- bibu16v
- *******
- 6,518 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,518
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
bibu16v , ai dreptate cu metalele , asa este , dar tinind cont caci pe acel cuplaj intre pompa de ulei si sorb sunt si elemente de etansare de cauciuc ( alte oring-uri ) pentru mine e o chestie in plus care se poate degrada la fel de repede sau gresesc ( functie de fisa tehnica a oring-urilor folosite pe acea piesa : domeniu temperatura , rezistenta la solventi ) si nu o spun din rautate . Sunt in aceeasi situate dar prefer sa schimb acel oring pe original la maxim 4 ani .
O alta problema e caci sorbul e din plastic si nu stiu cum se face ermetizarea ( etansarea ) cea magica care sa reziste in timp .
O alta problema e caci sorbul e din plastic si nu stiu cum se face ermetizarea ( etansarea ) cea magica care sa reziste in timp .
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@DRosiuoru - am sa iti raspund eu care am pus acel o-ring metalic asa cum vezi in cele 3 poze de mai sus.
in primul rand modul constructiv si de functionare este total diferit la cel de metal: el etanseaza pe sorb pe o suprafata cu 2 o-ringur (cel putin ce am pus eu) si in interiorul pompei cu etansare laterala tot pe o-ring asa cum o face si cel original (care insa este o piesa 2K adica facuta din 2 componente: plastic si cauciuc.
la piesa originala, etansarea pe sorb se face pe o "palnie/ventuza" iar in pompa este fixat pe zona cilindrica de absoritie a acesteia. problema apare la schimbarea acestei piesa mai ales la montaj pentru ca multi mecanici din graba/nestiinta/neatentie cand vin cu baia de ulei sa o monteze rasfrang sau indoaie buza la o-ringul original care nu mai face "vid" pe sorbul de ulei si astfel incep problemele remarcate de multi dupa schimbarea acestui o-ring in service cu varianta originala.
de asemenea datorita regenerarilor (de multe ori ratate) dese o parte din motorina nearsa ajunge in ulei si in timp o-ringul original ajunge sa se intareasca sa isi schimbe proprietatile si sa nu mai etanseze corect ceea ce duce la pierderea puterii de absortie a pompei de ulei si implicit lipsa presiune ulei deci se ajunge la cuzineti distrusi si motor stricat.
acum legat de o-ringul metalic (am facut si vandut si eu asa ceva) cele 3 o-ringuri de cauciuc sunt dintr-un material special (Viton) care are niste proprietati deosebite mult mai bune decat cel original atat din punct de vedere al rezistentei la ulei/motorina cat mai ales din punct de vedere al temperaturii (peste 200 °C).
in primul rand modul constructiv si de functionare este total diferit la cel de metal: el etanseaza pe sorb pe o suprafata cu 2 o-ringur (cel putin ce am pus eu) si in interiorul pompei cu etansare laterala tot pe o-ring asa cum o face si cel original (care insa este o piesa 2K adica facuta din 2 componente: plastic si cauciuc.
la piesa originala, etansarea pe sorb se face pe o "palnie/ventuza" iar in pompa este fixat pe zona cilindrica de absoritie a acesteia. problema apare la schimbarea acestei piesa mai ales la montaj pentru ca multi mecanici din graba/nestiinta/neatentie cand vin cu baia de ulei sa o monteze rasfrang sau indoaie buza la o-ringul original care nu mai face "vid" pe sorbul de ulei si astfel incep problemele remarcate de multi dupa schimbarea acestui o-ring in service cu varianta originala.
de asemenea datorita regenerarilor (de multe ori ratate) dese o parte din motorina nearsa ajunge in ulei si in timp o-ringul original ajunge sa se intareasca sa isi schimbe proprietatile si sa nu mai etanseze corect ceea ce duce la pierderea puterii de absortie a pompei de ulei si implicit lipsa presiune ulei deci se ajunge la cuzineti distrusi si motor stricat.
acum legat de o-ringul metalic (am facut si vandut si eu asa ceva) cele 3 o-ringuri de cauciuc sunt dintr-un material special (Viton) care are niste proprietati deosebite mult mai bune decat cel original atat din punct de vedere al rezistentei la ulei/motorina cat mai ales din punct de vedere al temperaturii (peste 200 °C).
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
Ok mikyboy , deci sa inteleg caci e o conversie buna cu chestia asta facuta cum trebuie . Problema era caci nu aveam incredere in a pune o piesa asa importanta facuta de anumiti " mesteri " . Recomanda-mi te rog si mie de unde sa achizitionez piesa ( persoana sau link ) care e ce trebuie , sa o schimb si eu ( acum o saptamana l-am schimbat pe original dar il mai schimb daca e ce trebuie ) . Mersi anticipat .
aditd
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2005
- Mesaj Privat
Ionut016031967 a scris:Din cate am auzit toate motoarele ce au codul A2.0DT au acesta problema indiferent de putere pentru ca au acelasi bloc motor si aceeasi model de pompa de ulei cu oring. Problema a fost rezolvata dupa 2015 la motoarele cu codul B2.0DT care este Euro 6 si este cu totul alt motor.
Deci daca e EURO 6 motrul e automat B2.0DT deci nu ai probleme?
Cum se afla codul de motor? Daca ai VIN-ul ajuta sa gasesti codul pe net - din detaliile VIN-ului?
O intrebare spre alta directie:
Din ce stiu eu daca schimbi acest O-ring nu ai probleme. Dar daca cumperi un SH EURO5 se poate verifica acest O-ring inainte (mecanicul adica poate sa isi dea cu parerea)?
Mersi
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- lcm
- **
- 157 mesaje
- din 07 Mai 2009
- Insignia 2014 A20DTR
- Prahova
lcm
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- lcm
- **
- 157 mesaje
- din 07 Mai 2009
- Insignia 2014 A20DTR
- Prahova
lcm
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
Teoretic nu este un oring metalic,este o prelungire a sorbului acolo unde se imbina ele...din cate stiu eu.
https://images.app.goo.gl/ciyPyciB8YmZiLtS8
https://images.app.goo.gl/ciyPyciB8YmZiLtS8
- lcm
- **
- 157 mesaje
- din 07 Mai 2009
- Insignia 2014 A20DTR
- Prahova
lcm
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Ok mikyboy , deci sa inteleg caci e o conversie buna cu chestia asta facuta cum trebuie . Problema era caci nu aveam incredere in a pune o piesa asa importanta facuta de anumiti " mesteri " . Recomanda-mi te rog si mie de unde sa achizitionez piesa ( persoana sau link ) care e ce trebuie , sa o schimb si eu ( acum o saptamana l-am schimbat pe original dar il mai schimb daca e ce trebuie ) . Mersi anticipat .
https://images.app.goo.gl/ciyPyciB8YmZiLtS8
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- lcm
- **
- 157 mesaje
- din 07 Mai 2009
- Insignia 2014 A20DTR
- Prahova
lcm
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2014 A20DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2009
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
- bz17dth
- **
- 206 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Astra 2006 z17dth
- Buzau
bz17dth
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2006 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
- MPatrascoiu
- *
- 1 mesaje
- din 14 Jan 2024
MPatrascoiu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2024
- Mesaj Privat