- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 24 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
Buna ziua!
Am citit pe forum despre curatatrea EGR-ului.Intrebarea mea este daca stie cineva sa curete un EGR in Galati?Am fost la un service si mi l-a curatat cu teama ,l-a pus la loc a mers masina bine cateva zile fara simtomul"dat in nas",apoi a revenit acest simtom.
Am un opel meriva 1,6 benzina Z16XE cu 116.000 km.
Am citit pe forum despre curatatrea EGR-ului.Intrebarea mea este daca stie cineva sa curete un EGR in Galati?Am fost la un service si mi l-a curatat cu teama ,l-a pus la loc a mers masina bine cateva zile fara simtomul"dat in nas",apoi a revenit acest simtom.
Am un opel meriva 1,6 benzina Z16XE cu 116.000 km.
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- citony2004
- **
- 242 mesaje
- din 23 Jun 2009
- Vectra 1998 X16XEL
- Arges
citony2004
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2009
- Mesaj Privat
Bun gasit,
Dupa cateva pareri cica as fi avut nevoie sa curat IAC-ul...pt ca un surub nu iesea am dat jos tot corpul clapeta...am curatat destul de bine cred pana aici...dar daca tot era desfacut motorul asta (X16XEL) al meu in mare parte, am zis sa dau jos si EGR...dar nu stiu ce sa folosesc la curatat...pt ca inteleg ca daca sterg doar asa "ce se vede", nu e suficient...CUM SI CU CE SE CURATA EGR-UL ASTA mititel la mine?....la diesele le blocam (prin obturare), dar aici as vrea sa il fac functional pt ca nu stiu cum s-ar comporta benzinarul fara EGR...sper sa nu fiu consierat off topic pt ca nu e vb de o Agila...mentionez ca am tot cautat prin forumuri, dar exact procedura de curatire nu ma gasit-o...
Dupa cateva pareri cica as fi avut nevoie sa curat IAC-ul...pt ca un surub nu iesea am dat jos tot corpul clapeta...am curatat destul de bine cred pana aici...dar daca tot era desfacut motorul asta (X16XEL) al meu in mare parte, am zis sa dau jos si EGR...dar nu stiu ce sa folosesc la curatat...pt ca inteleg ca daca sterg doar asa "ce se vede", nu e suficient...CUM SI CU CE SE CURATA EGR-UL ASTA mititel la mine?....la diesele le blocam (prin obturare), dar aici as vrea sa il fac functional pt ca nu stiu cum s-ar comporta benzinarul fara EGR...sper sa nu fiu consierat off topic pt ca nu e vb de o Agila...mentionez ca am tot cautat prin forumuri, dar exact procedura de curatire nu ma gasit-o...
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Invata sa folosesti functia CAUTARE https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Aici discutam NUMAI despre cele din titlu.
Aici discutam NUMAI despre cele din titlu.
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salut.
Intr-o buna zi cu soare am reusit sa scot si eu valva EGR, acea valva care ne da batai de cap la toti...am curatat-o frumos, de zic ca-i noua si cand aproape am terminat de curatat, am zis s-o verific si eu, ca nu cumva s-o fi curatat degeaba ( stiu..asta trebuia s-o fac inainte de curatare...dar nah...) bineinteles ca valva era blocata desi nu arata dezastruos inauntru...ok... am luat 2 fire, am pus papucei cu varnis termocontractibil + un rezistor de 4,7 Ohm/10W asta aveam la indemana si cu un acumulator de 12V / 7A si i-am dat bataie....si nimik...am schimbat si polaritatile pana a vrut sa-si dea drumu valva...bucuros am mai dat o curatare cu valva actionata in solutie de carbusolv si am zis ca totul e ok
Am montat valva si am mers cu masina vreo 2 saptamani avand acelasi comportament ca intotdeauna...astazi am zis sa fac verificarea finala ( cea cu tensiunile )
-scos conector valva, dat cheia pe pozitia 2 si citim tensiunea intre pinul 1 - 5 si am 8V....cautat la sigurante si totul era bine...12V inainte si dupa sigurante ( posibil harness..ramane sa investighez )
-confectionez un tool cu pini tata respectiv mama si pe mijlocul firelor am pus 5 bucse pt. colectare tensiuni ( sa se vada pozele )
-conectez toata manareala asta si incep sa citesc valorile care ma interesau...
- intre pinul 1 - 5 am 0V cu cheia pe pozitia a 2-a ( desi fara conectare la valva am 8V )...pornit motor si la relanti am 0V si cu cat acceleram, crestea si tensiunea...Ok
-intre pinul 2 - 3 am tensiunea de referinta 5V...Ok
-intre pinul 4 si GND masina si nu pinul 1 al conectorului am 0,88V si ramane constanta tensiunea, odata cu accelerarea masinii...NOk
E clar ca potentiometrul de la valva nu mai functioneaza si ECM-ul nu mai primeste feedback-ul de la EGR
Acuma nu stiu daca se mai poate face ceva in cazul meu, dar aviz amatorilor care au curatat valva si cred ca functioneaza in parametri normali, sa nu se insele si sa faca testele pana la capat
Dan, ce posibilitati mai am sa recuperez valva si sa nu fiu fortat sa iau una noua...crezi ca am vreo sansa sa desfac valva si sa ajung la acel potentiometru....daca stiu ca pot ajunge la el, nu are cum sa scape, si-l voi rezolva....valva pare destul de compacta si vreau sa stiu sigur de la cineva care a mai facut asta inainte, ca se poate demonta...
- de ce am 8V si nu 12V la deschidere?
- cum de variaza tensiunea intre pinul 1 - 5 atata timp cat ECM-ul nu primeste feedback de la EGR?
Sunt intrebari la care nu am un raspuns clar, de asta las pe cei mai buni sa lase raspunsul corect
Poze tool...
Intr-o buna zi cu soare am reusit sa scot si eu valva EGR, acea valva care ne da batai de cap la toti...am curatat-o frumos, de zic ca-i noua si cand aproape am terminat de curatat, am zis s-o verific si eu, ca nu cumva s-o fi curatat degeaba ( stiu..asta trebuia s-o fac inainte de curatare...dar nah...) bineinteles ca valva era blocata desi nu arata dezastruos inauntru...ok... am luat 2 fire, am pus papucei cu varnis termocontractibil + un rezistor de 4,7 Ohm/10W asta aveam la indemana si cu un acumulator de 12V / 7A si i-am dat bataie....si nimik...am schimbat si polaritatile pana a vrut sa-si dea drumu valva...bucuros am mai dat o curatare cu valva actionata in solutie de carbusolv si am zis ca totul e ok
Am montat valva si am mers cu masina vreo 2 saptamani avand acelasi comportament ca intotdeauna...astazi am zis sa fac verificarea finala ( cea cu tensiunile )
-scos conector valva, dat cheia pe pozitia 2 si citim tensiunea intre pinul 1 - 5 si am 8V....cautat la sigurante si totul era bine...12V inainte si dupa sigurante ( posibil harness..ramane sa investighez )
-confectionez un tool cu pini tata respectiv mama si pe mijlocul firelor am pus 5 bucse pt. colectare tensiuni ( sa se vada pozele )
-conectez toata manareala asta si incep sa citesc valorile care ma interesau...
- intre pinul 1 - 5 am 0V cu cheia pe pozitia a 2-a ( desi fara conectare la valva am 8V )...pornit motor si la relanti am 0V si cu cat acceleram, crestea si tensiunea...Ok
-intre pinul 2 - 3 am tensiunea de referinta 5V...Ok
-intre pinul 4 si GND masina si nu pinul 1 al conectorului am 0,88V si ramane constanta tensiunea, odata cu accelerarea masinii...NOk
E clar ca potentiometrul de la valva nu mai functioneaza si ECM-ul nu mai primeste feedback-ul de la EGR
Acuma nu stiu daca se mai poate face ceva in cazul meu, dar aviz amatorilor care au curatat valva si cred ca functioneaza in parametri normali, sa nu se insele si sa faca testele pana la capat
Dan, ce posibilitati mai am sa recuperez valva si sa nu fiu fortat sa iau una noua...crezi ca am vreo sansa sa desfac valva si sa ajung la acel potentiometru....daca stiu ca pot ajunge la el, nu are cum sa scape, si-l voi rezolva....valva pare destul de compacta si vreau sa stiu sigur de la cineva care a mai facut asta inainte, ca se poate demonta...
- de ce am 8V si nu 12V la deschidere?
- cum de variaza tensiunea intre pinul 1 - 5 atata timp cat ECM-ul nu primeste feedback de la EGR?
Sunt intrebari la care nu am un raspuns clar, de asta las pe cei mai buni sa lase raspunsul corect
Poze tool...
- scanx
- ***
- 679 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 679
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Am facut noi masuratori, cu valva deconectata de la harness masina si conectata la acumulatorul de 12V / 7A si am verificat sa vad ce rezistenta am pe potentiometru si daca si-o modifica cand se inchide/deschide valva
-pin 2 - 4 = 1K3 cu valva inchisa si 3K cu valva max. deschisa
-pin 2 - 3 = 3K cu valva inchisa/deschisa
-pin 3 - 4 = 3K2 cu valva inchisa si 1K6 cu valva max. deschisa
Se pare ca acel potentiometru care banuiam ca "joaca teatru" este bun...valorile masurate de mine nu stiu daca se afla in parametri normali, dar clar ca isi modifica rezistenta si inerent trebuia sa am o tensiune variabila pe pinul 4 al valvei...asta imi da de gandit si trebuie verificat (scurturi, rezistenta de contact )
-singurul lucru care nu-mi este clar....functioneaza sau nu valva EGR...am o interfata opel scanner si nu ma pot conecta la motor sa vad daca functioneaza in parametri si nu mi-a ramas sa fac asta decat la "mana"
-ce-as mai putea face in + sa vad care e pb. cu adevarat..gresesc undeva la masuratori?
-is curios daca au mai facut si altii aceste masuratori si le-au iesit cu bine
Best regards
-pin 2 - 4 = 1K3 cu valva inchisa si 3K cu valva max. deschisa
-pin 2 - 3 = 3K cu valva inchisa/deschisa
-pin 3 - 4 = 3K2 cu valva inchisa si 1K6 cu valva max. deschisa
Se pare ca acel potentiometru care banuiam ca "joaca teatru" este bun...valorile masurate de mine nu stiu daca se afla in parametri normali, dar clar ca isi modifica rezistenta si inerent trebuia sa am o tensiune variabila pe pinul 4 al valvei...asta imi da de gandit si trebuie verificat (scurturi, rezistenta de contact )
-singurul lucru care nu-mi este clar....functioneaza sau nu valva EGR...am o interfata opel scanner si nu ma pot conecta la motor sa vad daca functioneaza in parametri si nu mi-a ramas sa fac asta decat la "mana"
-ce-as mai putea face in + sa vad care e pb. cu adevarat..gresesc undeva la masuratori?
-is curios daca au mai facut si altii aceste masuratori si le-au iesit cu bine
Best regards
Ciprian_B
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Am avut o problem in dimineata asta cu agiluta mea. Stateam la semafor si la un moment dat am observat ca la un interval de vreo 20 sec apere o vibratie puternica in toata masina. Martorul cu cheita s-a aprins. La urmatorul semafor nu s-a mai repetat figura si dupa vreo 10 minute s-a stins si martorul. Aveti idee care ar putea fi problema?
Multumesc.
P.S. Mai este cineva pe forum din Craiova?
Am avut o problem in dimineata asta cu agiluta mea. Stateam la semafor si la un moment dat am observat ca la un interval de vreo 20 sec apere o vibratie puternica in toata masina. Martorul cu cheita s-a aprins. La urmatorul semafor nu s-a mai repetat figura si dupa vreo 10 minute s-a stins si martorul. Aveti idee care ar putea fi problema?
Multumesc.
P.S. Mai este cineva pe forum din Craiova?
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Citesti regulamentul si folosesti functia cautare
Intalniri Craiova: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6235
De citit: https://www.clubopel.com/vie...citire+cod+eroare
Te pui si citesti ce cod de eroare ai stocat dupa care postezi si mutam discutia unde trebuie!
Intalniri Craiova: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6235
De citit: https://www.clubopel.com/vie...citire+cod+eroare
Te pui si citesti ce cod de eroare ai stocat dupa care postezi si mutam discutia unde trebuie!
Ciprian_B
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Dolj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ba eu cred ca de fapt ai P1405 si ai gresit tu numaratoarea. Ai EGR murdar si blocat (pistonas blocat). Desfaci si cureti ca
aici, pentru ca manifestarea motorului are legatura cu asta.
PS szilid sau dancuciureanu puteti alipi la EGR Agila
Rezolvat: Szilid
aici, pentru ca manifestarea motorului are legatura cu asta.
PS szilid sau dancuciureanu puteti alipi la EGR Agila
Rezolvat: Szilid
- Nistor.Mihai
- *
- 4 mesaje
- din 02 Apr 2009
- Cluj
Nistor.Mihai
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Nistor.Mihai
- *
- 4 mesaje
- din 02 Apr 2009
- Cluj
Nistor.Mihai
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2009
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 726 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 726
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Nistor.Mihai
- *
- 4 mesaje
- din 02 Apr 2009
- Cluj
Nistor.Mihai
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2009
- Mesaj Privat
- hous3r2003
- *
- 1 mesaje
- din 22 Sep 2009
- Corsa 2004 Z10XEP
- Cluj
hous3r2003
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
De doua saptamani sunt posesorul unei Corsa C 1.0 z10xep 2004, si tot de doua saptmani nu e zi in care sa nu citesc acest forum.
Am totusi o rugaminte, masinuta asta parca are o problema la accelerare in viteza 1 si 2, parca da in nas, iar din cate am inteles(din discutiile de pe acest forum) ar fi indicat sa curat EGR si Throttle Body. Problema e ca sunt cam 0 la capitolul Mecanica. Exista cineva in Cluj care m-ar putea ajuta sau e vreun mecanic pe care il recomandati?
Va multumesc anticipat!
De doua saptamani sunt posesorul unei Corsa C 1.0 z10xep 2004, si tot de doua saptmani nu e zi in care sa nu citesc acest forum.
Am totusi o rugaminte, masinuta asta parca are o problema la accelerare in viteza 1 si 2, parca da in nas, iar din cate am inteles(din discutiile de pe acest forum) ar fi indicat sa curat EGR si Throttle Body. Problema e ca sunt cam 0 la capitolul Mecanica. Exista cineva in Cluj care m-ar putea ajuta sau e vreun mecanic pe care il recomandati?
Va multumesc anticipat!
ComanV
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut. Am si eu o problema recenta la Corsa mea (benzina, motor 1000, Z10XE, 2001). Masina am primit-o recent de la fratele meu si el nu a mai intalnit problemele pe care le-am avut eu. Primul incident l-am avut iarna aceasta cand mi-i s-a aprins in bord lumina "motorasul cu elice". Asta s-a intamplat dupa ce am pornit masina la o temperatura joasa (-10 cred k erau) si am mers 300 de m cu ea destul de tare. La inceput a palapait, iar apoi a ramas aprinsa. Am tras pe dreapta si am iesit afara. Emisiile pe toba de esapament ieseau sacadat la turatii mici, iar daca o turam pana peste 1500 mergea normal. Am fost atunci la un mecanic si imi zicea k era de la sonda lamda, dar pt k era un incident singular nu merita sa ii dau atentie (combustibil prost). Insa consumul de combustibil in momentul cu problema a fost foarte mare. Apoi nu am mai intalnit probleme, pana seara asta cand am observat k iarasi mi-a crescut consumul nejustificat, motorul nu mergea normal, nu tragea bine si apoi dintr-o data isi dadea drumul furibund. Cand am parcat am oprit si am zis sa ii dau iarasi drumul sa faca inspectia. Imediat a inceput sa palpaie lumina cu "masina si cheia". Am oprit motorul si nu mai palpait.
Intrebarea mea e care ar putea fi problema? Am citit indicatiile tale in legatura cu EGR-ul insa sunt cam reticent sa ma pun eu pe reparat. Simptomele corespund: consum marit, lipsa puterii, vibratii cand scad turatiile la relanti, plus incidentele cu luminile de bord. Adevarul e ca toate simptomele astea au aparut dupa alimentari cu rezervorul aproape gol. Care sunt sansele sa fie de la benzina de proasta calitate?
Astept raspunsul tau. Multumesc anticipat!
Intrebarea mea e care ar putea fi problema? Am citit indicatiile tale in legatura cu EGR-ul insa sunt cam reticent sa ma pun eu pe reparat. Simptomele corespund: consum marit, lipsa puterii, vibratii cand scad turatiile la relanti, plus incidentele cu luminile de bord. Adevarul e ca toate simptomele astea au aparut dupa alimentari cu rezervorul aproape gol. Care sunt sansele sa fie de la benzina de proasta calitate?
Astept raspunsul tau. Multumesc anticipat!
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ComanV
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2010
- Mesaj Privat