Mie 28 Jan, 2009 3:16 pm
@Oski27 daca este cum spui, adica duza din spate este in regula si nu este infundata, problema este de la pompa din rezervorul lichid spalare. Cu conditia ca linia de lichid pana la duza sa nu mai aiba inca un dop de gheata care nu s-a topit. Dar daca spui ca tii masina in garaj, si cum vremea este mai moale, aceasta presupunere este mai putin plauzibila. Raman doua aspecte aici: pompa sau comanda sa pentru stropirea pe spate. Pe fata spui ca merge deci este ok. Ca aceasta pompa sa mearga si pe spate, ea primeste altfel de comanda cand apesi maneta pentru stropire spate, adica altfel spus, din maneta se schimba plusul cu minusul la bornele pompei, motorasul o ia invers si va purja pe la iesirea pentru spate. Pompa are in cap o adaptare pe doua iesiri separate. Pentru fata se invarte intr-un sens si va da la iesirea pentru parbiz, pentru spate se schimba sensul si va da pe la iesirea pentru luneta. Acuma tu daca nu auzi pompa cand apesi maneta pentru stropire spate, inseamna ca nu primeste alimentare din maneta si lasam pompa in pace. Daca se aude si nu merge, inseamna ca va trebui data jos de pe rezervor. Ei aici intervine o surpriza, ca si altele de altfel la Agila, ca sa ajungi la rezervor si pompa, trebuie sa dai roata stanga fata jos (masina pe cric) si de asemenea aparatoarea de protectie a aripii. Altfel nu ai acces la acest ansamblu. De aici urmeaza sa scoti cupla de alimentare si furtunele de la cele doua stuturi, extragi pompa si faci proba cu un mic vas cu apa. Bagi sorbul in apa si cu doua fire alimentezi la 12-14V cc aceasta pompa dintr-o sursa adecvata sau o baterie de acumulatori. Pui intai + pe un plot si - pe celalalt si va trebui sa arunce jet pe un stut. Schimbi sensul alimentarii (adica inversezi + cu - din sursa) si pompa va trebui sa arunce jet pe celalalt stut. Daca nu merge, sau merge defectuos, tocmai ai gasit problema si trebuie alta pompa.