Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,
Insignia B, 2019, 2.0 diesel, 137000km.
De ceva vreme, din cand in cand, tensiunea de incarcare, vizibila si pe bord, scade sub 13.8V. Chiar si in timpul mersului, fara sa fie activat Start/Stop, am observat fluctuatii, desi consumatorii nu s-au modificat. Am masurat acasa tensiunea pe borne cu motorul pornit cand acest defect se manifesta, iar aparatul de masura a indicat 13.07V. Sa ma pregatesc de alternator sau de baterie? La o baterie simpla, indiferent cat de uzata ar fi aceasta, un alternator bun ar trebui sa mentina tensiunea pe borne de 13.8V-14.4V. Dar la bateriile AGM, daca este uzata, poate da astfel de manifestari? Sa fie si vreun contact slab?
Multumesc anticipat.


MODEL: Insignia B
MOTOR: B20DTH
Like
Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,130
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Masina are incarcare inteligenta .
Cauta dupa asta si vei gasi ,probabil, ca nu ai probleme deloc.
Mod de încărcare


BCM va intra în modul de încărcare atunci când este
îndeplinită una dintre următoarele condiţii,


• Ștergătoarele sunt pornite mai mult de 3 secunde.
• GMLAN (Climate Control Voltage Boost Mode Request)
este adevărat, așa cum este detectat de capul de control
HVAC. Ventilatorul de răcire de mare viteză, dezaburitorul
spate și funcționarea suflantei de mare viteză HVAC pot
face ca BCM să intre în modul de încărcare,
• Temperatura estimată a bateriei este mai mică de 0°C
(32°F).
• Starea de încărcare a bateriei este mai mică de 80%.
• Viteza vehiculului este mai mare de 145 km/h (90 mph)
• Există o eroare a senzorului de curent.
• Tensiunea sistemului a fost determinată a fi sub 12,56 V


Când oricare dintre aceste condiții este îndeplinită
sistemul va seta tensiunea de ieșire a generatorului
vizată la o tensiune de încărcare între 13,9-15,5 V, în
funcție de starea de încărcare a bateriei și de
temperatura estimată a bateriei,
Cam asta este ,daca ,,,,,cauti
Like 1 bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns. O am din octombrie de anul trecut, dar pana acum nu am observat acest comportament. Mai ales ca acul de la incarcare varia destul de repede, chestiune de zeci de secunde, cand sub 14, cand peste 14. Si toate astea in trafic, dimineata, fara cine stie ce consumatori. Doar ventilatia normala. Era dimineata. Apoi, in alta zi, asa cum am mai scris, nu a vrut sa urce peste 14 tot drumul pana acasa. In curte, pe apartul de masura arata 13.07. Da, 07 nu 7. Dupa ce am repornit, a urcat la 14,2 unde stiu ca statea de obicei. Si ma uit destul de des pe indicatoarele de bord!
Like bibu16v
  • rraluca
  • *
  • 3 mesaje
  • din 03 Jun 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Galati
  • rraluca

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2025

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Ati rezolvat problema? Eu am schimbat 3 alternatoare si tot nu incarca ok....la mine scade si la 12.6 iar ieri scazuse la 11.6. Pe tester bateria arata ca este buna. Trebuie sa mentionez ca acum 3 ani am schimbat si bateria si alternatorul si pana acum 1 luna incarca peste 14. NU gasesc pe nimeni care sa ii dea de cap
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Situatia este la fel cum am descris-o anterior, dar, neavand nimic aprins in bord, am ales sa o ignor. Am testat si eu bateria si este in parametrii. Am discutat si cu domnul care se ocupa doar cu vanzari de baterii si mi-a spus sa nu-mi fac probleme. Daca nu va apare nimic altceva pe bord, parerea mea e s-o lasati asa.
Like bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,293
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Colegul @ney, mai sus, are un post mai detaliat...încărcarea este inteligentă, deci cu variații mari de tensiune, în funcție de temperatura exterioară/ a motorului etc, cel puțin din observațiile mele..
Like bibu16v
  • rraluca
  • *
  • 3 mesaje
  • din 03 Jun 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Galati
  • rraluca

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2025

  • Mesaj Privat
Multumesc pt raspunsuri. Ce mi s-a parut suspect este ca timp de 3 ani a incarcat peste 14 (alternator+ baterie noi. Acum cu alternator nou incepe sa scada incarcarea dar nu da nicio eroare .
Like bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Exact asa s-a intamplat si la mie. Am cumparat masina in octombrie anul trecut. Am fost cu ea pana in Turcia. Tot drumul nu am observat sa scada sub 14. Si ma uit destul de des la instrumentele de bord. Apoi, pana prin martie am circulat doar ocazional cu ea, avand doar anvelope de vara. Tot la fel, nu am observat sa scada incarcarea. A venit vremea buna si am inceput sa merg zilnic cu ea. Intr-o dimineata am observat cum pur si simplu indicatorul scadea si crestea la intervale de cateva secunde. Si de atunci, face cum vrea el. Atata timp cat porneste dimineata, e bine si asa. Ati vazut poza atasata cu indicatorul de incarcare. Poza facuta ieri, cu AC-ul pornit.
Like bibu16v
  • rraluca
  • *
  • 3 mesaje
  • din 03 Jun 2025
  • Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Galati
  • rraluca

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia B Sports Tourer 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2025

  • Mesaj Privat
Da, nu sunt probleme la pornire nici la mine. Dar stresul ca dupa 3 ani nu mai incarca cum incarca desi am schimbat alternatorul. Ma gandeam sa schimb si bateria dar mi s-a spus ca nu are treaba . Doar borna de minus parea sa se infierbinte putin cam tare dar nimic altceva
Like bibu16v
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,012
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acolo la borna de minus este problema.
Ori este oxidată, ori nu este corect fixată borna în carcasa bateriei. Neapărat intervenit pentru a nu lua foc.
Like 2 Mr.Opel, bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
rraluca a scris:Da, nu sunt probleme la pornire nici la mine. Dar stresul ca dupa 3 ani nu mai incarca cum incarca desi am schimbat alternatorul. Ma gandeam sa schimb si bateria dar mi s-a spus ca nu are treaba . Doar borna de minus parea sa se infierbinte putin cam tare dar nimic altceva

Sper ca alternatorul original vi l-ati luat acasa de la service. E foarte posibil sa fi fost inca bun.
Din pacate e destul de complicat de a ajunge la bornele bateriei. Cel putin la mine. Nici acum nu am vazut daca este bateria originala sau a fost schimbata de fostul proprietar, masina luand-o la pe la 130000km.
Like Mr.Opel, bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,293
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
La încărcarea asta inteligentă (pe care eu, personal, chiar o găsesc inteligentă!), dacă totul este bine pus la punct, cred că viața bateriei este sensibil prelungită...
Like Mr.Opel, bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La o Corsa D am inlocuit bateria originala Opel (facuta de Varta) dupa 8 ani de functionare. Dar motor de 1.2 benzina si nici nu prea s-a circulat cu ea. In schimb la Insignia B am vrut sa ma uit sa vad ce baterie are, dar e destul de complicat de scos capacele alea de deasupra si am renuntat. Face anul asta 6 ani, dar deocamdata nu da semne de oboseala. Domnul care mi-a testat bateria s-a conectat cu aparatul pe niste borne scoase din carcasa.
Like 1 bibu16v
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B 2019 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Tot legat de baterii, anul trecut am montat in Grecia, pentru ca acolo l-a lasat Rombat-ul, pe o Astra G 1.2 benzina, pe care i-am dat-o fratelui meu, o Varta de 75Ah AGM. Dupa ce s-a intors cu ea in RO, masina a stat cam 6 luni nepornita, si, cum avea navigatie de la chinezi si alarma cu pornire, a murit bateria de tot. Dar de tot. Am incercat s-o incarc cu redresor normal, am incercat s-o incarc pusa in paralel cu o alta baterie buna. Nimic. Dar nimic. Nu aprindea nici macar un bec. Si am luat de la chinezi un redresor care face si regenerare la bateriile AGM. Dupa mai multe zile in care i-am tot repetat procedura, a inceput sa tina curent in ea. Urmeaza s-o pun inapoi pe masina si sa vad daca porneste. Cert e ca ceva ceva a facut i-a facut acea chinezarie de redresor.
Like bibu16v
  • AVasile229

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2020

  • Mesaj Privat


Asa functioneaza incarcarea inteligenta la Opel.Pe Zafira am si eu acelasi motor B20DTH.La inceput si eu am crezut ca e defect ceva,dar tot aici pe forum am gasit aceste printscreenuri si m-au lamurit.
Like bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,293
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:La o Corsa D am inlocuit bateria originala Opel (facuta de Varta) dupa 8 ani de functionare. Dar motor de 1.2 benzina si nici nu prea s-a circulat cu ea. In schimb la Insignia B am vrut sa ma uit sa vad ce baterie are, dar e destul de complicat de scos capacele alea de deasupra si am renuntat. Face anul asta 6 ani, dar deocamdata nu da semne de oboseala. Domnul care mi-a testat bateria s-a conectat cu aparatul pe niste borne scoase din carcasa.

Cam ce spuneam eu despre viața bateriei...la Vectra mea am o baterie căpătată pe daiboje din dezmembrări, care cam făcea figuri pe un diesel (așa mi s-a spus, cine știe ce răpciugă de diesel!), și merge perfect de 2 ani, nu am simțit să intenționeze vreo problemă...e drept că, la mine, extrem-extrem de rar se întâmplă să pornesc motorul și să funcționeze mai puțin de 15minute minim, ceea ce este considerat minimul necesar ca bateria să se reîncarce după pornirea anterioară...nici nu am alți consumatori gurmanzi, gen stații audio...nu folosesc consumatori după oprirea motorului...pornirea, deh, ca la benzinar, doar îi arăt cheia 😎
Like 1 corsablue
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG