IRaiciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2020
- Mesaj Privat
tibipop
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2020
- Mesaj Privat
Initial voiam sa cumpar filtru MANN HU712/8x dar am inteles ca se turteste si nu isi face treaba asa?
Multumesc anticipat!
- dancuciureanu
- OP
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
janel
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
Imi spui te rog de unde se poate achitiona supapa de sens cod:3C3Z6800A ?
In cazul meu problema nu a fost de la intinzator sau distributie, nici de la tacheti si nici de la ulei.
Problema a fost "marea inginerie" GM, valva de pe fundul corpului filtrului de ulei prin care revine uleiului in baie la scoaterea filtrului. Avea un arc slabit si nu mai era apasata de catre filtru suficient ca sa etanseze bine (deja dupa vreo 3 ore de la oprirea motorului se ducea mai tot uleiul in baie).
Dupa o zi de stationare am scos filtrul de ulei si constat ca era aproape uscat, nu picura nimic din el. La fel si in corpul filtrului, se vedea ca uleiul era scurs de multa vreme, nu imediat cand am desfacut capacul. Ramasese ceva ulei in zona de sub supapa, si asta e de bine, inseamna ca valva unisens de la baza (pe unde urca uleiul in filtru) isi face treaba fara probleme.


Initial ca sa rezolv problema am luat un corp filtru din dezmembrari, l-am testat cu ulei, am vazut ca tin bine ambele valve si am hotarat sa il inlocuiesc cu totul. Dupa ce am vazut ca e ceva munca sa il dau jos (la Corsa D trebuie data galeria evacuare jos), am incercat cu mare grija sa scot doar valva si am reusit, a iesit chiar usor.
In schimb cea de pe masina nu a iesit usor deloc, in final am scos-o, dar s-au rupt 2 picioruse, care sunt destul de mici ca sa nu ramana pe canalul de retur al uleiului in baie, probabil la un moment dat le voi gasi in baie. Sorbul nu le trage ca sunt prea mari ca sa treaca de sita, deci nu imi fac probleme ca vor ajunge pe unde nu trebuieste.


In continuare niste poze, daca tot am disecat problema:




Dupa inlocuirea valvei martorul de presiune ulei se stinge in maxim 2 secunde (asta dimineata la 0 grade), motorul porneste mai frumos fara zgomot (desi cârâiala vara era mai tare, iarna nu o sesizam, de ce nu stiu, ca uleiul din filtru disparea la fel si vara si iarna). Astept sa vad la vara cum se aude, dar cu siguranta va fi ok, ca acum nu se mai dezamorseaza filtrul.
Cu ocazia asta am realizat de ce dupa schimbul uleiului, a 2-a zi gaseam mai mult pe joja, se golea filtrul.
Cam lunga povestea, sper sa ajute.
Pentru cine doreste valva noua si originala, nu va gasi pentru Opel, dar este identica 100% cea pentru Ford, originala cod 3C3Z6800A (doar pentru carcase ce folosesc filtrul lung). Informatia am gasit-o dupa ce o schimbasem deja.
Mai sunt si variante chinezesti pe Aliexpress, dar nu recomand, e o piesa importanta care iti poate afecta presiunea uleiului fara sa iti dai seama prea repede.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
janel
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
iosiftm
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
janel
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2009
- Mesaj Privat
Segher
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 2010 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2021
- Mesaj Privat
- mariusroly
- *
- 34 mesaje
- din 16 Sep 2018
- Astra 2004 Z14XEP
- Timis
mariusroly
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2018
- Mesaj Privat
DGrig
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2010
- Mesaj Privat
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Dupã atâția ani de mobil 0w40, am zis sã fac o schimbare, ideea e ca am revenit la mobil, sunetul motorului nu era același, mai gãlãgios chiar varã fiind, nu am întrat cu el în iarna, toamna l am schimbat fãrã niciun regret.
Dupã 60 000 km în garanție cu GM, motorul a vãzut doar mobil 1 0w40, cu doua mici rãtãciri de a lungul timpului (castron și triax)
În concluzie, pentru z14xep, 0w40 de la mobil e sfânt
- dancuciureanu
- OP
- 16,458 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,458
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mobil1 0W40 urmat de versiuni european car formula, FS, ESP bla bla
Castrol 0W40 Edge bla bla cu diverse norme GM 01 sau 02, cu RN17 VW....
Amândouã foarte bune pentru motoare Euro4 - Euro6 singura lor problema este prețul.
Nu vã lãsați pãcãliți cu tot felul de reclame pentru produse de calitate inferioarã.
- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat

Anul trecut prin primavara am constatat ca se pierde ulei. Am mers asa cam 1 an de zile, mai completam ulei, cam 1 litru la 4000 km. Foarte ciudat e ca in tot timpul asta nu scotea fum vizibil, teava nu era neagra, chiar se vedea metalul, doar ca se lua pe deget funingine neagra, putin mai multa ca in anii ei mai buni.
Asa arata teava in toata perioada asta in care papa ulei (poza e dupa un drum lung peste 250 km mers normal).

Dupa schimbul simeringurilor vad ca la un drum mai lung nu mai gasesc funingine pe teava. In schimb in oras la drumuri scurte mai ales dimineata (a fost oarecum rece zilele astea) se mai ia o bruma de fum. E clar ca e mult mai putina ca inainte de inlocuire.
Intrebarea mea este urmatoarea:
E posibil pana se mai curata catalizatorul si tot traseul evacuarii sa mai apara ceva urme de funingine o perioada?
Desi majoritatea km facuti au fost in oras, motorul arata destul de curat zic eu ca sa am probleme mai grave, cum ar fi segmenti de ungere blocati. E prea devreme sa observ daca mai scade uleiul pe joja in continuare, trebuie sa mai adun kilometri ca sa trag o concluzie finala.

- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Intr-un final am rezolvat complet acest consum.
Problema era data de segmentii de ungere care erau blocati pe piston si nu mai raclau tot uleiul. Testele de compresie ieseau perfect, asa ca m-am apucat de abordat problema deblocarii lor. Avand in vedere varsta masinii am pus segmentarea ca o ultima alternativa, ba chiar ma gandeam ca e timpul sa imi iau alta, dar am zis sa ii mai dau o sansa, totul sau nimic.
Dupa ce am vazut ca americanii foloseau cu succes metoda "piston soak" folosind Berryman's B12 Chemtool, desi parea o nebunie, am zis sa incerc.
Negasind sa cumpar solutia respectiva, am folosit ce am gasit pe la noi foarte similar ca si compozitie. Dupa 24 de ore de imuiat pistoanele si dupa o pornire destul de grea la final, treaba era gata. Am 6 luni de atunci si nu a mai disparut uleiul de pe joja, iar teava de esapament e curata ca noua, indiferent de regimul in care merg.
Teava inainte dupa 1000 km de mers:

dupa tratamentul aplicat si mers vreo 4000 km:

Nu incurajez pe nimeni sa fac asta daca nu se documenteaza inainte si nu isi asuma niste riscuri (daca stii ce faci sunt destul de mici).
Singurul sacrificat in toata treaba asta a fost senzorul MAP, constructia lui interna nu permite un mediu cu solventi foarte puternici si incepuse sa faca figuri random in mers. Trebuia sa imi dau seama, ca ceva ani in urma disecasem unul si stiam care punctul lui slab. Am pus unul nou si totul e ok.
Chiar daca pare o nebunie totala, rezultatul este extrem de multumitor. Motorul merge super ok, fara nici o problema in urma acestei operatiuni.
- Marius Popescu
- ***
- 713 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 713
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Vechiul astra g a inceput sa cam stea si s-a dat brusc la ulei. Pana asta vara completam cu 5- 700 ml de ulei la schimb, 8000 km. A stat vreo 3 saptamani pe loc, fara sa o pornesc si s-a dat la ulei grav. 700 ml la 1000 de km sau pe acolo. Eu stiu ca masina asta are peste 360000 de km, dar s-a dat prea brusc la ulei. Ma astept ca segmentii sa fie lipiti si fara uzuri prea mari.
- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Ca sa faci solutia, cumperi cate 1 bidon din fiecare:
https://www.emag.ro/diluant-...09l/pd/D1H815BBM/
https://www.emag.ro/acetona-...001/pd/DJ0KXZBBM/
https://www.emag.ro/alcool-t...bbm/pd/DR2M3MMBM/
Le gasesti si pe la Dedeman sau alte magazine de profil.
Diluantul nitro (primul link) e musai sa fie ala, ca ii stiu compozitia si solutia va iesi foarte apropiata de B12 (componenta principala este toluenul).
Torni tot nitrodiluantul intr-o sticla mai mare (de 1,5 litri e suficient) si peste el adaugi 130 ml de acetona si 200 ml de alcool tehnic.
Total timp procedura 24 ore - se folosesc 1000 ml de solutie.
Se scot bujiile si se aduc toate pistoanele la acelasi nivel.
E bine ca uleiul sa nu fie la maxim pe joja, ca o parte din solutie va ajunge in baie si va creste nivelul peste.
Scoti roata dreapta fara ca sa ai acces la fulia vibrochenului ca sa poti invarti motorul la mana.
- pasul 1: prima data torni 120 ml in fiecare cilindru
- peste 6 ore pasul 2: torni 40 ml in fiecare cilindru, apoi invartit motor 4-5 ori
- peste 6 ore pasul 3: torni 40 ml in fiecare cilindru, apoi invartit motor 4-5 ori
- peste 6 ore pasul 4: torni 40 ml in fiecare cilindru, apoi invartit motor 4-5 ori
Cand invarti motorul sa dai usor, cu grija sa nu sara prea mult lichid din cilindri.
Peste 6 ore nu mai torni nimic, scoti releul pompei de benzina, NU montezi bujiile si dai sa pornesti motorul. Tii contactul sa invarta de vreo 5-6 ori, iei o pauza si mai dai inca o data ca sa arunce afara cat mai mult lichid. Pui o carpa peste motor ca va sari mizerie din cilindri.
Cu un compresor sufli lichidul ramas, eu l-am tras cu o seringa si un furtun.
Inainte de a monta bujiile e vital sa TE ASIGURI CA NU MAI RAMANE LICHID IN CILINDRI, mai mult decat cateva picaturi.
Dupa asta daca timpul iti permite e bine sa mai astepti macar 1 ora sa se evapore cat mai mult lichid, ca sa porneasca mai repede.
Pui la loc relelul pompei de bezina, bujiile, bobina si ce ai mai demontat.
Sa ai bateria incarcata bine, ca va porni foarte greu, pana va sufla afara toata solutia. Eu dupa ce a pornit, am tinut-o din acceleratie pana a ajuns in temperatura, ca altfel murea si bateria era terminata de tot. Va scoate fum in primele minute, fum alb ca la Vatican cand se alege papa. Pe masura ce se incalzeste motorul fumul va disparea.
O parte din solutie a trecut in ulei, dar eu nu l-am schimbat, am zis sa se faca un flush sa curete mai bine si in mers (toluenul fierbe pe la 110 grade si acetona pe la 60, asa ca mare parte s-a evaporat la relanti cand s-a incalzit motorul). Am pornit asa si dupa ce motorul a ajuns in temperatura optima am mers vreo 20 minute numai la turatie ridicata, cu accelerari si decelerări mai bruște. Abia dupa toate astea am schimbat uleiul si filtrul.
Daca nu ai timp, poti scurta perioada de inmuiere, dar eu pentru rezultate cat mai bune am preferat 24 ore.
Sunt niste riscuri sa distrugi motorul, asa ca fiecare si le asuma.
La mine a functionat cu succes si dupa 6 luni de atunci nu mai consuma ulei.
Sper ca informatia sa ajute si sa rezolve problema.
- Marius Popescu
- ***
- 713 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 713
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Eu am folosit un amestec de diluant (altul, ceva Nitro ...am uitat exact care) plus acetona, 1:1 sau pe acolo . Dar nu am lasat asa mult, dimineata am pus undeva la 150 ml in fiecare cilindru, lasat 4-5 ore, rotit cateva ture, pus iar, lasat cateva ore si rotit din nou.
De fiecare cand roteam, iesea amestec pe sus . Dar o parte a trecut pe langa pistoane. Stiu asta pt ca am dat uleiul jos si am lasat desfacut busonul de golire. Se vedea cum curge acel amestec din baie.
A mai scazut din consum, de la 1l la 1000 km la 700ml la 1000km.
O sa mai incerc o data cu amestecul ca al tau si mai meticulos la procedura, o sa fac fix cum ai facut.
- mariuseek
- **
- 304 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat