dan_kxa
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Buzau
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2010
- Mesaj Privat
- johnnytuch13
- **
- 76 mesaje
- din 29 Oct 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Galati
johnnytuch13
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2009
- Mesaj Privat
Revin cu noutati. Am schimbat cei doi tranzistori la regulatorul de turatie si imi merge perfect. Mentionez ca tranzistorii gasiti de mine pe regulatorul de turatie nu erau cei originali (T1829-1), ceea ce inseamna ca au mai fost schimbati odata. Am gasit MJ11033 si i-am inlocuit tot cu MJ11033. Astfel ca m-am consultat si cu un electronist bun, si l-am intrebat ce anume ar putea influenta uzura prematura a acestora. Bineinteles k mi-a tras o explicatie d-aia stiintifica, oricum concluzia e urmatoarea: Cu cat e mai mica viteza ventilatorului, cu atat tranzistorii suporta un curent mai mare, deci o uzura prematura. De asemenea mai poate fi si faptul ca motorul care este comandat de acestia trage din greu, asta inseamna filtru de polen neschimbat la timp sau o uzura a motorului. Ca fapt divers, mie nu mi-au picat ambii tranzistori, ci numai unul din ei, dar ca sa fiu mai sigur i-am schimbat pe amandoi. Cu ocazia asta am aflat si sa-i masor daca sunt functionali sau nu. Care mai vreti o pereche nou-nouta va ajut contracost. Inca o chestie: Tranzistorii sunt prinsi pe radiator in suruburi si lipiti cu pasta termoconductoare. Tot ansamblul intra in sistemul de ventilatie, astfel ca, cu cat viteza ventilatorului este mai mare, cu atat tranzistorii sunt raciti mai bine.
In incheiere: Suflati filtrul de polen cat mai des (al meu dupa 3000km era jalnic) si ungeti motorul. La Vectra b2 am o boala de motor in spatele filtrului de polen si un pot avea acces la el decat daca scot stergatoarele cu totul, apoi masca protectoare, filtrul de polen etc etc, operatie pe care am sa o fac maine, cred.
Sper ca nu v-am plictisit. Asta e valabil pt astra si vectra pana in jum. lui 2002 dotate cu ECC cu 2 tranzistori TO3. La modelul mai nou e un singur tranzistor TO220.
bye bye
In incheiere: Suflati filtrul de polen cat mai des (al meu dupa 3000km era jalnic) si ungeti motorul. La Vectra b2 am o boala de motor in spatele filtrului de polen si un pot avea acces la el decat daca scot stergatoarele cu totul, apoi masca protectoare, filtrul de polen etc etc, operatie pe care am sa o fac maine, cred.
Sper ca nu v-am plictisit. Asta e valabil pt astra si vectra pana in jum. lui 2002 dotate cu ECC cu 2 tranzistori TO3. La modelul mai nou e un singur tranzistor TO220.
bye bye
danteo
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2010
- Mesaj Privat
luky_planet a scris:Salutare oameni buni, am o astra g caravan din 2003, motor z18xe si dupa cate am citit pe acest forum tind sa cred ca s-a defectat regulatorul de turatie al ventilatorului dar nu sunt sigur. 1-prima data a ramas cuplat pe treapta 1 chiar si dupa ce i-am scos cheia din contact.2-de fiecare data cand opresc masina ii scot rezistenta(30A).3-cand plec ii atasez la loc rezistenta si merge normal , pot schimba treptele de ventilatie dar asta pana se incalzeste dupa care se blocheaza pe treapta pe care a fost setat si nu mai pot comuta pe alta treapta, astfel se intampla de fiecare data cand plec cu masina(functioneaza normal dar dupa un timp sau dupa ce se incalzeste se blocheaza pe acea treapta si nu se mai opreste nici dupa ce scot cheia din contact, fiind obligat sa-i scot rezistenta sau borna la baterie).
Va rog sa ma ajutati !
Multumiri anticipate !
luky_planet@yahoo.com
0724969383-Lucian
Va rog sa ma ajutati !
Multumiri anticipate !
luky_planet@yahoo.com
0724969383-Lucian
Salut. Cu aceiasi problem cred ca ma confrunt si eu la o astra g caravan 2004 y17dt.a ramas ventilatorul pornit chiar si dupa ce am scos cheia din contact.am fost nevoit sa scot borna. la o noua proba a mers normal dar pana se incalzeste si iar ramane blocat. am inteles ca ar fi devina regulatorul de turatii, dar nu stiu unde anume se afla si cum se demonteaza.astept un raspuns te rog daca ma poti ajuta. merci
- Marius T.
- ***
- 617 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 617
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
klingon
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2004 1,7/101 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut pe toata lumea.
Sunt posesorul unei AstraH 2004 diesel 74 kW. De cateva zile ventilatorul de la aerul conditionat nu mai functioneaza normal. Ramane pornit chiar si in momentul in care scot cheia din contact. Am fost la reprezentanta in Focsani unde mi-au rescris softul de la ACC. Problema nu s-a rezolvat. Pe Tech 2 s-a vazut clar ca modulul de ACC functioneaza bine. Problema s-a limitat la posibilitatea ca regulatorul de turatie extern aflat in spatele torpedoului sa fie defect. Am scos acest modul si l-am desfacut. Intern are un tranzistor de putere pe care il banuiesc a fii defect. Dar din pacate acest tranzistor nu este marcat. Ma poate ajuta cineva ptr. identificarea acestei componente?
Date modul
Alcatel 52955354000
VALE0539.9960 010
GM 90.566 802
Behr65922
Delphi 52 488 536
Stima.
Sunt posesorul unei AstraH 2004 diesel 74 kW. De cateva zile ventilatorul de la aerul conditionat nu mai functioneaza normal. Ramane pornit chiar si in momentul in care scot cheia din contact. Am fost la reprezentanta in Focsani unde mi-au rescris softul de la ACC. Problema nu s-a rezolvat. Pe Tech 2 s-a vazut clar ca modulul de ACC functioneaza bine. Problema s-a limitat la posibilitatea ca regulatorul de turatie extern aflat in spatele torpedoului sa fie defect. Am scos acest modul si l-am desfacut. Intern are un tranzistor de putere pe care il banuiesc a fii defect. Dar din pacate acest tranzistor nu este marcat. Ma poate ajuta cineva ptr. identificarea acestei componente?
Date modul
Alcatel 52955354000
VALE0539.9960 010
GM 90.566 802
Behr65922
Delphi 52 488 536
Stima.
- 89dam
- ****
- 1,152 mesaje
- din 03 Feb 2008
- Astra 2006 z16xep
- Brasov
89dam
- Mesaje scrise: 1,152
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Gabriel Alexandru
- *
- 2 mesaje
- din 15 Jul 2010
- Astra 2004 Z16SE
- Bucuresti
Gabriel Alexandru
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2010
- Mesaj Privat
Salut ! Am si eu o mare problema . Am un Opel Atra G din 2004 , 1.6 , 8V si nu gasesc electroventilatorul potrivit. Ii caut de o saptamana pe la toate parcurile de dezmembrari si nimic. Masina nu are electroventilatoare separate pentru clima si apa, are unul singur care face ambele chestii si mufa acestuia are 2 pini, majoritatea fiind cu 3 . Daca are cineva idee unde as putea gasii asha ceva i-as ramane vesnic indatorat
Daca ajuta cu ceva o sa pun si mufa de care vorbeam(scuze pt. blur)
Daca ajuta cu ceva o sa pun si mufa de care vorbeam(scuze pt. blur)
hopasuss- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
Salutare salutare
Vin si eu cu o intrebare, cam ciudata , dar poate primesc niste raspunsuri .
Daca se scoate afara modulul care reguleaza viteza ventilatorului de climatronic, ce se intampla cu climatronicul ,mai functioneaza ?
Am citit acest topic dar vad ca nimeni nu a incercat sa vada daca funtioneaza climatronicul, si daca apare ceva eroare in bord din cauza acestuia.
Problema la mine este aceea ca ventilatorul din habitaclu funtioneaza dor pe viteza 9(max) , iar pe celelate viteze nu se mai simte sa bage aer, si pe ecranul unde arata temperatura ,dupa ce se opreste clima apar 2 liniute.
Momentan nu am desfacut nimic de pe masina, pentru ca nu stiu cum si nu sunt sigur ca aia ar fi problema.Clima funtioneaza perfect doar ca pe viteza maxima 9.
Si din ce am mai citit aici tranzistorii echivalenti cu cei originali sunt MJ11033.
Va trebui sa imi iau inima in dinti si sa incerc sa fac aceasta operatie , sa speram ca va fi indeplinita cu succes.
Vin si eu cu o intrebare, cam ciudata , dar poate primesc niste raspunsuri .
Daca se scoate afara modulul care reguleaza viteza ventilatorului de climatronic, ce se intampla cu climatronicul ,mai functioneaza ?
Am citit acest topic dar vad ca nimeni nu a incercat sa vada daca funtioneaza climatronicul, si daca apare ceva eroare in bord din cauza acestuia.
Problema la mine este aceea ca ventilatorul din habitaclu funtioneaza dor pe viteza 9(max) , iar pe celelate viteze nu se mai simte sa bage aer, si pe ecranul unde arata temperatura ,dupa ce se opreste clima apar 2 liniute.
Momentan nu am desfacut nimic de pe masina, pentru ca nu stiu cum si nu sunt sigur ca aia ar fi problema.Clima funtioneaza perfect doar ca pe viteza maxima 9.
Si din ce am mai citit aici tranzistorii echivalenti cu cei originali sunt MJ11033.
Va trebui sa imi iau inima in dinti si sa incerc sa fac aceasta operatie , sa speram ca va fi indeplinita cu succes.
- viorelph1952
- *
- 13 mesaje
- din 01 Feb 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Prahova
viorelph1952
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
pentru hopasuss. Am avut aceeasi problema,dar azi am rezolvat-o.Uite cum: am comandat MJ11033 la e-piese,pret 100 ron cu tot cu transport(dureaza cam 15 zile).Demontezi pedala acceleratie si potentiometrul acceleratiei cu suportul sau(3 piulite,cu tubulara 13 cu prelungitor.Potentiometrul cu suport se afla deasupra acceleratiei).Demontezi regulatorul turatiei aerotermei(se afla in dreapta potentiometrului la circa 5 cm si este prins in 2 suruburi cu cap in cruce).Cu un burghiu de 6 distrugi capatul capselor,pe partea cu tz.Scoti tz si capsele.Inlocuiesti tz si ii prinzi cu suruburi m4 cu piulite.Prinderea cu suruburi se face inainte de lipire.Se remonteaza totul.Nu o sa mai apara cele doua liniute.Timp de lucru aprox 2 ore.Sper ca este destul de detaliatsucces!
adinita
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2010
- Mesaj Privat
- viorelph1952
- *
- 13 mesaje
- din 01 Feb 2009
- Vectra 2001 y20dth
- Prahova
viorelph1952
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2009
- Mesaj Privat
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
Chiar nimeni nu ma poate ajuta? Ce trebuie sa fac ca sa o fac sa mearga si pe celelalte trepte? Vine iarna si fara ea e cam naspa. Am schimbat intre ele cele doua relee din tablul cu sigurante si nu a mai mers deloc. Apoi am luat un alt releu din zona motorului din acelasi model si l-am pus in locul celui care am crezut eu ca are probleme. Tot numai treapta 4 a pornit. Unde sa ma mai uit? Mersi anticipat!
- ionutxxl
- ****
- 1,255 mesaje
- din 04 Apr 2008
- Vectra 2004 y20dth
- Suceava
ionutxxl
- Mesaje scrise: 1,255
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2008
- Mesaj Privat
siamezu a scris:Chiar nimeni nu ma poate ajuta? Ce trebuie sa fac ca sa o fac sa mearga si pe celelalte trepte? Vine iarna si fara ea e cam naspa. Am schimbat intre ele cele doua relee din tablul cu sigurante si nu a mai mers deloc. Apoi am luat un alt releu din zona motorului din acelasi model si l-am pus in locul celui care am crezut eu ca are probleme. Tot numai treapta 4 a pornit. Unde sa ma mai uit? Mersi anticipat!
E siguranta termica care trebuie sa fie undeva pe langa aeroterma infipta in tubulatura de aer ca sa o raceasca...La fel am patiit si eu dar la vectra c si am scos siguranta i-am pus un sunt de lita si merge, ea merge acum la tine pe treapta 4 pt ca e pe direct.
La masina ta nu stiu unde e pozitioanata siguranta ,poate te ajuta colegii cu vectra B
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
siamezu
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bacau
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2009
- Mesaj Privat
Dupa ce am "resolvat" problema mi-am dat seama ca am facut o mica greseala. In loc de lita eu am folosit un surubel ca sa fac strapul ala(contactele alea aveau doua gaurele prin care a mers la fix surubelul). Dupa ce am facut asta am realizat ca poate s-ar putea arde instalatia la o supraincalzire si implicit alte probleme. Am vazut ca in stare de functionare ansamblul se incalzeste si de aia am revenit cu intrebari. Multumesc de eventualele raspunsuri.
hopasuss- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
hopasuss- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2003 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
Revin cu noutati.
Ieri am schimbat si eu tranzistorii buclucasi.
Dupa ce m-am chinuit cu niste scule rudimentare vreo 2 ore sa dau jos pedala de acceleratie am constatat ca a mai fost umblat pe acolo.Spre surprinderea mea am gasit mufa care intra in modul pe jumatate topita iar pe modul ceva condensatori total neadecvati penreu acea sarcina.Fire adaugate si neizolate. Ma mir ca nu a luat foc pana acu.Fostul proprietar nu a ingrijit masina, iar service a fost facut in spatele "grajdului" la toti asa zisii "mecanici",ma bucur ca nu a trebuit sa mai dau banii pe alt modul SH.
Dar oricum pentru 50 de lei cat costa tranzistorii,merita efortul de a face acest lucru, sa nu ii imbogatim pe altii.
Multa bafta in continuare, si luati-va inima in dinti si schimbati tranzistorii singuri ca nu e greu.
Ieri am schimbat si eu tranzistorii buclucasi.
Dupa ce m-am chinuit cu niste scule rudimentare vreo 2 ore sa dau jos pedala de acceleratie am constatat ca a mai fost umblat pe acolo.Spre surprinderea mea am gasit mufa care intra in modul pe jumatate topita iar pe modul ceva condensatori total neadecvati penreu acea sarcina.Fire adaugate si neizolate. Ma mir ca nu a luat foc pana acu.Fostul proprietar nu a ingrijit masina, iar service a fost facut in spatele "grajdului" la toti asa zisii "mecanici",ma bucur ca nu a trebuit sa mai dau banii pe alt modul SH.
Dar oricum pentru 50 de lei cat costa tranzistorii,merita efortul de a face acest lucru, sa nu ii imbogatim pe altii.
Multa bafta in continuare, si luati-va inima in dinti si schimbati tranzistorii singuri ca nu e greu.
- Mari-rds
- **
- 474 mesaje
- din 22 Aug 2010
- Vectra 2004 Z18XE
- Dolj
Mari-rds
- Mesaje scrise: 474
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am si eu o problema care se incadreaza in limitele acestui subiect, sper.
Am o problema cu caldura. Am observat ca daca masina sta pe loc, si aeroterma la 1,2 sau chiar 3 nu baga caldura. Ieri am fost la baile herculane, am mers destul de mult, peste 90KM/h baga caldura, dar daca opream masina din mers [e drumu in lucru si se circula pe o singura banda in unele parti] nu mai baga caldura. Baga doar aer rece, indiferent ca este pe reciclare sau nu.
Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat ?
P.S. Masina este un Opel Astra '93 , hatchback, X16SZ
Am o problema cu caldura. Am observat ca daca masina sta pe loc, si aeroterma la 1,2 sau chiar 3 nu baga caldura. Ieri am fost la baile herculane, am mers destul de mult, peste 90KM/h baga caldura, dar daca opream masina din mers [e drumu in lucru si se circula pe o singura banda in unele parti] nu mai baga caldura. Baga doar aer rece, indiferent ca este pe reciclare sau nu.
Ma poate ajuta cineva cu vre-un sfat ?
P.S. Masina este un Opel Astra '93 , hatchback, X16SZ