- bibu16v
- *******
- 7,293 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,293
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ptr sfaturi practice, directe, de identificare a pieselor necesare, ar fi nevoie de precizat, cel puțin, tipul/codul motorului sau un VIN.
Altfel, recomand cu cãldurã orice magazin de piese auto, în baza certificatului de înmatriculare: vas de expansiune și cele 2 furtunuri aferente.
Baftã!
Denz
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2016
- Mesaj Privat
Motor z10xe,in urma unor reparatii la chiuloasa si segmentare,intra ulei in antigel,invers nu.Planeitatea am verificato si pare ok.
Garnitura noua montata marca meisterteile.Aceasta la desigilare era compusa din garnitura metalica+ una subtire ca de cauciuc,nu stiu daca asa trebuie sa fie sau trebuia inlaturat la montare.
La montare am respectat ordinea de strangere suruburi,dar tot am facut o greseala.Adica am zis sa strang la mana suruburile si apoi sa pun dinamometrica.Am facut asta strangand la 15 grade fiecare surub in ordinea mentionata in manual,dar cand am zis sa strang cu dinamometrica nu am mai avut ce sa strang..In fine am lasat asa..Filetele le-am curatat inainte,suruburile le-am reutilizat.
Manifestare.Primul test de 30km ,fara probleme de scurgeri,etc,verificat antigel,totul ok.Urmatorii 120km apar pete negre si strat subtire negru pe margine vas expansiune,am zis contaminare de la ulei scurs in bloc motor la manevrare,curatare.Uleiul nou nu avea cum sa prinda culoarea asta.Partea nasoala,urmatorii 60km,mers cu motor umic fortat,ulei proaspat intrat in vas expansiune,sa zic spuma si laptos cam de un 1cm..miros clar de ulei.
Mentionez ca inainte de aceste reparatii,am mai avut necazuri de genul,dar nu intra asa mult,doar o perioada cand spalam vasul de expansiune de doua ori pe saptamana,In ultimul an chiar nu au mai fost probleme si parea ca a disparut de la sine problema..In urma cu 6 ani motorul era foarte imputit si plind de depuneri pe interior.Folosind 5w40 si solutii la schimb de uleis-a mai curatat,dar nu ceva fantastic.Acum la aceste reparatii am tinut sa curat toate canalele de ulei,sorb etc,atat cat am avut acces.Ulei folosit acum mobil 0w40.Imi trece prin cap ca depunerile respective sa nu fi sigilat cumva vreo fisura in bloc sau chiuloasa,iar acum sa ma uit lung.
Daca ma ajuta cineva cum ar trebui sa arate garnitura de chiuloasa noua,daca e compusa din doau bucati sau e doar o tabla vopsita,originala asa parea!
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Denz
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2016
- Mesaj Privat
Asta am avut la indemana si mai rapid..ce e drept,asta e.Macar daca as fi sigur ca e de la garnitura proasta ca model si posibil strans prea tare sa fi facut alte tampenii.Motorul functioneaza impecabil acum,dar ce folos.O desfac din nou si trimit chiuloasa preventiv pt verificare etanseitate sau iau alta.Blocul motor nu stiu daca este posibil.
Pe la garnitura de distributie (reinz)poate sa bage si ulei in antigel sau in general numai invers?
Denz
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2016
- Mesaj Privat
- ADanielNiculescu
- *
- 1 mesaje
- din 09 Mai 2025
ADanielNiculescu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2025
- Mesaj Privat
Sunt nou pe aici si as avea nevoie de ceva idei legate de o problema asemanatoare oarecum celor de pe aici.
Detin o Corsa C 1.0 Z10XEP, iar recent am demontat motorul si am facut urmatoarele:
- schimbat toate garniturile pe care le-am intalnit pe parcursul demontarii (mai putin cea de la admisie pe care doar am curatat-o) -> mentionez ca nu am facut rabat la bani toate garniturile fiind marca Victor Reinz
- schimbat kit de distributie (garnituri Victor Reinz si SKF)
- planat chiulasa si scaune supape -> inlocuit garnituri supape (testat compresie )
- schimbat ulei si antigel -> curatat vas de expansiune
- schimbat suruburi chiulasa si strans conform autodata la cuplu
- schimbat culbutori
- schimbat segmenti (Kobelnschimdt)
- schimbat pompa de apa (HEPU)
Asadar in urma tuturor acestor schimburi si a asamblarii inapoi, automobilul la prima cheie fara antigel in instalatie a pornit perfect fara nicio problema.
Ulterior dupa ce am adaugat si antigel la ralanti se comporta normal dar la accelerari de peste 1500 rpm incepe sa scoata fum, dar un fum alb si foarte dens. Aparent nivelul de antigel nu scade, scurgeri pe motor nu sunt, uleiul in baie are acelasi nivel.
NU am idee unde am gresit sau ce poate sa fie.....ce am mai observat este ca la accelerari bruste tinde sa intrerupa intre 1500 - 2000 rpm (parca i se pune piedica)
Nu am vrut sa merg asa cu ea intrucat ma gandeam sa nu stric mai rau...deci ce recomandari imi dati sa fac astfel incat sa imi dau seama ce are?
Multumesc mult!
- bibu16v
- *******
- 7,293 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,293
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Sunt nou pe aici si as avea nevoie de ceva idei legate de o problema asemanatoare oarecum celor de pe aici.
Detin o Corsa C 1.0 Z10XEP, iar recent am demontat motorul si am facut urmatoarele:
- schimbat toate garniturile pe care le-am intalnit pe parcursul demontarii (mai putin cea de la admisie pe care doar am curatat-o) -> mentionez ca nu am facut rabat la bani toate garniturile fiind marca Victor Reinz
- schimbat kit de distributie (garnituri Victor Reinz si SKF)
- planat chiulasa si scaune supape -> inlocuit garnituri supape (testat compresie )
- schimbat ulei si antigel -> curatat vas de expansiune
- schimbat suruburi chiulasa si strans conform autodata la cuplu
- schimbat culbutori
- schimbat segmenti (Kobelnschimdt)
- schimbat pompa de apa (HEPU)
Asadar in urma tuturor acestor schimburi si a asamblarii inapoi, automobilul la prima cheie fara antigel in instalatie a pornit perfect fara nicio problema.
Ulterior dupa ce am adaugat si antigel la ralanti se comporta normal dar la accelerari de peste 1500 rpm incepe sa scoata fum, dar un fum alb si foarte dens. Aparent nivelul de antigel nu scade, scurgeri pe motor nu sunt, uleiul in baie are acelasi nivel.
NU am idee unde am gresit sau ce poate sa fie.....ce am mai observat este ca la accelerari bruste tinde sa intrerupa intre 1500 - 2000 rpm (parca i se pune piedica)
Nu am vrut sa merg asa cu ea intrucat ma gandeam sa nu stric mai rau...deci ce recomandari imi dati sa fac astfel incat sa imi dau seama ce are?
Multumesc mult!
Verifica garnitura de la EGR...pe acolo poate intra antigel in admisie si implicit in capul pistoanelor