Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut!
Nu am schimbat inca bujiile, ca nu am putut sa-mi fabric o cheie care sa incapa in gaura unde sunt bujiile; am facut o cheie de 16, dar diametrul exterior este prea mare.
In schimb, am scos mufa de la debitmetru, nu mi se aprinde nici un bec la bord si masina are iarasi viata. Singura deosebire este faptul ca motorul se aude mai tare si nu mai "amortizeaza" socurile la pornirea de pe loc, etc.

Azi dimineata am pornit la rece f. bine, dar fara o crestere a turatiei (normala la temperaturi mici - socul.

Este normal, fara debitmetru, acest zgomot mai puternic si "zdruncinaturile"?
Oricum, cred ca asta inseamna ca trebuie schimbat intr-adevar debitmetrul si voi proceda in acest sens, imediat dupa schimbarea bujiilor.

Adrian, incearca si tu sa scoti mufa de la debitmetru, sa vezi daca are aceleasi simptome
Skip ads

  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:

Adrian, incearca si tu sa scoti mufa de la debitmetru, sa vezi daca are aceleasi simptome


Salut Florin,

Am scos si eu mufa debitmetrului (cu oarecare greutate). Intr-adevar efectul este imediat, acceleratia la turatii mici este mult mai buna. In ce priveste relanti-ul acesta era, ciudat, mai mare ca de obicei (normal 650 rpm, iar cu debitmetrul deconectat 1100 rpm, asta in situatia de motor relativ rece, adica la 2-3 minute de la pornire. Dupa ce s-a mai incalzit s-a stabilizat la 1000, cu tendinta de scadere la stat mai mult la stop).

Nu stiu care este explicatia functionarii cu debitmetrul deconectat. Din cate stiam eu motorul ar fi trebui sa se opreasca, dar poate ca exista un sistem de 'circuit deschis' ca si la sonda lambda cu o valoare medie prestabilita in caz de defectare/deconectare a debitmetrului. La fel si pentru temp. aerului masurata tot in acelasi modul.

Oricum nu cred ca este indicat mersul cu debitmetrul deconectat, in mod normal de valoarea debitului de aer si de turatie depinde pozita pe harta 3D a aprinderii.
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut!
Am schimbat ieri bujiile, motorul merge mai rotund, cu zgomote putin suparatoare; Alta diferente nu se mai simt...
Oricum, bujiile erau bune, asa cum spune si in TIS, trebuiesc schimbate la 4ani/60000Km, iar eu am 3 ani/30000Km...
Merg tot cu debitmetrul deconectat. Daca il conectez, are EXACT aceleasi simptome ca inainte de a schimba bujiile.

Adrian, ECU are intr-adevar niste valori prestabilite pentru volumul de aer si temperatura, de aceea functioneaza si cu el decuplat; interesant este ca la mine la relanti cu motorul rece/cald se pare ca are turatie mai mica decat normal si numai cateodata mai are variatii de turatie, dar tot la turatie mica. Si o chestie care ma deranjeaza mai tare este faptul ca - asa cum am mai spus ieri - ma cam scutura la plecare de pe loc si la schimbul vitezelor inferioare, probabil nu mai functioneaza acel principiu de "amortizare" la turatia motorului. Cu functioneaza chestia asta, ce senzori sunt implicati? WEu am probleme si cu un tampon la motor si ma cam "zdruncina".
In rest - toate bune; in scurt timp vreau sa rezolv problema cu debitmetrul, voi cauta - mai intai bani - apoi o oferta mai buna pe la importatori.
O zi buna si LA MULTI ANI FEMEILOR!!! (VOASTRE) Smile Question
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:
.... motorul se aude mai tare si nu mai "amortizeaza" socurile la pornirea de pe loc....


Salut,

Am scos din nou mufa debitmetrului de dimineata, inainte de pornirea la rece. A pornit imediat, dupa care a dat sa moara si l-am reanimat cu acceleratia. Am pornit IMEDIAT de pe loc cu un raspuns surprinzator de bun la acceleratie. Pot spune ca este o alta masina - intr-adevar agila.

Am si diagnosticat-o. Cu mufa scoasa apar codurile de eroare 100 (Mass or volume air flow circuit ..) si 110 (Intake Air Temperature Circuit...).
Abia astept sa-mi cumpar debitmetru nou saptamana viitoare.

In ceea ce priveste simptomele descrise de tine mai sus:
- cred ca zgomotul este de natura subiectiva. Motorul nu este mai zgomotos, dar ajunge mult mai repede la turatii mai mari (4000 rpm) pentru care functionarea normala este mai zgomotoasa - astfel se creeaza impresia generala ca este mai zgomotos. Pe mine nu ma deranjeaza.
- am crezut ca partea cu "amortizarea" socurilor la pornire este o gluma dar vad ca ai continuat asa ca o iau in serios. La mine nu se manifesta tremuraturi, zdruncinaturi. Este posibil ca la tine sa fie de la tamponul de care ziceai, mai ales ca demarajul este mult mai puternic (si implicit momentul de inertie al motorului mai mare).

Adrian
Skip ads

  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
As fi curios sa vad daca resetez ECU (deconectare bateria) cu deconectare debitmetru, care or fi valorile invatate de ECU si care va fi diferenta. Voi face acest lucru astazi, si va voi anunta maine rezultatele. Cred totusi ca la cuplarea bateriai, mi se va aprinde beculetul la bord...

Adrian, daca ai vre-o oferta de pret la debitmetru, te rog sa ma anunti si pe mine; eu nu am pretul decat de la Opel deocamdata (8 mil. lei vechi...) Dar mi-as schimba totusi tamponul mai intai, nu stiu... (2500000 lei).
In legatura cu zgomotul, cred ca ai dreptate, dupa ce mi-am schimbat bujiile, mi se pare ca nu mai este atat de pronuntat...
Crezi ca poate fi o problema daca mai umblu cu debitmetrul decuplat? ma refer daca influenteaza injectia, scanteia la bujii, etc...
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
pratmin a scris:...oferta de pret la debitmetru...


Ma duc din nou la BXL la sfarsitul saptamanii viitoare. Eventual lasa-mi un telefon pe PM.

Cat priveste mersul fara debitmetru - cred ca va creste consumul putin si cam atat. In principiu sonda Lambda ar trebui sa corecteze amestecul si sa compenseze valoarea medie (posibil eronata) data de calculator in lipsa debitmetrului. Daca se aprinde becul de poluare atunci cred ca ar trebui sa-ti faci probleme si sa reintroduci debitmetrul, dar nu prea cred ca va fi cazul.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
S-a rezolvat prin inlocuirea debitmetrului.

Ulterior am gasit in TIS o posibila cauza (valabil la AGILA din 2001-2003): intrarea apei in admisia de aer si deteriorarea debitmetrului.

Citez:

Field Remedy: 1612
Subject: Engine - Lack of power, engine jerks, P0170 stored
Models: Engines: Option:
Agila 2001...2003 Z10XE| Z12XE None.
Complaint: Lack of power, engine jerks, P0170 (Fuel trim malfunction) stored.
Cause: Water enters air intake channel causing damage of the HFM sensor membrane.
Production: Additional seal at bonnet installed as of VIN: W0L0HAF683G076076 (06/16/2003).

Remedy:
In case of customer complaint replace air mass meter and install an
additional seal to the bonnet as following described.
Working Procedure:

1. Replace mass air flow meter
- see working procedure "J741000 Mass Air Flow Meter, Replace",
group "J", Service Instruction Agila.
2. Remove seal at bonnet up to the third fastening clip (arrow)
(Picture I, 1).

3. Install new seal with both fastening clips to the bonnet
(Picture II, 1).

Note:

Install bonding surface even to the bonnet.

4. Cut standard seal analogical (Picture II, arrow).

Spare-Parts: Part-No.: Catalogue-No.:
Meter, Assy., Air Flow, Air Cleaner 9193149 8 36 584
Seal, Bonnet, Front, RH 9214880 47 06 926
Labour Times: TC: Hours:
T8 161 20 Install seal to bonnet 92 0.2
and replace air mass meter
assembly

The costs for this repair will be covered for vehicles not older than
3 years and a mileage lower than 100.000 Km.
The regular warranty procedure should be used for claiming Set-up-time.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 13 - No/Poor Function
Trouble Code: P0170

Adrian
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Adrian P. a scris:S-a rezolvat prin inlocuirea debitmetrului.

Ulterior am gasit in TIS o posibila cauza (valabil la AGILA din 2001-2003): intrarea apei in admisia de aer si deteriorarea debitmetrului.
Adrian


Salu Adrian,
Multumesc pentru explicatii; eu am un TIS 2000, nu cred ca am atatea informatii despre Agila inside.
Voi cauta mai aprofundat, poate gasesc ceva poze, sa ma lamuresc.
Imi pare sincer bine pentru tine ca-ti merge masina in parametri, abia astept sa o "simt" si eu. Revin cu informatii saptamana viitoare, cand voi mai avea ceva piese noi pe ea.
Toate cele bune tuturor si o saptamana K Lumea!
Skip ads

  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Uite si o poza (Poza 2, cu modificarea adusa din 2003):


  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Florin, codul debitmetrului este 0280 218 031 (codul Bosch).

Adrian
  • pratmin

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Comanesti
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Salut.
Se pare ca pana la ujrma este un defect de proiectare.
1. Masina mea este adusa din Belgia si nu cred ca cei de la Opel din Romania imi vor schimba debitmetrul gratuit si nici nu imi vor monta acea piesa (ceva gen garnitura? Question ) din placere...
De aceea imi voi lua eu debitmetru, fara sa-i mai rog pe ei.
2. Piesa aceea care se monteaza pe capota, pe Agilele de dupa 2003, se gaseste separat la magazine? M-ar interesa sa o caut si eu; daca vreau sa o comand, cum va trebui sa o fac? Crezi ca voi putea sa ma ajute daca le dau codul acela? Voi incerca, ce mai...
I'll be back...
Cool
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Salut,

Ar trebui sa poata fi comandata la Opel cu codul 47 06 926. Poza nu este foarte clara, se pare ca este vorba de modificarea traseului chederului de etansare a capotei la partea din fata stanga (unde este de fapt si priza de aer).
Adrian
Skip ads

  • benzo

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2005

  • Mesaj Privat
@iongabriel
Astept si eu raspunsul lui Dan privind balbaiala motorului la relanti. Nu stiu de la ce ar putea sa fie.
Si la Corsa mea se intampla acelasi lucru. Am curatat EGR,clapeta de acceleratie. La fel face. Am schimbat si bujiile. Nu s-a schimbat nimic.
Ma gandesc ca ar putea sa fie o problema la blocul de inductie sau ceva contact murdar.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
CAUZE :

1 ECU
2 Furtune crapate la Throttle Body, admisie, inclusiv cel de vacuum servo frina
3 Variatii presiune benzina, se masoara
4 Filtru aer imbicsit
5 Throttle body, se demonteaza, se desface, se curata, inclusiv potentiometrii, atentie la completari post
6 Injectoare
7 Senzor temperatura motor (lichid racire)
8 Senzor oxigen
9 Debitmetru
10 Compresia cilindri compromisa
11 ECU
12 Recirculare vapori benzina, valva, furtune, separator...
13 Contacte oxidate
14 Pedala acceleratie, potentiometrii
15 Capac culbutori/came/separator si cele doua furtune imbicsite
16 Bujii si inductie


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 12 Feb, 2007 11:34 am
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am sa incep eu cu trimiterile :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11446
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11992
Ceva interesant a avut ovidiu :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
si a rezolvat :
Pe linga subiect,
Dupa ce ai curatat throttle body ai amai avut probleme ?

off topic, cu body throttle nu am mai avut probleme de atunci. )



Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 12 Feb, 2007 11:44 am
  • iongabriel

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie:
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
vad ca si alt coleg vine cu problema asta a aerului fals...si eu am observat ca atunci cand apas scurt pe acceleratie se aude un zgomot ca si cum ar trage aer fals..si motorul da sa se inece..oricum turatia in loc sa creasca..scade..dupa care isi revine..!! e normal..sau ce-ar putea fi defect???nu-mi da nici un cod de eroare ...iar daca apas incet nu e nici o problema ..se tureaza normal fara sa mai existe zgomotul aerului aspirat!!!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Nu este complet, dar va fi Very Happy . Inclusiv manifestare ca asta am uitat sa o pun.
La mine cind apasam brusc pe acceleratie (eram in 1 sau 2 la turatie mica) nu vroia sa plece, aproape ca murea motorul. Eu in loc sa tisnesc la intersectie abia ma tiriiam si vedeam cum vin aia sa intre in mine nu alta. Dupa citeva secunde (1-3 cit avea chef) brusc se tura si o lua din loc.
De fapt am scris :
Inainte de curatare parca nu pleca cind o calcam se poticnea un pic si citeodata chiar nu vroia, nu se tura decit dupa citeva secunde. Eu ma uitam cum vine vijelia de masini si a mea nu vrea sa tisneasca odata. Cred ca atunci se agata putin paleta si motorasul reusea pina la urma sa treaca de hop sau era mizerie la axul paletei. Culmea ca turata nu a ramas niciodata inapoi putea sa revina nemernica.

Mizeria intra in lagarele clapetei si de asta se misca greu.
Ca avantpremiera la manifestare se tureaza in hopuri, greu si de la turatie mare la ralanti revine greu.
Nu recomand sa o faceti bucatele cum spuneam pina cind nu voi face eu mai intii sa va spun ce, cum, poze etc. Pina atunci a se curata numai cum am explicat acolo.
Boala asta este la mai multe, si la Astra se intimpla asta.
  • racorazvi

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Buna seara tuturor,
nu am stiut unde sa postez si am preferat continui aceasta discutie cu o noua problema legata de pornirea la rece.

Si spun "la rece" deoarece am observat aceasta problma numai in acest caz.
Timp de 1 secunda, poate chiar 2 , imediat dupa pornire se aude un carait, (poate chiar tacanit), ca si cum as tine "invartita " cheia in contact mai mult timp , undeva in partea stanga a motorului. Mentionez faptul ca acest tacanit s-a facut auzit dupa un drum destul de lung (aprox. 500km).
A mai avut cineva probleme de acest gen?
Ultimle schimbari : luna trecuta: schimbat ulei , filtrul de ulei si Bujiile. La ulei am schimbat din 10w40 in 5w40.

Poate fi alternatorul de vina?
Multumesc anticipat pentru eventualele sugestii/ sfaturi . Daca se poate verifica ceva as face-o cu mare placere inainte de a ajunge cu ea la un Service.

Razvan.
  • racz gabriel

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2007

  • Mesaj Privat
desfa debitmetrul curata-l cu carburol prin imersie imtr-un borcan fara a interveni mecanic asupra lui lasa-l sa se usuce dupa o noapte si monteaza-l la loc poate scapi.... eu am scapat
  • vyky

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Timis
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sunt proaspat sofer de OPEL AGILA
La pornirea motorului ce "beculete"trebuie sa se stinga?Sau trebe sa sa stinga ceva?Stiam ca la Dacia pe injectie avea un beculet care trebuia sa se stinga.
In stinga bordului am vreo 4 beculete adica:EPS,SERVICE(cred ca asa ii zice),CECK si ABS.Intrebarea mea este ca trebe sa se stinga toate patru inainte de pornirea motorului?Avind in vedere faptul ca la mine nu se stinge decit ABS si SERVICE inainte de pornire daca astept un pic.
Va multumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR