sa scot borna - de la baterie! Am pus borna la loc si acum nu mai invarte ,nu mai face nimic face doar un mic clanc la motor , ca in perioada rece (suspectam atunci electromotorul ) ! Am desfacut/apasat acel ventil din capul rampei de injectorare si nu e pic de benzina ! Pompa nu mai bazaie semn ca e moarta ! Intrebarea ar fi …. daca pompa e moarta totusi motorul nu ar trebui sa invarta? Posibil sa fie si pompa si electromotorul !?
Posibil compresorul de aer care urla si el de ceva vreme cand il porneam sa se fi blocat din lipsa ulei/freon si mi-a busit pompa de benzina ?

Opel Agila 1.2
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai butucul cheie volan foarte uzat, pe capãt de cursa pe poziție demaror el din fabricație calcã foarte puțin, de probã încearcã sã ții cheia pe capãt cursã puțin radial, excentric astfel încât limba din spate care intra la contactele electrice sã poatã mișca destul.
Soluția este butuc contact second și schimbi doar lama sau cipul sau butuc nou cu cheie și ciip care trebuie programat dar dupã cod comandat, cod cheie mecanica ! Pe carpass îl ai și programare cu cod securitate, altã cheltuiala daca nu ai astea, se pot afla prin metode gen hacker sau mai scump la reprezentanta, parca vreo 200lei.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR