Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
TMarius284 a scris:
GCostache798 a scris:




Este de la sorb pompa ulei?
Opel astra h gtc 1,6(b) 105 Z16XEP

Bun venit la CO!
Dacã i-ai rãspuns lui @GCostache798, cum pare, ești ca și el în abatere vis-a-vis de regulamentul acestui forum: ați greșit secțiunea...complet.
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
bibu16v , ai dreptate cu metalele , asa este , dar tinind cont caci pe acel cuplaj intre pompa de ulei si sorb sunt si elemente de etansare de cauciuc ( alte oring-uri ) pentru mine e o chestie in plus care se poate degrada la fel de repede sau gresesc ( functie de fisa tehnica a oring-urilor folosite pe acea piesa : domeniu temperatura , rezistenta la solventi ) si nu o spun din rautate . Sunt in aceeasi situate dar prefer sa schimb acel oring pe original la maxim 4 ani .

O alta problema e caci sorbul e din plastic si nu stiu cum se face ermetizarea ( etansarea ) cea magica care sa reziste in timp .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@DRosiuoru - am sa iti raspund eu care am pus acel o-ring metalic asa cum vezi in cele 3 poze de mai sus.
in primul rand modul constructiv si de functionare este total diferit la cel de metal: el etanseaza pe sorb pe o suprafata cu 2 o-ringur (cel putin ce am pus eu) si in interiorul pompei cu etansare laterala tot pe o-ring asa cum o face si cel original (care insa este o piesa 2K adica facuta din 2 componente: plastic si cauciuc.
la piesa originala, etansarea pe sorb se face pe o "palnie/ventuza" iar in pompa este fixat pe zona cilindrica de absoritie a acesteia. problema apare la schimbarea acestei piesa mai ales la montaj pentru ca multi mecanici din graba/nestiinta/neatentie cand vin cu baia de ulei sa o monteze rasfrang sau indoaie buza la o-ringul original care nu mai face "vid" pe sorbul de ulei si astfel incep problemele remarcate de multi dupa schimbarea acestui o-ring in service cu varianta originala.
de asemenea datorita regenerarilor (de multe ori ratate) dese o parte din motorina nearsa ajunge in ulei si in timp o-ringul original ajunge sa se intareasca sa isi schimbe proprietatile si sa nu mai etanseze corect ceea ce duce la pierderea puterii de absortie a pompei de ulei si implicit lipsa presiune ulei deci se ajunge la cuzineti distrusi si motor stricat.
acum legat de o-ringul metalic (am facut si vandut si eu asa ceva) cele 3 o-ringuri de cauciuc sunt dintr-un material special (Viton) care are niste proprietati deosebite mult mai bune decat cel original atat din punct de vedere al rezistentei la ulei/motorina cat mai ales din punct de vedere al temperaturii (peste 200 °C).
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Ok mikyboy , deci sa inteleg caci e o conversie buna cu chestia asta facuta cum trebuie . Problema era caci nu aveam incredere in a pune o piesa asa importanta facuta de anumiti " mesteri " . Recomanda-mi te rog si mie de unde sa achizitionez piesa ( persoana sau link ) care e ce trebuie , sa o schimb si eu ( acum o saptamana l-am schimbat pe original dar il mai schimb daca e ce trebuie ) . Mersi anticipat .
Skip ads

  • aditd

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ionut016031967 a scris:Din cate am auzit toate motoarele ce au codul A2.0DT au acesta problema indiferent de putere pentru ca au acelasi bloc motor si aceeasi model de pompa de ulei cu oring. Problema a fost rezolvata dupa 2015 la motoarele cu codul B2.0DT care este Euro 6 si este cu totul alt motor.


Deci daca e EURO 6 motrul e automat B2.0DT deci nu ai probleme?
Cum se afla codul de motor? Daca ai VIN-ul ajuta sa gasesti codul pe net - din detaliile VIN-ului?

O intrebare spre alta directie:
Din ce stiu eu daca schimbi acest O-ring nu ai probleme. Dar daca cumperi un SH EURO5 se poate verifica acest O-ring inainte (mecanicul adica poate sa isi dea cu parerea)?

Mersi
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Se poate verifica acel O-ring ( mecanicul nu-si poate da cu parerea ) prin demontarea baii de ulei , daca tot se demonteaza baia se schimba O-ringul obligatoriu si se verifica cuzineti arbore cotit plus biele plus cuzinetii axiali de la palierul 3 .
  • lcm

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2014 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dodo04ro a scris:
ViorelDaniel a scris:Salutare. Am si eu o intrebare, motoarele A20DTR Biturbo au aceeași problema cu oringul?


Și eu aș fi curios de un rãspuns


Salut, pana acum eu nu am avut probleme.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sunt motoare si BiTurbo care au picat de la cel O-ring dar mult mai putine...
normal trebuie schimbat la fiecare 4ani/60000km sau pui unul metalic si scapi de bataie de cap definitiv
Skip ads

  • lcm

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2014 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Teoretic nu este un oring metalic,este o prelungire a sorbului acolo unde se imbina ele...din cate stiu eu.
https://images.app.goo.gl/ciyPyciB8YmZiLtS8
  • lcm

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2014 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Ok mikyboy , deci sa inteleg caci e o conversie buna cu chestia asta facuta cum trebuie . Problema era caci nu aveam incredere in a pune o piesa asa importanta facuta de anumiti " mesteri " . Recomanda-mi te rog si mie de unde sa achizitionez piesa ( persoana sau link ) care e ce trebuie , sa o schimb si eu ( acum o saptamana l-am schimbat pe original dar il mai schimb daca e ce trebuie ) . Mersi anticipat .

https://images.app.goo.gl/ciyPyciB8YmZiLtS8
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
lcm , mersi , intre timp am achizitionat 2 bucati de pe OLX si am montat unul . Acum mai a-si avea o intrebare : pe unde se mai poate pierde presiunea de ulei in afara de O-ring pompa , cuzineti arbore , cuzineti biela , paliere axe came ?
  • lcm

  • Mesaje scrise: 157
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2014 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Nu m-am confruntat inca cu acest tip de problema.Masina mea are aproape 200000 km motorul este 20DTR biturbo.Problema mea a fost DPF deoarece nu stiam cand isi face regenerarea ,dar acum am led montat si display.Eu momentan nu am inlocuit nici un oring.
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Am o pierdere de presiune ulei si am verificat tot in afara de garnitura capac culbutori si pompa vacuum . Ma gandesc sa fie o scapare pe acolo si sa nu se vada fizic pe exterior ca si o pierdere de ulei . Am sa desfac tot motorul si sigur pe undeva se va vedea ceva .
  • bz17dth

  • Mesaje scrise: 206
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,un link valabil de unde se poate cumpăra vestitul oring? Mulțumesc
  • MPatrascoiu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2024

  • Mesaj Privat
Un service in zona Galați, Brăila în care sa schimb acest vestit oring ? Va rog o recomandare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR