- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Asa ca, degeaba spui ca "lucrarea de reparatie a fost bine executata", pentru ca niciodata nu stii ce se ascunde intr-o piesa noua.
Eu as sta cu aparatul de masura pe bornele bateriei si apoi as porni motorul. Daca incarcarea va incepe timid, este posibil ca alternatorul sa se autoexcite, prin efectul de avalansa.
P.S. eu tot nu am inteles, din descrierea ta, care a fost greseala de s-au ars acele componente in alternator?
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,647 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,647
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
2. eu cred ca ordinea intamplarilor este tocmai invers. Releul de incarcare sau puntea de diode din alternatorul tau, a cedat, astfel a ramas tatal tau fara baterie. Si uite asa, a ajuns sa "ia curent" de la acel domn.
3. despre calitatea pieselor noi, eu sunt lamurit demult. Sa nu plece nimeni de la ideea ca daca a montat o piesa noua, aceea este neaparat si buna. Din contra, daca intampina probleme, tocmai piesa noua trebuie verificata prima data. Dar aceasta este doar o concluzie personala, nu trebuie nimeni sa tina cont de ea, neaparat.
Eu nu sustin ca problema ta provine neaparat din alternator, ci poate sa provina din mai multe parti (acumulator, contacte imperfecte pe circuitele de curenti mari, contacte imperfecte pe circuitele de semnale mici, modul pompa, etc.). Spun doar ca eu as pleca de la verificarile simple, din considerentele scrise mai sus.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- EHotaran
- **
- 153 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 153
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Un exemplu http://www.youtube.com/watch?v=nMAGn2UmeSg
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Servodirectia va merge greu daca alternatorul nu ii "spune" prin acest fir ca incarca (o explicatie aproximativa).
Din cite stiu pe acest fir vine excitatia, prin becul de la bord (lucrurile sint mai complexe si nu stiu sa explic).
In concluzie, acest fir trebuie verificat temeinic (mai ales mufa de la alternator) si de asemenea alternatorul trebuie sa fii sigur ca incarca bine.
Te scuteste de probleme inlocuirea alternatorului cu unul bun. (din proprie experienta -> am avut santuri in inelele pe care calcau carbunii, becul de la bord se stingea (deci incarcare ok, teoretic) dar nu incarca bine - sevo tare din cind in cind, ma lasa alternatorul pe baterie, care se descarca) - am scapat schimbind alternatorul - stiam de santuri (le vazusem cind am schimbat releul de incarcare) dar am zis ca poate, poate...
Teoretic firul acela nu avea ce sa pateasca atunci cind s-au ars puntea si releul, dar alternatorul cred ca are in continuare un defect, mai ieftin este sa verifici prima data acel fir si apoi sa te ocupi inca o data de alternator.
Cum am zis, firul alb albastru trebuie sa nu fie intrerupt sau sa aiba contact imperfect in mufele de la alternator, de la ecu si de la modulul servodirectie, la bord nu cred ca e contact imperfect deoarece se aprinde si se stinge becul.
- vali zak
- **
- 378 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 378
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
SGVmoraru
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2008
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- emanuel_achirei
- *
- 1 mesaje
- din 29 Oct 2018
- Iasi
emanuel_achirei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2018
- Mesaj Privat
Imi pare rau daca s-a intrebat deja. Trebuie sa cumpar un alternator pentru un Opel Astra J 2013 1.4T benzina. Conform seriei de pe sasiu, ar trebui un alternator de 100A, dar dilema mea este daca ar trebui de 12 sau de 14 volti? Totodata, aveti vreo parere despre firmele Elstock sau PSH?
Povestea: sunet ciudat la masina, dat jos cureaua, identificat sursa sunetului ca fiind alternatorul, dar au zis ca nu se baga sa il desfaca pana ce nu am un alternator de rezerva, in caz de deces.
Multumesc!
- bibu16v
- *******
- 7,197 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,197
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Elstock, PSH nu-mi spun nimic, dar, aparent, Elstock e cu vechime (de prin ”79) în recondiționarea de pompe servo, compresoare și multe alte piese auto, aparține grupului BORG, deci nu sunt niște celebri necunoscuți....
Mari meseriași și foarte comozi: nu repari nimic pânã nu ai piesa de rezervã și nici nu rãmâi cu ”mortu” în brațe.
- SDumitrescu203
- *
- 4 mesaje
- din 09 Apr 2021
SDumitrescu203
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2021
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,062 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,062
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- SDumitrescu203
- *
- 4 mesaje
- din 09 Apr 2021
SDumitrescu203
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2021
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,062 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,062
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
sandel25
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2011 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2017
- Mesaj Privat
Am un opel Zafira B, 1,7 cdti 110 cp fabricatie 2011 si am urmatoarea problema:
am observat in meniul ascuns al masinii, mai ales in zilele cu temperaturi peste 28-30 de grade ca la cateva minute dupa pornire scade incarcarea undeva la 13.4-13.5, in conditiile in care am folosit doar aerul conditionat.
Cand este o temperatura rezonabila afara nu am aceasta problema indiferent de consumatorii folositi, iar iarna deloc.
Ce poate fi sau imi poate cineva recomanda un electrician auto bun in zona Sector 6 sau Chiajna?
Multumesc!
SBrasov
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2022
- Mesaj Privat
Masurare cu motor pornit:
- fara consumatori: 14,02 - 14,10 V
- cu consumatori: 12,20 - 12,30 V
Salutare ! Îmi poți spune și mie care a fost problema ? Cu ceva de genul mã confrunt și eu la alta marca și al 2 alternator sh care face așa. Merci !
alex_zr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2022
- Mesaj Privat
Am pãțit treaba asta cu un Ford. Problema era de la cablul de + de la alternator. În dreptul prinderii pe alternator avea izolația dusã și, din când în când, fãcea arc electric cu masa.
El vine prins cu un șurub pe alternator, pânã nu l-am desfãcut nu se vedea nimic cu ochiul liber. Am refãcut izolația cu niște bandã izolerã, l-am imbolizat a.î. sã nu se frece de nimic și n-am mai avut probleme.
Verificã și tu acel cablu. Dacã nu, sigur ai un scurt în altã parte.
Vezi dacã problema îți apare și când n-ai nici un consumator pornit.
În cel mai rãu caz poți avea o diodã împușcatã dar ca sã fii sigur trebuie sã dai jos alternatorul.