Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
Soluție
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
@bibu16v intradevar senzorul TPS avea o zona moarta in partea unde clapeta vine inchisa (testat cu un multimetru), l-am inlocuit cu unul nou original Bosch astazi, pare ca raspunde bine la acceleratie deci l-am scos si pe el din discutie.

MAP nu am pe masina, doar intake temp sensor si debitmetrul de aer.

Am reusit sa mai restrang din spectrul de probleme tot astazi: motorul nu mai moare la ralanti, problema in croaziera persista cu sonda lambda montata, si cu mufa de la EGR bagata.
EGR-ul este blanked, adica are o tablita pusa dedesubt. Banuiala mea? Cand ECU vrea sa-si faca adaptarile specifice, si actioneaza EGR-ul , atunci taie si puterea motorului / sare un pic acul la turatiile motorului, odata ce incepe sa faca asta, face si la ralanti la fel.
Cu toate ca: la ralanti, daca acul la RPM urca, motorul da sa moara, dupa care isi revine aproape imediat si el si acul.

Daca scot mufele separat la EGR , sau il bag pe el inapoi si scot mufa la sonda lambda, problema persista, daca le scot pe ambele, motorul nu mai moare, acul RPM e stabil, si in croaziera nu mai taie puterea, sau sa dea suturi.

Fie e EGR-ul, fie lambda, fie ambele. Din ce stiu eu, EGR-ul a fost blanked pentru ca a ramas blocat deschis, si facea probleme tot la ralanti.
Like
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
EGR poate fi o problemă, dacă dă informații (dpdv electric) false la ECU, altfel nu poate influența, dacă este blanked.
Ești sigur că ai și IAT, și debitmetru?
Ce știi de senzor temperatură motor și regulatorul de ralanti?
Like
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Absolut sigur, IAT ul e inainte de debitmetru, un NTC cu 2 pini, nou, debitmetru e un siemens 5wk9150z
Senzorul de temperatura motor e nou, vine langa cel pentru temperatura aratata in bord
Din ce stiu eu cel de temperatura motor are 2 pini si cel pentru bord un singur pin
Regulatorul de ralanti a fost curatat
Dar am inca unul de proba
Like 1 bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da...e o configurație oarecum atipică...deobicei, dacă există debitmetru, nu există IAT...și invers.
Like 1 CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Am mers pe ideea ca alimentarea nu este corecta sau am nimerit benzina proasta (am auzit povesti dar nu prea cred in ele cu benzina care nu e ok, benzina e benzina)
Am vrut sa scot totusi benzina ramasa din rezervor (aprox 15L), am pus pompa pe direct cu releul scos si injectoarele scoase, furtunul din rampă bagat in recipient, surpriza, desii presiunea in rampa era 2.5 bar masurata cu manometru, benzina vine cu aer pe furtun, am banuit filtrul de sub pompă dar este curat, deci, pompa pare sa fie vinovată
Astazi ar trebuii sa soseasca una inlocuitoare nouă, sa sperăm că va elimina problemele.
Like 1 bibu16v
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Inca o precizare pentru ca nu mai pot da edit la post, din datele Autodata, IAT-ul ar functiona de la 10C la 30C, temperatura pentru amestec / ecu fiind masurata de senzorul CTS in principal..

[ 10C - 30C ] - [ 3300 - 1500 ] ohm rezistenta
si la [ 80C ] - [ 300 - 360 ] ohm pentru CTS

iar pentru IAT
[ 10C-30C ] - [ 5000 - 2000 ] sau 5Kohm - 2Kohm.

Irelevant in problema de fata, dar relevant pentru cei care vor sa testeze rapid un CTS cu multimetrul cu motorul rece/cald.
Like 1 bibu16v
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
Update
Problema cu benzina a fost rezolvata, si pompa schimbata, nu mai vine aer la rampa, presiunea e de 2.2 2.5 bar

A ramas problema că nu porneste decat la a 3a incercare
Da rateuri si ralantiul nu e stabil, cateodata se si opreste
Miroase a benzină nearsă și se incalzeste foarte rapid

Daca apas acceleratia brusc, fie da rateu fie se opreste, progresiv o mai pacalesc pana in jurul a 2500rpm, dupa care iar revine la turatie mica chiar daca eu nu iau piciorul de pe acceleratie, alteori sta la 2500 3000 cat tin eu pedala, dar chiar si asa, instabil

Distributia e la semn si pe vibrochen si pe axele cu came
Am verificat scânteia, scânteia se dă in perechi 1 cu 4 si 2 cu 3

Injectoarele le am testat cu rampa scoasa, pulverizeaza frumos toate 4 pe rand

3 senzori vibrochen schimbati pana acum si 2 la camshaft plus un ecu un debitmetru si un senzor CTS, si un senzor TPS schimbat

Uneori nu am erori stocate, alteori am eroare 25 - Injector 1 voltage high, pe ambele ecu uri
Injectoare am avut 8 de rezervă SH
Instalatia a fost verificata, nu am fire rascoapte sau rupte

Compresie, aprox 14 15 bari la rece pe toti 4 cilindrii fara acceleratie calcata

Bujiile sunt afumate, un negru uscat

Cineva a urmarit si toba de esapament si a spus ca, din cand in cand da fum negru, plus scantei pe esapament

Mai am 3 variante:

-Al 3lea ecu (desii ma indoiesc ca el este vinovatul)
-Releul de fuel/injectie
-alta aprindere

După care mă dau bătut 😊)
Like bibu16v
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,012
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pompa de benzina cu 2.2-2.5 nu sunt convins că este ce trebuie!
Știu că "se cere" 3,8-4,2, dar poate știu greșit...
Like 3 Mr.Opel, bibu16v, CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred că presiunea trebuie să fie minim 3,0bar...dar mai cercetez.
PS
Presupun că ai SM, nu?
PS2
Discuții interesantă pe subiect:
https://www.omegaowners.com/...hp?topic=148405.0
https://www.vauxhallownersne...djustment.170223/
Like 2 Mr.Opel, CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
@bibu16v
SM?

Am masurat din nou, cred ca ai dreptate
Am doar 2.1 bar cat timp pompa baga
Cand pompa se opreste din priming presiunea scade la 0
Regulator blocat pe deschis?

Citind si topicurile trimise de tine m-au facut sa masor si presiunea pompei in sine, imediat cum reusesc revin cu rezultatul pe pompa
Like Mr.Opel, CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
4.2 / 4.5bar pe turul la pompa de benzina (nu am incredere deplina pe ceas)

a venit un prieten la mine , am mai pornit odata motorul si a scos el fisele la bujiile 1 si 2 , pe rand si dupa ambele odata
nicio diferenta motorul mergea la fel, dar el a zis ca scantei se auzeau sub fisa cu ele scoase
le-a pus inapoi si a scos si la 3 si 4
cum a scos la 3, a murit, la fel si la 4

el a spus ca nu stau ok pe 2 cilindrii sau ca nu ar functiona deloc

Ideea de fisa scoasa la cilindrul 1/2 sau ambele, se pupa cumva cu eroarea 25 de la testul agrafa, eroarea pe injector 1 (care nu intotdeauna iese la testul agrafa), desii, dat la cheie cu rampa scoasa, toate injectoarele pulverizeaza

Prietenul asta a spus sa nu cumva sa am ciupita garnitura de chiuloasa intre cil1 si cil2

Sa se duca in doar 2 saptamani? garnitura fiind noua, Elring nu Victor Reinz
Mai avea compresia aia pe toti cilindrii ? Am mai citit topicuri pe aici si de obicei cand garnitura de chiuloasa se duce intre 2 cilindrii, nu mai e nici compresie (sau poate am inteles eu gresit)
Like Mr.Opel, CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu prea se pupă garnitură chiulasă ciupită între cilindri și compresie bună...
Pe de altă parte, întreruperea curentului pe bujiile 1 și 2, fără efecte evidente asupra mersului motorului, este o dovadă că lucrurile nu sunt Ok...undeva și e destul de grav.
Nu-mi aduc aminte să fi spus pe undeva că ai făcut plan la chiulasă...
PS
SM= Service Manual.
Like Mr.Opel, CosminKamarad
  • CosminKamarad

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra A 1994 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2021

  • Mesaj Privat
@bibu16v Nu am schimbat eu piesele in ea de asta nu am spus ceva de planeitate (sorry)
Nu, nu am service manual, doar autodata (în mare parte s a dovedit a fi de ajutor)

Astazi am dat distributia jos si am refacut o semn pe semn, era deja, dar am vrut sa reverific si sa vad poate gasesc ceva care nu e la locul lui, dar totul a fost ok.

Am pornit masina cu si fara debitmetrul de aer astazi

Pornirile sunt cam la fel si cu si fara mufa bagata.

Sa intram in alte detalii pe care le am remarcat:

* cu maf bagat, din cand in cand cate un rateu, am descoperit ca se aud undeva si deasupra motorului (spre admisie cred, daca nu, exact de deasupra motorului, iar pe toba de esapament clasicul sunet de mers intrerupt), turatia fiind si ea instabila, cateodata moare direct de la pornire, alteori nu

* cu maf scos porneste doar daca o ajut din acceleratie dar dupa, acul rpm arata un 850 900rpm (chiar daca iau piciorul de pe acceleratie, nu moare), exact cam pe unde ar trebuii sa si fie, rateuri mai rare, dar inca exista, turatia putin mai stabila, cu un efect de urcare si scadere (mers intrerupt pe toba ca si la maf bagat)
Dupa ureche, rateurile se aud in ambele cazuri in zona cilindrului 1 si 2.

Am spus ca nu voi mai pornii masina pana nu povestesc si aici toate astea, si in plus, nu vreau sa stric si altceva daca e vorba de ceva mecanic, pentru ca de senzori deja nu mai e vorba, senzorul cts e masurat pe multimetru pentru rezistenta si e ok, iat ul la fel, egr ul si lambda le am scos de tot. Clapeta de aer si IAC ul functioneaza, daca scot mufa de la IAC motorul moare sau merge si mai prost decat merge deja.

Cat despre sariturile acului de la RPM, am bagat de seama ca mai face asta de exemplu daca moare motorul, si se decupleaza acel releu din dreapta jos la pasager, stiu ca acela este pe pompa de combustibil si injectoare, tot cam la 3500 4000 sare, si dupa scade la 0 fiind mort deja motorul. Releul decupleaza abia dupa ce moare motorul, cred ca e ok.

Nu o sa mai incarc topicul aiurea pana nu gasesc o solutie cu update la fiecare lucru de genul asta
O sa le notez pe toate si revin intr un post aici mai mare, sau daca dau peste ceva ce nu inteleg (pana acum nu inteleg daca problema e ecu/instalatie/senzori sau chiar e ceva mecanic si ar trebuii sa mi fac ceva timp pentru asta)
Sau, cum doriti si voi.
Like Mr.Opel, CosminKamarad
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,294
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Păi, s-a făcut planeitatea la chiulasă?
SM te-ar putea ajuta...zic.
Like Mr.Opel, CosminKamarad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG