Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
Soluție
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti
Am o mica problema cu trepidatiile motorului la un X20XEV din 94 de pe un opel vectra A, care se transmit in interiorul masinii (au aparut treptat in timp)

KM totali ai masinii pana acum - circa 307.000

Posibile cauze descoperite in timp si acoperite, pana acum:

-Bujii, schimbate cu NGK 2288 (BKR6EK) [ieri] (pornirea este mai buna)
-Fise bujii, schimbate cu fise noi, Bosch
-Senzor temperatura apa, schimbat
-Senzorul temperatura aer admisie, schimbat
-Debitmetrul original Siemens 5WK9150 avea un film ars din cele doua, iar al doilea era si el spre duca (inceput de topire)
Desii nicio eroare nu era stocata in ECU, motorul mergea prost la accelerare in sarcina, in hopuri, si pe loc la fel de aiurea, dadea sa moara cand se incalzea putin, la ralanti.
Pana la urma ECU a dat eroare si citind codul cu agrafa / mai apoi verificand debitmetrul, am cumparat altul.
Inlocuit si acesta in cauza cu debitmetru MEAT&DORIA, motorul e ok la ralanti (desii inca are mici trepidatii care se transmit in interior), nu mai da sa moara cand se incalzeste, masina trage bine atat in sarcina constanta cat si la accelerare, eroarea s-a sters singura, check engine s-a stins.

Mentiuni:
- EGR-ul este blanked, mufa catre ecu a ramas in el, tubul de vacuum de la EGR pana la throttle a ramas in EGR si el, nicio eroare in ECU. 😊
- In trecut am avut o supapa topita tot la cilindrul 4, pe partea de evacuare, una singura, motorul mergea realmente in 3 pistoane, schimbata doar ea la acel moment impreuna cu ghidul aferent - > motorul a mers bine pana acum > circa 30.000/35.000km.
- Indiferent de bujii schimbate si inlocuirea lor intre ele, doar pe cilindrul 4 innegreste bujia, cu mici asperitati, desii relanti-ul e acum mai stabil decat inainte.
- Bujiile 1 2 si 3 au o culoare gri deschis spre alb, voi atasa poza.

- Sunt in ordinea cilindrilor, 1 <> 4
PS: Cea de la 4 are 4 electrozi, este schimbata acum 3 zile, pana atunci a avut una tot cu un electrod, tot bosch, si ea avand aceeasi soarta.

- Suportii motorului nu au fost inca schimbati.

-Mic edit acum pe care l-am uitat: Am ECU de rezerva - aceeasi poveste si cu el, iar maine imi sosesc 2 supape admisie 2 supape evacuare, 4 tacheti hidraulici & toate ghidurile la toate supapele (in caz ca situatia se complica).

Altele descoperite avute tot astazi:
- O mica gaura in evacuare, dupa catalizator, si una in toba finala la fel de mica, circa jumatate de CM (varsta, cel mai probabil)
- Am urmat sfaturile unui coleg de aici de pe forum (daca doreste ii voi da tag); si am incercat cu alte fise, injector de la cilindrul 4 schimbat cu cel de la 3, tremuratul motorului persista, nu e neaparat grav, doar ca vibratiile se transmit si in interiorul masinii la bord;

Ce a mai ramas de facut din sfaturile colegului de pe forum ar fi un test de compresie pe care nu am reusit sa il fac inca [totusi am comandat un compresmetru], cand voi reusii sa fac testul de compresie voi posta rezultatele.

Orice alte update-uri sau daca doriti si videoclipuri pentru a vedea/auzii, voi oferii zilele urmatoare tot in acest post 😃


MODEL: Vectra 1994
MOTOR: X20XEV

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Like
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Bujia aia(4) nu arată bine deloc...am o bănuială puternică că acolo o să descoperi, mai devreme sau mai târziu, niște problem(uț)e mecanice...testul de compresie o să te ajute la decizii...
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
O sa revin cu rezultatele testului de compresie aici;
In functie de rezultate stiu ce am de facut pe mai departe si voi posta ce descopar si pana in momentul cand se rezolva 😃
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Update
Compresia testată:
Cilindrul 1 : 16 bar
Cilindrul 2 : 15.5 bar
Cilindrul 3 : 16.4 bar
Cilindrul 4 : 17 bar

Testul facut la rece, mufele din injectoare scoase si acceleratia calcata la maxim

Fara acceleratie calcata la maxim, cam în jur de 13 13.5 bar

PS: m am uitat când era bujia scoasă la cilindrul 4 si pistonul sus, un pic înnegrit; micuță surpriză cand pistonul era cam pe la jumătatea cilindrului, parea să curgă ulei pe piston și se prelingea incet către centrul pistonului 4

Probabil etanșarea supapei / supapelor de vină
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacă n-ai schimbat niciodată simeringurile la supape(ceva de mirare la câte ai schimbat, mai ales că ai și schimbat 1 supapă) e cazul să te gândești serios la asta. Semnele cam pe-acolo sunt...și odată cu asta, aș recomanda o reparație capitală la chiulasă ptr că e posibil, în viitor, să mai ai surprize...
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Au fost schimbate toate 16 acum aproximativ un an odată cu garnitura de chiuloasă

Probabil sunt de proastă calitate, deșii rețin exact că sunt de la victor reinz (probabil că e un pic de overrating pe firma asta) și ar trebuii să nu mă mai iau după care firmă e mai cumva (...) sau, doar am fost ghinionist.

Revin săptămâna viitoare când se încălzeste 😃
Like
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,001
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Posibil să fi fost scaunele refăcute superficial și închiderea deficitară.
Numa' zic / scriu...
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cu compresia aia, nu cred să fie o problemă de etanșare supape...dar urmele de ulei în capul pistonului, la rece(eu așa am înțeles), indică destul de clar niște simeringuri supape deficitare...nu este exclus cu totul și vreun segment(fără influență asupra compresiei) bușit pe pistonul 4...e de cercetat...
PS
Simeringurile pot fi montate și prost(de unde și problema punctuală pe 1 piston), nu neapărat să aibă o problemă de calitate. Niște ghiduri cu uzură pot grăbi uzura simeringurilor...E total aiurea să cedeze așa repede, fără o cauzalitate solidă.
Apropo, scoate fum albastru imediat după pornire ptr scurt timp?
N-ai spus cât ulei consumă...
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am avut probleme la capacul de deasupra chiuloasei mai precis la garnitura lui, pierdeam puțin ulei pe acolo și completam odata la o lună până la nivel.
Nu am ținut cont, dar după ce am rezolvat capacul... dacă aproximez acum cu garnitură nouă la capac, cam 500g de ulei odata pe lună
Masina face aproape zilnic circa 10km.. deci.. vreo 500g la 300km; uleiul fiind castrol magnatec 10w40

ȘI da, la fiecare pornire la rece dimineața scoate fum albastru pentru 3, 4 secunde și după nu mai dă deloc
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Fum albastru ptr scurt timp la pornire indică simeringuri de supapă obosite, în primul rând.
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am găsit astăzi intradevar un singur simering de supapă dus, pe cilindrul 4 pe partea de admisie

De la atât ulei scurs pe acolo valva nu a mai etanșat nici ea atât de bine fiind vizibila depunere pe scaunul ei; dar deja am pus chiuloasa înapoi ghidurile, valve noi pe cilindrul 4
Rămâne pe mâine să pun inapoi furtunele instalatia distributia etc și să fac o probă

Voi posta video indiferent de rezultat
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E normal, la cum se prezenta situația, ce ai găsit acolo...
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
gata si montajul si proba
Aici un video dupa ce am lasat-o sa ajunga la 90C
https://streamable.com/kgriqz
O sa mai revin cu un singur post dupa cativa zeci de km parcursi sa vedem cum se prezinta si bujiile si cam asta a fost

Trepidatiile si fumul (de orice fel) au disparut, simeringul la o supapa a fost problema, cat va dura, doar timpul va spune.

Multumesc @bibu16v, problema pare sa fie rezolvata acum
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am promis ca revin cu update si , aici sunt.
Un intreg set motor schimbat inclusiv pistoane segmenti cuzineti si totul aferent, am redesfacut si chiuloasa la cilindrul 4 si am gasit 2 ghiduri de supape crăpate/sparte.
S a inlocuit cam tot in motor si chiuloasa, inclusiv senzorii curele pompa de apa, motorul este in rodaj si merge ok.

Mă supărau câteva erori pe care le am citit cu agrafa cum ar fi VSS - no signal, IAT sensor - voltage High, si pe sonda lambda tot voltage high.

Am schimbat si senzorul in cauza (de temperatura aer admisie) si sonda lambda iar erorile nu dispareau.
Norocul meu a fost ca am avut un ECU de rezerva, l am pus pe acela si nu mai am nicio eroare.
Simptomele celui stricat fiind: erorile mentionate, si cand aveam contactul pus becul la check engine dadea sa se stinga (foarte putin vizibil).

Ma intreb daca sunt oameni pe aici care se ocupa cu repararea unui ECu atat de vechi (...) ?

SIEMENS Simtec 56 - SB
90 357 623 fiind codul lui
Like 1 Mr.Opel
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,001
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De reparat se poate repara, dar prețul este cel care te va ajuta să te decizi.
Like 2 bibu16v, CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Deci până la urmă i-ai dat capăt la reparație, cum ar fi trebuit să faci dela-nceput? Ai abandonat reparațiile parțiale, pierzătoare de timp?
La o mașină așa bătârnă, reparațiile pe bucăți, mai ales la motorul ăsta pretențios la supape/chiulasă, nu fac decât să lungească boala...și nota de plată. De timpul pierdut cu atâtea demontări și montări nici nu amintesc...
Dar e bine că s-a rezolvat.
Like 1 CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Da @bibu16v
Si ar fi fost si ok daca ar fi si tinut

Nu mi am batut joc de motor in timpul rodajului;
Dar astazi cand am vrut sa o pornesc porneste foarte greu cam dupa ce da sa porneasca a 3a oara
Moare daca nu o tin turata si merge ca si cum ar fi innecata;

Pare sa fie ceva tot pe electrica
Sa vedem ce coleg o sa gasesc prin zona sa ma ajute si pe mine sa ii dau de capat

Pana azi a tinut minunea
Nicio eroare nimic
Acum si ecu asta proaspat pus da eroare 24 vss no signal desii am mers cu masina o saptamana fara probleme si fara erori

Desii incep sa nu l mai suspectez pe el neaparat ca si ecu
Poate chiar nu primeste semnal pentru abs/vss
Problema e ca nu m ar deranja nici macar eroarea aia

Macar de ar sta si pornita

Sigurantele le am verificat pe toate (scoase) cu un voltmetru cu buzzer si sunt ok

Senzorii i am masurat dupa spec urile din autodata si corespund

Distributia vine la semne

Poate fi vreun releu de sub ecu atins de mine cand l am pus pe cel nou?
Desii am verificat mufele sa faca contact bine si sa nu fie vreun contact imperfect, ce ar mai putea sa cauzeze simptomele?

Scanteie am, altfel n ar mai pornii si n ar mai sta turata din pedala
Benzina (se aude pompa plus ca masina nu se opreste daca tin acceleratia calcata)
Like CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacă nu mă înșeală memoria, cred că am auzit de Opel-uri din generațiile mai vechi cu probleme de ralanti în legătură cu lipsă semnal VSS...nu știu exact să explic ce-și-cum, dar am o bănuială că ECU corelează amestecul și ralanti-ul cu viteza de deplasare a autovehiculului: la ralanti, cu V=0, BC indică un consum instantaneu ceva gen 0,7-1l/h, dacă te deplasezi cu 10-30km/h, scoasă din viteză, consumul indicat este de 3-5 ori mai mare...
Like 1 CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am inteles
Multumesc
Astazi am rezolvat si asta
Am miscat firele care intra in bord am dat putin cu spatele si in fata si s a sters eroarea si s a stins check engine ul din bord.
Am scos totusi borna bateriei am lasat o 10 minute si dupa am mers cu masina cam 40km timp in care s a comportat cat de cat ok, cu micute pierderi de putere in treptele 3 4 5 , in schimb am fost atent, de obicei pierderile astea de putere se intampla cand tin acceleratia intr o pozitie fixa in timpul mersului.
Cand astea se intampla, acul la rpm ul motorului sare un pic, de ex eu eram cam la 2500rpm in timpul mersului si cand se intampla pierderea de putere acul sare cam la 3000 3500rpm desii turatia motorului nu se schimba, apoi isi revine inapoi si motorul incepe din nou sa traga. Senzorul pe arbore l am banuit dar am facut rost de inca 2 senzori siemens originali , cu ambii se manifesta cam la fel

Intr o parcare cand am vrut sa parchez, dadeam cu spatele si cand am dat sa accelerez putin a murit motorul de tot si a pornit foarte greu inapoi; după asta, cand am reusit si l am pornit am mai testat ceva, am parcat, l am oprit inapoi si am incercat sa il repornesc sa vad daca porneste mai bine, si da, a repornit ok.

E mai complicată situația, sper să îi dau de capăt, nu prea vreau sa las un motor proaspăt făcut să moară de la niște probleme care probabil sunt doar de natură electrică
Like CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,264
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Pare o problemă electrică...și ptr mine...
Nu știu dacă ai senzor de poziție clapetă...și ăla poate face figuri...
Dacă ai MAP, la fel, poate face fente...în sarcină.
Like CosminKamarad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG