Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Eu fix ieri la mașina mea când am dat bateria jos pentru a putea scoate vasul de expansiune am curățat bornele bateriei bine, dar nu numai bornele ci și firele alea de masă care sunt prinse cu șuruburile alea mici, le am desfăcut pe rând și am frecat cu smilgher bine la ele.
Ajunsesem să am încărcarea cu consumatori 13-13.2 sau chiar și mai puțin , acum am cu toate alea în blană de la 13.9 în sus.
Treaba asta am văzut-o la un coleg pe fb sau tot pe forum aici și am zis să încerc și eu, cinste lui.
Like 1 bibu16v
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,058
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Șmirghel sau glaspapir nu smilgher.
Like 1 bibu16v
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu cred ca era atât de important , se înțelegea despre ce e vorba.
Like bibu16v
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,524
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra G Caravan 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Fiind pe un forum mai tehnic, e bine să ne corectăm între noi orice greșeală, orice mit urban ș.a.m.d.. Nu o lua ca pe un atac personal pentru că nu e.
Like 1 bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,408
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Asta tot spun și eu...nu e atât de greu să folosim cuvinte și expresii consacrate și, mai ales, corecte...în primul rând, că suntem văzuți de mulți și limbajul folosit spune ceva despre seriozitatea și competența forumului și în al doilea rând să ne înțelegem noi între noi omenește, nu să ne pierdem vremea dându-ne cu părerea ce-a vrut să zică autorul, în loc să ne ocupăm direct de fondul problemei...
Vis-a-vis de folclorul urban și propagarea orală, dar nu numai, a unor expresii, argotice le-aș cataloga elegant (ca să nu spun tâmpite), am 2 expresii ”preferate” pe care le-aș interzice prin lege (sunt conștient că e exagerat), dar aș fi foarte curios cu ce expresii le-ar înlocui utilizatorii:
- se îngâtuie (la care instantaneu și implacabil îmi vine în minte expresia neaoșă ”în gâtu'...” și completați voi cu ceva academic;
- mi-a tăiat pedala (la care tot așa: să dea Dumnezeu, cu drujba și cu piciorul pe pedală!).
PS
Sper că nu vreți și ”traducerea” acestor inepții.
Like bibu16v
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu m am atacat , doar am spus ca se înțelegea oricum 😊

Acum pe 36-38 de grade am plecat de acasă , aerul condiționat pe treapta 3 , lumini și muzică pornite aveam încărcarea 13.9, pe la jumătatea drumului a scăzut la 13.2-13.4/5
Ce naiba , se încinge alternatorul sau.. ? Am observat ca atunci când e frig afară alternatorul încarcă bine , când e cald e limitat dar aici mi se pare ca e sub pragul ăla ..
După ce am curățat cum am spus mai sus a crescut încărcarea semnificativ dar acum să scadă așa brusc. Păreri ceva ?
Like bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,408
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Păi, (nici) tu nu ai aflat de încărcarea inteligentă?! Că mai sunt unii...care chiar dacă au aflat, tot nu cred în ea...
ney a scris:Masina are incarcare inteligenta .
Cauta dupa asta si vei gasi ,probabil, ca nu ai probleme deloc.
Mod de încărcare


BCM va intra în modul de încărcare atunci când este
îndeplinită una dintre următoarele condiţii,


• Ștergătoarele sunt pornite mai mult de 3 secunde.
• GMLAN (Climate Control Voltage Boost Mode Request)
este adevărat, așa cum este detectat de capul de control
HVAC. Ventilatorul de răcire de mare viteză, dezaburitorul
spate și funcționarea suflantei de mare viteză HVAC pot
face ca BCM să intre în modul de încărcare,
• Temperatura estimată a bateriei este mai mică de 0°C
(32°F).
• Starea de încărcare a bateriei este mai mică de 80%.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km/h (90 mph)
• Există o eroare a senzorului de curent.
• Tensiunea sistemului a fost determinată a fi sub 12,56 V

Când oricare dintre aceste condiții este îndeplinită
sistemul va seta tensiunea de ieșire a generatorului
vizată la o tensiune de încărcare între 13,9-15,5 V, în
funcție de starea de încărcare a bateriei și de
temperatura estimată a bateriei,
Cam asta este ,daca ,,,,,cauti

Like 1 scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Aici nu știu dacă e din cauza încărcării inteligente și am să îți explic și de ce.
După cum spuneam , aproximativ acum o săptămână am curățat bine bornele și firele alea de masă de pe bornele bateriei. În prima zi îmi încarca 13.9-14.1 cu toate alea pornite,ac pe treapta 3,lumini aprinse ,muzica.
A 2 a zi încărcarea a revenit la “normal” și anume la 13.1/2/3/4 în funcție de ce aveam pornit la mașină.
Aseară după ce am dat jos bateria ca să pot înlocui vas de expansiune și după am pus-o înapoi, i am pus bornele , i le am strâns cat am putut cu o tubulară de 10 cu clichet și azi observ ca stă ok , de la 13.8 in sus in funcție de ce treaptă țin la ac,lumini.
Și sunt 36 de grade afară.
Like scosmyn
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
In manualul Etzold pentru Astra H nu scrie nimic despre incarcarea `inteligenta`.
Scrie doar de valoarea admisa a tensinunii: 13.8-14.4.
Eu pana sa nu refac conexiunile la baterie avea sub aceste valori, cu consumatorii porniti la maxim.
Plus ca se incalzea borna de minus.
Acum am 14.2V, indiferent de turatie, sarcina, temperatura..
Like 1 scosmyn
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra H 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Ce ai refăcut mai exact ? Mă uitam și ieri când mergeam cu aerul condiționat în blană , luminile și muzica. Aveam 12.9-13 . Am curățat bornele bine dar ce aș putea să schimb ?
Am încinse ambele borne de la baterie. Eu cred ca n am nicio problema la alternator
Like scosmyn
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Trebuie cositorite la papuci ,toate cablurile de la baterie.
Like scosmyn
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,816
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am auzit ca o solutie ar fi gaurirea bornelor si abia apoi cositorire.
Like scosmyn
  • sergionel

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 2.2dti y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Sau asa ,se gaureste ,apoi se cositoreste gaura,astfel se creaza o zona mai mare de contact intre papuc si cablu.
Like scosmyn
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@scosmyn
``Ce am refacut? ``
Cum am scris mai sus, conexiunile electrice la baterie.
Daca-ti da cu virgula, du-te la un electrician auto mai bine, si nu risti sa faci vreo nefacuta.
Like scosmyn
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG