- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,721 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,721
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- tomytm
- **
- 106 mesaje
- din 27 Jan 2009
- Vectra 1999 x16xel
- Timis
tomytm
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2009
- Mesaj Privat
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
iar face figuri in felu urmator:
pana sa treaca apa de 90 gr e totul ok are zvazul ala
dupa ce a trecut de 90 nu mai are zvacul ala zici ca e motor de 1000 cmc
cand scade sub 90 grade iar merge bine
si inca ceva dubios
daca merg pana mai am range sub 70 km daca alimentez 20 de litri imi arata ca mai merg 200 de km ....cu un consum mediu de 10,5 L|100 km
daca scot borna la baterie dupa ce o montez inapoi imi arata corect Range-ul
de la ce naiba e si asta
consumul vi se pare normal pt Z16SE in Timisoara cu drumuri preponderent scurte prin oras?
pana sa treaca apa de 90 gr e totul ok are zvazul ala
dupa ce a trecut de 90 nu mai are zvacul ala zici ca e motor de 1000 cmc
cand scade sub 90 grade iar merge bine
si inca ceva dubios
daca merg pana mai am range sub 70 km daca alimentez 20 de litri imi arata ca mai merg 200 de km ....cu un consum mediu de 10,5 L|100 km
daca scot borna la baterie dupa ce o montez inapoi imi arata corect Range-ul
de la ce naiba e si asta
consumul vi se pare normal pt Z16SE in Timisoara cu drumuri preponderent scurte prin oras?
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am vazut ca ai schimbat mai demult bujiile si ai pus bujii cu 2 electrozi, ma gandesc ca NGK BKR5EK. Si eu am schimbat bujiile tot cu NGK-uri si nu-s 100% multumit de ele. Chiar daca vor fi unii care-mi vor sari in cap, trebuie sa-ti spun ca dupa 2 saptamani de cautari pe net, in Autodata (apropo, nu sunt specificate bujiile bune), GM EPC 2.5.2, GM EPC 3, rugat un prieten ce lucreaza la reprezentanta Opel (ms Brummy) sa-mi spuna exact codul de bujii pentru Z16SE, am aflat raspunsul: Bosch FGR 8 KQE0. Tot zic de o saptamana ca ma duc sa le cumpar, dar maine (azi) cred ca voi da o fuga pana la reprezentanta.
Consumul in Arad exclusiv mie imi arata cam asa:
05.03.2009 - 345 km - 38.39 L - 11.12% - 100% oras
19.04.2009 - 418.9 km - 41.15 L - 9.82% - 100% oras
15.05.2009 - 93.5 km - 9.549 L - 10.21% - 100% oras (si AC)
04.06.2009 - 347.8 km - 35.54 L - 10.22% - 100% oras
P.S.: Ultimul consum e realizat dupa schimbul de bujii, cu NGK-urile.
P.P.S.: Daca te intereseaza pot sa-ti dau si consumurile combinate si cele extraurbane.
Am vazut ca ai schimbat mai demult bujiile si ai pus bujii cu 2 electrozi, ma gandesc ca NGK BKR5EK. Si eu am schimbat bujiile tot cu NGK-uri si nu-s 100% multumit de ele. Chiar daca vor fi unii care-mi vor sari in cap, trebuie sa-ti spun ca dupa 2 saptamani de cautari pe net, in Autodata (apropo, nu sunt specificate bujiile bune), GM EPC 2.5.2, GM EPC 3, rugat un prieten ce lucreaza la reprezentanta Opel (ms Brummy) sa-mi spuna exact codul de bujii pentru Z16SE, am aflat raspunsul: Bosch FGR 8 KQE0. Tot zic de o saptamana ca ma duc sa le cumpar, dar maine (azi) cred ca voi da o fuga pana la reprezentanta.
Consumul in Arad exclusiv mie imi arata cam asa:
05.03.2009 - 345 km - 38.39 L - 11.12% - 100% oras
19.04.2009 - 418.9 km - 41.15 L - 9.82% - 100% oras
15.05.2009 - 93.5 km - 9.549 L - 10.21% - 100% oras (si AC)
04.06.2009 - 347.8 km - 35.54 L - 10.22% - 100% oras
P.S.: Ultimul consum e realizat dupa schimbul de bujii, cu NGK-urile.
P.P.S.: Daca te intereseaza pot sa-ti dau si consumurile combinate si cele extraurbane.
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
NGK BKR5EK exact astea sunt bujiile pe care le am pus
cam astea sunt si la mine consumurile in oras
afara daca merg linistit scot si 6,5% asta insemnand schimbat frumos la maxim 3000 si fara sa sar de 130
daca pui tu Bosch si vei fi multumit de ele astept feedback-ul tau la ele sa imi pun si eu
nici la mine nu e relantiul stabil are mici intreruperi
deci bine ar fi sa fie de la bujii ca ma enerveaza
cateodata cand bag piciorul in ea si sunt pe la 2300 -2500 ture parca imi da in nas si nu are zvacul ala care il avea
cam astea sunt si la mine consumurile in oras
afara daca merg linistit scot si 6,5% asta insemnand schimbat frumos la maxim 3000 si fara sa sar de 130
daca pui tu Bosch si vei fi multumit de ele astept feedback-ul tau la ele sa imi pun si eu
nici la mine nu e relantiul stabil are mici intreruperi
deci bine ar fi sa fie de la bujii ca ma enerveaza
cateodata cand bag piciorul in ea si sunt pe la 2300 -2500 ture parca imi da in nas si nu are zvacul ala care il avea
leopold
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Covasna
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2008
- Mesaj Privat
buna,
am un Meriva cu motor z16se si am exact acelasi "figuri" adica la cald nu trage.
Am tester op-com cu care fac teste dar nu am nici o eroare stocata nici de obd nici de coduri specifice modelului adica de genul B3045 etc...
Mentionez ca
am bujii NGK cca 2000 km rulati
am filtrul de aer 5000 km rulati
am filtru de benzina 10000 km rulati.
consumul este
Dus-intors Sfantu Gheorghe -Budapesta 1550 km 7,35 % cu AC jumatate de drum pornit.
Dar......daca faci o depasire nu trage....etc.
Ce am uitat sa mentionez ca ECU motor la mine a fost indepartat de pe galeria de admisie (facut suport si masa(-)ca lumea)
Nu stiu ce sa fac.....
Daca reusesti sa faci ceva anunta-ma si pe mine Leo
am un Meriva cu motor z16se si am exact acelasi "figuri" adica la cald nu trage.
Am tester op-com cu care fac teste dar nu am nici o eroare stocata nici de obd nici de coduri specifice modelului adica de genul B3045 etc...
Mentionez ca
am bujii NGK cca 2000 km rulati
am filtrul de aer 5000 km rulati
am filtru de benzina 10000 km rulati.
consumul este
Dus-intors Sfantu Gheorghe -Budapesta 1550 km 7,35 % cu AC jumatate de drum pornit.
Dar......daca faci o depasire nu trage....etc.
Ce am uitat sa mentionez ca ECU motor la mine a fost indepartat de pe galeria de admisie (facut suport si masa(-)ca lumea)
Nu stiu ce sa fac.....
Daca reusesti sa faci ceva anunta-ma si pe mine Leo
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
daca ai tester nu poti sa urmaresti parametri la senzorul de temperatura a lichidului de racire(antigel)?
asteptam sa vedem ce zice colegul @Deathman poate bujiile sunt rezolvarea desi ma bate gandul sa schimb senzorul de temp a lichidului de racire
apropo daca ii scot mufa nu isi ia ECU o valoare de default si sa vad daca astfel mai face figuri cu temp peste 90 grade?
asteptam sa vedem ce zice colegul @Deathman poate bujiile sunt rezolvarea desi ma bate gandul sa schimb senzorul de temp a lichidului de racire
apropo daca ii scot mufa nu isi ia ECU o valoare de default si sa vad daca astfel mai face figuri cu temp peste 90 grade?
leopold
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Covasna
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2008
- Mesaj Privat
deci dupa tester temperatura lichidului de racire este intre 90-91 si 96-97, adica cum ajunge la 96-97 de grade porneste electroventilatorul.
am facut test la absolut tot la toti sensorii,si este in parametrii normali.Cu testerul op-com se poate face resetare de ECU ce am facut dar tot nu schimba nimic.Ce am observat ca ECU -ul a fost idepartat de pe galerie si nu se incalzeste asa de tare si parca merge mai bine.
Cum stai cu catalizatorul?Teava de esapament ce culoare are?
La mine si CO -ul si cantitatea de gaze este la parametrii normali.
am facut test la absolut tot la toti sensorii,si este in parametrii normali.Cu testerul op-com se poate face resetare de ECU ce am facut dar tot nu schimba nimic.Ce am observat ca ECU -ul a fost idepartat de pe galerie si nu se incalzeste asa de tare si parca merge mai bine.
Cum stai cu catalizatorul?Teava de esapament ce culoare are?
La mine si CO -ul si cantitatea de gaze este la parametrii normali.
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
@schumy1502: Deocamdata eu unul am ramas pe NKG-uri, fara sa reglez distanta intre electrozi. Merg cu bujiile astea de vre-o 12.000 km, consumul nu a crescut fata de Bosch-uri, pot spune chiar ca am picat pe consumul din carte in oras si inafara mers lejer cu 90 km/h am scos 6,1% si pe frigul ce o fost zilele astea n-am avut probleme cu pornirea nici daca masina a stat aproape 24 de ore nemiscata. Eu unul cred ca o sa mai merg cu ele pana la urmatorul schimb de ulei si filtre, adica sigur inca vre-o 8000 km.
- caramidaru.andrei
- *
- 41 mesaje
- din 02 Sep 2008
- Omega 1995 x20xev
- Iasi
caramidaru.andrei
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 1995 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2008
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Aceeasi problema cu z16se o am si eu. Dupa ce motorul se incalzeste iar turatia scade la relantiul normal, incepe sa se gatuie. Are momente la intervale de cca 3-4 secunde cand turatia scade. De mentionat ca am curatat cam toate mufele si le-am dat cu spray de conact, curatat senzor aer expirat, clapeta acceleratie, EGR, schimbat bujiile Bosch cu NGK-uri din cele mai bune. Problema persista de ceva timp si indiferent ce masuri am luat nimic nu a remediat-o.
Pe testerul de diagnoza au aparut afara de erorile de aprindere pe bujii (cand am curatat aprinderea am uitat sa cunectez mufa la bobine si am incercat sa pornesc motorul) care mi le-a aratat la bord pe testul cu "agrafa" si erori pe ambele sonde lamda (ce nu au aparut la bord). Mi s-a mai parut putin suspect intarzierea pe aprindere (controlul detonatiilor) cu valoare -3 pe cilindrul3 si -2 pe cilindrul 4 iar cilindrii 1 si 2 erau la -1; Sondele lamda indicau 0,47v -- O1 respectiv 0,41v --O2; toate aceste valori cu motorul oprit.In rest totul normal.
Cu motorul pornit, cald, la relanti incepe dansul: sonda lamda O1 (prima) indica un raport aer combustibil sarac/bogat ce se schimba ca pomul de craciun iar valoarea variaza foarte mult si foarte rapid de la 0mV pana pe la 770mV. Sonda Lamda O2 (a doua) indica un amestec sarac constat si fluctueaza putin in jurul valorii de 760 - 770mV. Controlul pe detonatii nu intervine de loc la relanti (o pe toti cilindrii).
Acuma din ce-mi pot da eu seama ar putea fi vorba de sondele lamda, mai ales prima in cazul meu, care ar cam trebui schimbata. Totusi ar ajuta mult parerea cuiva care stie ce inseamna parametrii astia si care sunt cei corecti.
Baiatul cu testerul e de parere ca de vina e benzina proasta cu care am facut cateva plinuri si care a infundat putin injectoarele.
Mai mentionez ca motorul trage foarte bine indiferent de temperatura iar consumul recent este undeva la 8,8 - 9 % care este cata de cat normal iarna pe distante scurte.
Sper ca ce am scris sa ne fie de folos pentru a depista adevarata prolema.
Pe testerul de diagnoza au aparut afara de erorile de aprindere pe bujii (cand am curatat aprinderea am uitat sa cunectez mufa la bobine si am incercat sa pornesc motorul) care mi le-a aratat la bord pe testul cu "agrafa" si erori pe ambele sonde lamda (ce nu au aparut la bord). Mi s-a mai parut putin suspect intarzierea pe aprindere (controlul detonatiilor) cu valoare -3 pe cilindrul3 si -2 pe cilindrul 4 iar cilindrii 1 si 2 erau la -1; Sondele lamda indicau 0,47v -- O1 respectiv 0,41v --O2; toate aceste valori cu motorul oprit.In rest totul normal.
Cu motorul pornit, cald, la relanti incepe dansul: sonda lamda O1 (prima) indica un raport aer combustibil sarac/bogat ce se schimba ca pomul de craciun iar valoarea variaza foarte mult si foarte rapid de la 0mV pana pe la 770mV. Sonda Lamda O2 (a doua) indica un amestec sarac constat si fluctueaza putin in jurul valorii de 760 - 770mV. Controlul pe detonatii nu intervine de loc la relanti (o pe toti cilindrii).
Acuma din ce-mi pot da eu seama ar putea fi vorba de sondele lamda, mai ales prima in cazul meu, care ar cam trebui schimbata. Totusi ar ajuta mult parerea cuiva care stie ce inseamna parametrii astia si care sunt cei corecti.
Baiatul cu testerul e de parere ca de vina e benzina proasta cu care am facut cateva plinuri si care a infundat putin injectoarele.
Mai mentionez ca motorul trage foarte bine indiferent de temperatura iar consumul recent este undeva la 8,8 - 9 % care este cata de cat normal iarna pe distante scurte.
Sper ca ce am scris sa ne fie de folos pentru a depista adevarata prolema.
- George Pelesca
- **
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
caramidaru.andrei a scris:am si eu o problema..sper ca am nimerit postul
omega din 95' motor 2.0 x20xev..... problema : am zile in care se tureaza singura, intre 1200-2000 constant ,indiferent de motor rece sau benzina care o pun...dar am si zile in care ma lasa in pace.
pls help me
omega din 95' motor 2.0 x20xev..... problema : am zile in care se tureaza singura, intre 1200-2000 constant ,indiferent de motor rece sau benzina care o pun...dar am si zile in care ma lasa in pace.
pls help me
Problema e atunci cand se tureaza cu motorul cald si cred ca un rol il joaca si clapeta de acceleratie sau senzorul clapetei.
- schumy1502
- OP
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- George Pelesca
- **
- 187 mesaje
- din 03 Jun 2007
- Astra 2001 z16se
- Valcea
George Pelesca
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2007
- Mesaj Privat
Merci pentru raspunsul prompt! Totusi daca sondele nu au nimic, de ce au aparut erori pe ambele? O sa cercetez atent mufele de la ecu, poate acolo e problema cum spui tu. Pe una din ele am dat deja cu spray de contact si nu se cunoaste nicio schimbare. Pe tester si pedala si clapeta de acceleratie lucrau bine.