Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

va voi relata cum puteti diagnostica si schimba un debitmetru pentru masinile care au motoarele Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XE/Z14XEP

Tutorialul a fost realizat pe masina tatalui lui Raducu Ion, impreuna cu juniorul.


Pasii ai aveti expusi in pozele atasate ca si ajutor vizual,cu specificatia de rigoare ca atunci cand se va da jos debitmetrul vechi ,nu avea rost sa mai fac explicatii pentru remontarea debitmetrului nou ,deoarece se subintelege ca pasii sunt inversi demontarii.Dupa conectarea acumulatorului ,se va face invatarea clapetei de acceleratie in felul urmator, se va pune contactul pe pozitia II fara a se porni motorul si se va lasa 30 de secunde pentru memorarea pozitiei clapetei dupa care se va porni motorul si se va lasa functionand fara a se accelera, la relantiu, sa ajunga la temperatura optima de lucru ,astfel ECU invata parametrii,in partea video puteti asculta cum face un motor cu debitmetru NOK :























In speranta ca acest mic tutorial va fi de folos cuiva,va doresc numai bine la toti.



Ultima modificare facuta de StefanTolos la Joi 12 Aug, 2010 1:59 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru un tuturial bine facut si cu poze explicite... asa se face intradevar un tutorial...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Doar o mica observatie: sistemul de zavorare la mufa, uneori este atat de incapatanat incat nu se deblocheaza prin simpla apasare asupra sa. De aceea, inainte de a se trage cupla, trebuie sa existe certitudinea ca s-a deblocat inainte, pentru a evita fortarea din nestiinta sau neatentie. Se poate sa fie nevoie pentru saltarea urechiusii de un varf fin de surubelnita. La reconectare trebuie de asemenea sa se verifice cuplarea si zavorarea pe pozitia corecta. Cu trecerea timpului materialul cuplelor devine prea rigid pierzandu-si elasticitatea.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur sa aud ca va place si va multumesc pentru aprecieri si completari, era in plan si acest mic detaliu spus de petrecila,urma sa completez cu poze pentru ca am omis sa le facem. Very Happy

L.E.: rezolvat Wink
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
super explicatiile.multumim!
de specificat ca se pune debitmetru original.nu orice facatura care tine 3 luni sau nu e calibrat.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Cu cea mai deosebita placere,anytime. Wink
Foarte adevarat,debitmetrul pus acuma pe masina a costat 200 ron stiti cat a tinut..... 2 zile,nu va recomand decat debitmetru original asa cum a spus si marian_sro.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai bine ca a crapat vrajeala aia de debitmetru, oricum valorile date de el 10kg/h la 78grdC motor si 888ture nu erau bune.
  • umblaretz

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Dar care sunt valorile bune ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Aici sunt valorile bune.
  • astrag1.2_16v

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Totuși nu înțeleg de ce este necesar sa scoți bornele mașinii?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR