Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ai oprit motorul complet,si masina inca avea 1000 RPM?Asta trebuie sa o pun undeva pe perete,iar cind sint suparat,sa o recitesc,...mi-au dat lacrimile,nici nu mai pot sa tastez.
Ca sa mai dezmortim atmosfera,in gluma eh,intrebare,cind masina se mentinea la 1000 rpm,piciorul drept unde era asezat?
Like 1 bibu16v
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,024
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cred că era în casă dacă motorul era oprit complet.
Dacă motorul ar fi fost oprit parțial piciorul drept ar fi fost pe pragul stâng și piciorul stâng ar fi fost pe pământul plat.
Bănuiesc că a vrut să exprime altceva.
A oprit auto în parcare și turația nu a scăzut, cred că asta era ideea.
Like 1 bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,310
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E distractiv să ne dăm cu părerea despre ce a vrut să zică distinsul autor 😂 ...
Oameni buni, ori vă plictisiți rău, ori ați băut cola caldă...
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti? Face chestia asta cu relantiul marit deobicei cand este cald. Ca ieri dupa amiaza de exemplu. Cand am inchis compresorul de AC din meniul de clima a scazut la 800rpm. Azi de dimineata am rasucit clima pe toate partile. Si cu AC pornit, si cu AC oprit, si cu temperatura mai mica, mai mare, la minim etc. Nu s-a miscat de la 800rpm. Nu m-ar deranja asa de tare ca sta la 1000rpm cand o apuca, dar creste si consumul si nici nu-mi place cum se opreste pe loc din frana, avand cutie automata.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:Ai oprit motorul complet,si masina inca avea 1000 RPM?Asta trebuie sa o pun undeva pe perete,iar cind sint suparat,sa o recitesc,...mi-au dat lacrimile,nici nu mai pot sa tastez.
Ca sa mai dezmortim atmosfera,in gluma eh,intrebare,cind masina se mentinea la 1000 rpm,piciorul drept unde era asezat?

Iti arde de glume sau intelegi cam greu. Vroiam sa zic ca am oprit motorul complet din buton (cheie) si l-am repornit in cateva secunde, evident. Adica nu l-am lasat doar sa faca Start/Stop.
Like bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,310
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cam ce ziceam eu...el n-a înțeles, tu ai fost foarte clar. 🙄
Like bibu16v
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,024
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:Ce parere aveti? Face chestia asta cu relantiul marit deobicei cand este cald. Ca ieri dupa amiaza de exemplu. Cand am inchis compresorul de AC din meniul de clima a scazut la 800rpm. Azi de dimineata am rasucit clima pe toate partile. Si cu AC pornit, si cu AC oprit, si cu temperatura mai mica, mai mare, la minim etc. Nu s-a miscat de la 800rpm. Nu m-ar deranja asa de tare ca sta la 1000rpm cand o apuca, dar creste si consumul si nici nu-mi place cum se opreste pe loc din frana, avand cutie automata.

Eu cred că NU folosești mașina corect.
Să detaliez:
- mergi subturat;
- faci drumuri scurte;
- folosești funcția start/stop și aceste porniri repetate sunt "benefice" ( ca sarea'n ochi);
- nu sesizezi când începe regenerarea și oprești motorul.
Asta este părerea mea și dacă este așa nu ești tu primul...
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, dar:
Masina este hidramata. Nu am cum sa merg subturat sau supraturat, pentru ca schimba singura. Din contra, atunci cand am ocazia bag destul de bine piciorul in ea ca sa schimbe cat mai sus.
Drumul pe care-l fac este jumatate in afara si jumatate in oras. La un singur drum fac doar dus aproximativ 50-60km.
Nu folosesc mai deloc Start/Stop.
Acum, ma gandesc ca si daca ar incepe procedura de regenerare, ar trebui sa-si dezactiveze temporar functia de Start/Stop si nu sa i-o dezactivez eu. Daca filtrul ar fi infundat, nu ar mai trage. Daca face regenerare, de ce si-ar reduce turatia cand opresc AC-ul? Crezi ca si-ar mai relua progedura de regenerare imediat dupa ce repornesc eu motorul sau dupa ce face Start/Stop?
Am condus destul de multe masini. Doar la Matiz isi crestea turatia cand porneai AC-ul. Sigur face si de la altceva in afara de regenerare atunci cand sta la 1000. Problema e destul de deranjanta, din cauza ca oprirea pe loc nu o mai face la fel de lin. Si tremura ceva mai mult pana cand se decupleaza transmisia.
La Vectra C manuala cu Z22SE, daca o scoti pe liber si inca se deplaseaza, pana cand viteza nu scade sub 5km, la fel, ramane putin turata. Abia dupa ce sta pe loc, scade si relanti-ul la 800. Dar acolo inteleg, e vorba de vacuum pentru franare in primul rand. La fel si la Astra G Z12XE, Corsa D Z12XEP. Toate pe benzina si fara pompa de vacuum separata.
Like bibu16v
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Acum am inteles,ai masina defecta,cind opresti motorul,ramine turata la 1000 rpm.Mi sa intimplat si mie,am ajuns la benzinarie,am invirtit cheia ca sa opresc motorul,am scos cheia din contact,si vroiam sa ma dau jos din masina,dar am realizat ca motorul continua sa functioneze si cu cheia scoasa...aici puteti sa rideti cit va tin bosogii,ca viata asta nu e doar sa o muncim.
Revenind la subiect,dar acum fara misto,mie chiar mi sa intimplat chestia aia,dar avea o explicatie,conectasem o baterie de 12v mica,de moto sau de la vreun sistem de alarma,ca sa se incarce in timp ce merg cu masina,ma duceam la pescuit si aveam nevoie de ea.
In cazul tau,daca observi ca figura respectiva este relationata cu aerul conditionat,verifica daca mai ai bateria masinii in conditii normale,pentru ca daca nu,este posibil ca din cauza unei baterii slabe,alternatorul sa bage mai mult pentru a o incarca,si ECU va face tot posibilul sa iti tina motorul turat pentru o buna incarcare a bateriei.
E doar o banuiala,dar poate iti deschide alt orizont.
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p=2103654#2103654
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Inca o observatie: atunci cand ramane relanti-ul la 1000rpm consumul este de 2.1L/h. Atunci cand nu face, si o tin eu din pedala de acceleratie la 1000rpm, consumul este de 1.1L/h.

Like bibu16v
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ce iti spuneam mai inainte,bateria ta este la 13v aproximativ,cu motorul pornit,si ar trebui sa fie la 14,5v
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mersi pentru raspuns, dar te rog sa te uiti si la link-ul de mai sus. S-a concluzionat ca bateria mea e buna. Nu ca scade la 13V, uneori scade si mai jos, cam pe la 12 si ceva. Cica e incarcare inteligenta!
Am fost si la verificat bateria la cineva care doar asta face, vinde baterii. Si a zis ca e buna, doar ca, pentru a o verifica si mai bine, ar trebui sa las masina acolo ca s-o verifice dimineata, inainte de pornire. As putea sa o dau jos si sa o inlocuiesc provizoriu cu o alta baterie dimineata inainte de pornire, dar e destul de incomod de demontat.
Like 1 bibu16v
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cind o masina este pornita,tensiunea de incarcare este mereu 14,4 v aproximativ.Sub tensiunea asta,nu este nimic inteligent.
Like bibu16v
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,040
  • Locatie: Ilfov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:... S-a concluzionat ca bateria mea e buna. Nu ca scade la 13V, uneori scade si mai jos, cam pe la 12 si ceva. Cica e incarcare inteligenta!
Am fost si la verificat bateria la cineva care doar asta face, vinde baterii. Si a zis ca e buna, doar ca, pentru a o verifica si mai bine, ar trebui sa las masina acolo ca s-o verifice dimineata, inainte de pornire. ...


Salut.
Eu am Insignia A20DTE si de cand a venit caldura, uneori imi sta turata la 1000 si NU este in regenerare.
Monitorizez permanent DPF (tester + OBD wifi) si imi dau seama cand e in regenerare.
Parerea mea e ca in anumite conditii de temperatura, consumatori porniti si trafic, ECU comanda o turatie mai mare decat cea obisnuita, pentru optimizarea functionarii masinii.
Legat de incarcarea inteligenta, la Insignia tensiunea furnizata de alternator scade pe masura ce se incarca bateria, corelat cu consumatorii activi. La pornire a mea incarca 14,4 V si in mers sunt perioade in care incarca 12,7 V.
Like bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,310
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:Cind o masina este pornita,tensiunea de incarcare este mereu 14,4 v aproximativ.Sub tensiunea asta,nu este nimic inteligent.

E un punct de vedere...dar știi vorba aia când îți spun 2 oameni un lucru(nu spun care...), ar trebui să te pună oleacă pe gânduri...
Indiferent de opinia ta, încărcarea despre care se face vorbire, este, padaroxal, inteligentă...variațiile de tensiune sunt foarte mari (cca. 12,7-14,5V), în funcție de o roabă de factori luați în calcul de, ce să vezi, un calculator, a cărui principală caracteristică este de a fi inteligent în a gestiona încărcarea...că de-aia l-a făcut mă-sa calculator. Și chiar dacă nu mă întrebi, opinez că mă-sa a făcut treabă bună.
Ptr conformitate, colegul @ney a sintetizat situațiunea în cauză după cum urmează:
ney a scris:Masina are incarcare inteligenta .
Cauta dupa asta si vei gasi ,probabil, ca nu ai probleme deloc.
Mod de încărcare


BCM va intra în modul de încărcare atunci când este
îndeplinită una dintre următoarele condiţii,


• Ștergătoarele sunt pornite mai mult de 3 secunde.
• GMLAN (Climate Control Voltage Boost Mode Request)
este adevărat, așa cum este detectat de capul de control
HVAC. Ventilatorul de răcire de mare viteză, dezaburitorul
spate și funcționarea suflantei de mare viteză HVAC pot
face ca BCM să intre în modul de încărcare,
• Temperatura estimată a bateriei este mai mică de 0°C
(32°F).
• Starea de încărcare a bateriei este mai mică de 80%.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km/h (90 mph)
• Există o eroare a senzorului de curent.
• Tensiunea sistemului a fost determinată a fi sub 12,56 V

Când oricare dintre aceste condiții este îndeplinită
sistemul va seta tensiunea de ieșire a generatorului
vizată la o tensiune de încărcare între 13,9-15,5 V, în
funcție de starea de încărcare a bateriei și de
temperatura estimată a bateriei,
Cam asta este ,daca ,,,,,cauti

Like 1 Dragos Ene
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,040
  • Locatie: Ilfov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:Inca o observatie: atunci cand ramane relanti-ul la 1000rpm consumul este de 2.1L/h. Atunci cand nu face, si o tin eu din pedala de acceleratie la 1000rpm, consumul este de 1.1L/h.

E posibil la tine sa fie in regenerare avand in vedere consumul instant.
La mine consumul e 0,5 l/h.

Like Dragos Ene
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:
bruttus a scris:Cind o masina este pornita,tensiunea de incarcare este mereu 14,4 v aproximativ.Sub tensiunea asta,nu este nimic inteligent.

E un punct de vedere...dar știi vorba aia când îți spun 2 oameni un lucru(nu spun care...), ar trebui să te pună oleacă pe gânduri...
Indiferent de opinia ta, încărcarea despre care se face vorbire, este, padaroxal, inteligentă...variațiile de tensiune sunt foarte mari (cca. 12,7-14,5V), în funcție de o roabă de factori luați în calcul de, ce să vezi, un calculator, a cărui principală caracteristică este de a fi inteligent în a gestiona încărcarea...că de-aia l-a făcut mă-sa calculator. Și chiar dacă nu mă întrebi, opinez că mă-sa a făcut treabă bună.
Ptr conformitate, colegul @ney a sintetizat situațiunea în cauză după cum urmează:
ney a scris:Masina are incarcare inteligenta .
Cauta dupa asta si vei gasi ,probabil, ca nu ai probleme deloc.
Mod de încărcare


BCM va intra în modul de încărcare atunci când este
îndeplinită una dintre următoarele condiţii,


• Ștergătoarele sunt pornite mai mult de 3 secunde.
• GMLAN (Climate Control Voltage Boost Mode Request)
este adevărat, așa cum este detectat de capul de control
HVAC. Ventilatorul de răcire de mare viteză, dezaburitorul
spate și funcționarea suflantei de mare viteză HVAC pot
face ca BCM să intre în modul de încărcare,
• Temperatura estimată a bateriei este mai mică de 0°C
(32°F).
• Starea de încărcare a bateriei este mai mică de 80%.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km/h (90 mph)
• Există o eroare a senzorului de curent.
• Tensiunea sistemului a fost determinată a fi sub 12,56 V

Când oricare dintre aceste condiții este îndeplinită
sistemul va seta tensiunea de ieșire a generatorului
vizată la o tensiune de încărcare între 13,9-15,5 V, în
funcție de starea de încărcare a bateriei și de
temperatura estimată a bateriei,
Cam asta este ,daca ,,,,,cauti


Nu te pune asa de acid ca inteleg,nu sint venit cu pluta bre,am si eu doua,trei clase,mai mult ca trenul.
Sint de acord,cind doua persoane iti repeta acelasi lucru,inseamna ca trebuie sa cauti pe altcineva care sa iti spuna ce iti place sa auzi.Ete na,mai multe milioane au spus ca bolovanul asta care a iesit presedinte este ce aveam nevoie,dar discrep total.
Scuze baieti,eu sint euforic la ora asta,nu am baut,nu am tras pe nas,asa e firea mea cind ma simt bine dupa o zi lunga de munca,zilnic ma trezesc la 4.00 si merg la atelier...chestie de obisnuinta,sint mai concentrat,etc.

Sa revin la subiect,bateria unei masini,mama ei de marca ca nu conteaza,sau de baterie,are din start 12,5v sau 13v daca e noua,si mi se pare peste mina sa spui ca se incarca,poate ca se mentine,dar cam tot aia ar fi numai ca semantica are si ea rolul ei.

Continui dar de data aceasta este vorba despre o masina Hyundai,care niciodata nu scade sub 1000 RPM,absolut niciodata,numai ca este un motor 3 cilindri,si ma tot gindeam,incercind sa gasesc o explicatie ca sa il ajutam pe colegul nostru,daca,si numai daca,nu cumva,i sa dus vreo bujie cu senzor,si daca i sa stricat,caz in care transmite semnale ca un piston nu mai are compresie,atunci,este posibil sa-i tina masina turata la 1000 rpm,si automat creste si consumul de combustibil.
In cazul acesta,trebuie sa apara la diagnoza eroarea respectiva.
Sa nu traiti cu impresia ca toti care intra pe un forum,o fac din plictiseala,eu intru ca sa invat,sa vad cine si ce probleme are,si cind apare o astfel de chestiune in atelierul meu,sa imi fie mai usor sa-i dau de cap,adica ma inspir din experientelor celorlalti,si mai ajut si eu cind pot si stiu,cu toate ca una este ce spune faptasul din poveste,si alta este ce se intimpla in realitate,nu toate erorile 000x au aceeasi cauza.
Hai,fiti buni,aici am 36 de grade,abia mai respir!
Like 1 bibu16v
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:Mersi pentru raspuns, dar te rog sa te uiti si la link-ul de mai sus. S-a concluzionat ca bateria mea e buna. Nu ca scade la 13V, uneori scade si mai jos, cam pe la 12 si ceva. Cica e incarcare inteligenta!
Am fost si la verificat bateria la cineva care doar asta face, vinde baterii. Si a zis ca e buna, doar ca, pentru a o verifica si mai bine, ar trebui sa las masina acolo ca s-o verifice dimineata, inainte de pornire. As putea sa o dau jos si sa o inlocuiesc provizoriu cu o alta baterie dimineata inainte de pornire, dar e destul de incomod de demontat.


Nu trebuie sa dai jos bateria neaparat,pune alta in paralel cu cabluri groase,si daca este posibil,sa fie de acelasi amperaj.Ce ai pe masina ca nu cunosc in mod deosebit interiorul,AC sau clima?Fa o proba,lasa in loc de 22 grade,de exemplu,maximul de 32...sau ce ai tu acolo in optiuni,adica cuplezi compresorul,dar sa nu faca frig,sa fie cit mai rece,din contra,sa stea pe o temperatura superioara,si urmareste cum se comporta relantiul.Daca poti sa si masori bateria in acelasi timp,si mai bine.
Acuma,ar mai fi o chestiune,noi ne bazam pe observatiile tale,dar nu cumva,mai ai si altceva ce nu ai vazut,sau nu ti sa parut important sa ne comunici?
Mie se intimpla si mie,destul de des,ramin fixat pe sistemul de injectie pentru orice problema a unei masini,defect profesional,si de multe ori nu are nimic de-a face.
Like 2 vpreda2003, bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor, stiti cumva pe unde mai pot sa gasesc un carucior de butelii? Imi surade ideea colegului cu bateria in paralel. Stiu ca tine la glume.
Oameni buni, revenim. Si eu scriu aceste lucruri/ pareri/concluzii in ideea ca si altcineva se poate lovi de chestii asemanatoare. De-a lungul timpului am tot pus si eu tutoriale pe acest forum.
Masina merge absolut perfect. Porneste usor, merge rotund si la rece, si la cald. Trage destul de bine. Nu am niciun martor de bord aprins. Doar ca, din cand in cand ramane turata la 1000rpm. Si este deranjant la o cutie automata acest lucru. Am mai spus. Daca ar face regenerare in acele monmente, ar trebui sa-si anuleze singura Start/Stopul. Daca ar fi din baterie, banuiesc ca, atunci cand dau drumul la toti consumatorii mari (AC, ventilatie la maxim, faruri aprinse etc), ar trebui sa urce incarcarea, dar ramane cum vrea ea. Ca deh, e "inteligenta". Ori la 13V, ori urca la 14... Dar chiar si asa, nu reusesc s-o fac intentionat sa ramana la 1000rpm (decat daca o tin din acceleratie, sa nu interpreteze colegul bruttus gresit). Deci defectul acesta apare cand vrea el. Singura chestie pe care am observat-o, a fost ca o data si-a revenit imediat ce am oprit AC-ul din meniu. O fi fost doar coincidenta. Poate chiar atunci terminase regenerarea sau altceva. Dar au fost si momente cand a ramas relanti-ul la 1000rpm, si, indiferent de ce am incercat (repornit motor din buton, oprit AC, dat talpa) nu a vrut sa scada la 800 decat dupa un anumit timp. Suspect este si faptul ca consumul instantaneu in acele momente este de 2.1l/h ceea ce as tinde sa cred ca face regenerare, dar daca face regenerare, nu ar trebui sa-si anuleze singura functia Start/Stop? Isi intrerupe singura regenerarea? Daca o tin din acceleratie la 1000rpm, consumul e de 1.1L/h sau putin mai mare daca e copresorul de AC pornit. Nu fac drumuri scurte, din contra, zilnic fac cel putin 150km. Jumatate de drum este in afara orasului, unde ii dau talpa atat cat se poate. Nici nu exagerez, dar nici nu atipesc la volan. Cealalta jumatate este in Bucuresti. Asa cum il stiim cu totii.
Va doresc un weekend minunat in continuare.
Like vpreda2003, bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG