- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Nu are legatura benzina si relanti-ul in cazul asta.
E normal sa faca asa. Si e datorita temperaturilor de afara, nu benzinei.
Eu acum 2 ani am fost chiar si la Opel pt chestia asta. Si nu au rezolvat nimic, au dat vina pe benzina. Insa, in anul urmator a facut la fel si am ajuns la concluzia ca e legat de temperatura de afara si nu de benzina.
Multi posesori de 1.6 cu ECU Multec au intalnit chestia asta.
E normal sa faca asa. Si e datorita temperaturilor de afara, nu benzinei.
Eu acum 2 ani am fost chiar si la Opel pt chestia asta. Si nu au rezolvat nimic, au dat vina pe benzina. Insa, in anul urmator a facut la fel si am ajuns la concluzia ca e legat de temperatura de afara si nu de benzina.
Multi posesori de 1.6 cu ECU Multec au intalnit chestia asta.
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mikki, initial si eu am crezut ca asta e explicatia. Adica na, la Brasov au fost temperaturi de -9 grade, sau chiar mai mici. Dar duminica am plecat din Cluj pe -7 grade, si ralantiul s-a comportat normal (inainte de a iesi din Cluj am mai avut de facut niste cumparaturi, motorul s-a incalzit, etc). De asemenea, cand am ajuns in Alba, si am oprit la benzinarie, motorul a stat frumos la 750 rpm. Dupa ce am alimentat, insa, ralanti-ul s-a pus la 1000 rpm. In aceleasi conditii de temperatura. Azi am venit la Cluj, pe -6 grade. Si ralanti-ul la 1000 rpm. Dupa ce joi, vineri si sambata am umblat prin Cluj pe aceleasi temperaturi (-6, -7 grade) si ralantiul era la 750 rpm.
Asta ma intriga, de fapt, ca in aceleasi conditii de temperatura si etc, cu benzina de Petrom, ralantiul sta la 750, si cu benzina de Mol, la 1000
Asta ma intriga, de fapt, ca in aceleasi conditii de temperatura si etc, cu benzina de Petrom, ralantiul sta la 750, si cu benzina de Mol, la 1000
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
Ia citeste matale aici: https://www.clubopel.com/vie...ighlight=1000+rpm
PS. Lipeste posturile, please
PS. Lipeste posturile, please
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
ba da. De obicei alimentez de la Mol (de!, cardul cu puncte).
Ma gandeam ca una dintre explicatiile posibile ar putea fi ceva aditiv bagat de cei de la Mol in benzina acum iarna, pentru a ajuta pornirea la temperaturi coborate (iarna trecuta nu a fost cazul, stim toti ce iarna primavaratica a fost)
Mikki, hai sa o luam si invers: de ce cu Mol face, si cu Petrom nu? ca tot scenariul mi se pare prea mult ca sa fie doar o coincidenta
Ma gandeam ca una dintre explicatiile posibile ar putea fi ceva aditiv bagat de cei de la Mol in benzina acum iarna, pentru a ajuta pornirea la temperaturi coborate (iarna trecuta nu a fost cazul, stim toti ce iarna primavaratica a fost)
Mikki, hai sa o luam si invers: de ce cu Mol face, si cu Petrom nu? ca tot scenariul mi se pare prea mult ca sa fie doar o coincidenta
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
vã lansati in tot felu' de ipoteze da' nu v-ati gindit sa-l intrebati pe nea Vasile....
boon, deci variabilele sint temperatura si benzina...
din ce zici si mai ales ca asta nu e o chestie identificabila prin diagnoza as merge si eu pe un aditiv din benzina.
Deja ai date pt o statistica empirica care sa dea ca element comun benzina de la Mol. Probabil ca or pune ceva in ea...
boon, deci variabilele sint temperatura si benzina...
din ce zici si mai ales ca asta nu e o chestie identificabila prin diagnoza as merge si eu pe un aditiv din benzina.
Deja ai date pt o statistica empirica care sa dea ca element comun benzina de la Mol. Probabil ca or pune ceva in ea...
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
aditivi in benzina? ... chiar n-am auzit de vreun motor otto care are nevoie de aditivi sa porneasca la temperaturi scazute.
E doar o banuiala de a mea ca nu pot fi aditivi...(banuiala..)
Si oricum, mie turatia imi sta in jur la 900 tot timpul vara/iarna(cand motorul ajunge la 90C)
iar de benzina... eu alimentez deobicei cu cea mai ieftina ca deh... (95) (rar mai adaug carrera 100, un fel de cadou).
E doar o banuiala de a mea ca nu pot fi aditivi...(banuiala..)
Si oricum, mie turatia imi sta in jur la 900 tot timpul vara/iarna(cand motorul ajunge la 90C)
iar de benzina... eu alimentez deobicei cu cea mai ieftina ca deh... (95) (rar mai adaug carrera 100, un fel de cadou).
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Inclin sa cred ca vinovata este totusi calitatea benzinei . Este posibil sa produca detonatii mai mari si in acest caz senzorul de detonatii si ECU isi fac treaba , modificand avansul si putin turatia , pentru a minimiza detonatiile .
La Motronic (Z10XE si Z12XE) nu am observat acest lucru , dar din cate am citit mai sus si in alte posturi , se pare ca apare doar la Multec .
Asa vad eu lucrurile , daca gresesc , nu ma puneti la zid...
La Motronic (Z10XE si Z12XE) nu am observat acest lucru , dar din cate am citit mai sus si in alte posturi , se pare ca apare doar la Multec .
Asa vad eu lucrurile , daca gresesc , nu ma puneti la zid...
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Acum revenind la temperaturi scazute si relanti .
Ce am observat de cand cu frigul asta, dupa ce motorul se incalzeste relanti-ul devine instabil, dar nu atunci cand stau pe loc. De exemplu , plec acum de pe loc(relantiul la 850rpm) , merg 1km, folosesc frana de motor, cand apas pedala de ambreiaj turometrul cade cam pe la 400rpm si se stabilizeaza apoi pe la 600 ramand acolo o perioada buna de vreme, dupa care iar urca la 850, iar coboara si tot asa . Iar daca nu folosesc frana de motor, nu cade turatia, insa acele variatii(600-900rpm) tot apar.
Benzina folosesc Petrom 99 Prem. , rareori, cum spunea cineva, ii mai pun Carrera 100 .
Ce am observat de cand cu frigul asta, dupa ce motorul se incalzeste relanti-ul devine instabil, dar nu atunci cand stau pe loc. De exemplu , plec acum de pe loc(relantiul la 850rpm) , merg 1km, folosesc frana de motor, cand apas pedala de ambreiaj turometrul cade cam pe la 400rpm si se stabilizeaza apoi pe la 600 ramand acolo o perioada buna de vreme, dupa care iar urca la 850, iar coboara si tot asa . Iar daca nu folosesc frana de motor, nu cade turatia, insa acele variatii(600-900rpm) tot apar.
Benzina folosesc Petrom 99 Prem. , rareori, cum spunea cineva, ii mai pun Carrera 100 .
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bun, revin cu noutati. Se pare ca Mikki avea dreptate, e din cauza frigului. Din cate mi-am dat seama pana acum, e un ciclu mai ciudat, daca motorul intalneste temperaturi sub -X grade, sare ralantiul la 1000, apoi, ca sa coboare, trebuie sa intalneasca un -Y grade, unde Y<X
Ochiometric, la mine X=9, si Y=5
Ochiometric, la mine X=9, si Y=5
- cozmino
- ***
- 992 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2014
- Bucuresti
cozmino
- Mesaje scrise: 992
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce am petrecut o jumatate de zi afara si am dezapezit toate masinile din parcare am vrut sa pornesc si eu masina, dar curent ioc . Am desfacut bateria, au ras vecinii de mine de au zis ce e cu bateria asta de motocicleta pe masina si sus si pusa la redresorul imprumutat de la un vecin .
Ce mi se pare ciudat e ca bateria are 4 borne, + - pe o parte, + - pe partea cealalta.
Ce mi se pare ciudat e ca bateria are 4 borne, + - pe o parte, + - pe partea cealalta.
- Tataee
- **
- 303 mesaje
- din 21 Nov 2005
- Karl 2016 Z10XE
- Mangalia
Tataee
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Mangalia
- Masina: Karl 2016 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2005
- Mesaj Privat
in iarna asta inainte de ger am intampinat aceesi problema. turatia ~ 1000 si dupa ceva km revenea la normal.
benzina folosita - smol 98
pusa pe tester- clapeta murdara
nu am curatat-o , am zis ca o sa fac in alta parte dar dupa reset-ul de rigoare si vreo 2 plinuri de efix nu am mai avut probleme.
acum alimentez tot cu smol 98 iar temeperaturile sunt mai jos ca inainte- turatia e normala
trageti voi concluziile
benzina folosita - smol 98
pusa pe tester- clapeta murdara
nu am curatat-o , am zis ca o sa fac in alta parte dar dupa reset-ul de rigoare si vreo 2 plinuri de efix nu am mai avut probleme.
acum alimentez tot cu smol 98 iar temeperaturile sunt mai jos ca inainte- turatia e normala
trageti voi concluziile
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
pvl00
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
de cand cu frigurile astea, imi porneste greut masina (corsa 1,3 cdti). pe un tester mi-a dat un cod "P05020- eroare necunoscuta". a resetat calculatorul si nu a mai apartu nici un cod dupa doua porniri si lasat motorul sa mearga. tottusi, ma gandesc daca a dat un cod si o eroare, o problema trebuie sa fie. aveti habar?
de asemenea, la prima pornire (numai atunci porneste greu) dupa o perioada mai mare de stat la temperaturi f scazute, mi se pare ca picura ceva de pe undeva, din partea dreapta a motorului (dreapta cum te uiti la el). dupa ce se incalzeste motorul si toarce normal, nu mai am nici o problema. si acici aveti habar, cumva?
de asemenea, la prima pornire (numai atunci porneste greu) dupa o perioada mai mare de stat la temperaturi f scazute, mi se pare ca picura ceva de pe undeva, din partea dreapta a motorului (dreapta cum te uiti la el). dupa ce se incalzeste motorul si toarce normal, nu mai am nici o problema. si acici aveti habar, cumva?