Ai uitat parola?


  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Este doar condens.....
Verifica si culoarea uleiul pe joja...daca e normala totul e ok
  • supika

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Nu am experienta cu Opel, inca nu cunosc masina si m-am stresat cand am vazut destul de multa spuma pe buson. Nu imi scade antigelul desi am observat ceva depuneri in interiorul vasului, presupun ca ceva nu e ok.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Fa urmatorul test:
Vezi daca nu cumva are presiune in vasul de expansiune si cand e rece motorul,inainte de a-l porni (dimineata).Normal.ar trebui sa nu fie,adica sa nu fasaie.Daca inainte de a porni motorul,desfaci busonul vasului de expansiune si fasaie,inseamna ca a ramas presiune in instalatie.
Iarna,la temperaturile care au fost pana acum,e normal sa se faca condens in ulei.Se vede o spuma alba pe busonul de ulei,posibil,putin si pe joja (cand o scoti).Nu e neaparat un semnal alarmant.
Depunerile din vas,pot fi de la antigel prea vechi,sau daca masina a mers inainte (o perioada) fara antigel,doar cu apa.Depunerile de pe vas se curata,dar trebuie dat jos vasul si...cauta pe forum (pe net) ca gasesti diverse metode de curatire.
  • supika

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2017

  • Garaj Mesaj Privat
@danpet O sa testez ce mi-ai zis cu presiunea in vas.

Antigelul e albastru, asa am luat-o, o am de vreo 3 saptamani, in vas e o pelicula foarte fina de ulei iar pe peretii vasului e o dunga subtire de mazga neagra.
Oricum o duc imediat in service sa schimbe filtre/ulei/antigel/lichid frana si altele.
Din ce am mai citit la unele masini opel urmele de ulei in vas si spuma de la buson pot fi si de la racitorul de ulei (termoflot) care are probleme. Au motoarele astea pe benzina Z10XEP, Z12XEP..termoflot?

O alta intrebare. Daca nu am istoricul masinii e obligatoriu sa schimb distributia? distributia fiind pe lant. Masina se apropie de 100k km dar nu se aude vreun tacanit, motorul arata bine si ruleaza fara probleme, nu scoate fum, uleiul are o culoare normala, pe joja nu e spuma, antigelul nu scade. Imi e frica sa nu fie dusa garnitura de la distributie si ma gandeam ca poate trebuie schimbata si distributia.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Antigelul pentru aceste motoare este G12 roz..fara silicati
Schimba-l cat mai repede....cel albastru si verde este cu silicati. Asta poate fi cauza mizeriei din vasul de expansiune. Cand schimbi antigelul curata si vasul. Eu personal l-am curata cu diluant de calitate.
Motoarele pe benzina nu au termoflot.
Se schimba si distributia pe lant. Cand ii vine timpul motorul se va auzi ca un Diesel cand e cald la 90 de grade.
Daca nu dispare antigel din vas nu e garnitura de la distributie dusa
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Distributia pe lant "te anunta" cand vrea sa fie schimbata,asa cum a zis @catastefan.
Atentie:nu e voie sa se amestece antigelul albastru cu cel rosu.Daca il schimbi,trebuie spalata bine instalatia,inainte de a pune antigelul rosu.
@catastefan diluantul (ce tip?) nu ataca plasticul vasului de expansiune? Eu l-am spalat cu detergent,tix si o perie de spalat sticle,careia pot sa-i indoi coada din sarma cum imi convine.
  • miraflor2007

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo Z14XEP din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Dec 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara. Postez si eu aici "problema' ( daca e o problema) gasita la masina mea, Opel Combo, 2007, 1.4, Z14XEP, adusa din Germania la 153.000km in octombrie. Am schimbat filtrul de benzina si de aer, uleiul si filtrul de ulei la 154.000km, cam dupa o luna si jumatate. Din data de 5 ianuarie, ( pt ca mi-au expirat numerele rosii) nu am mai umblat cu masina dar am pornit-o cam la 2-3 zile, max 4. Doar saptamana trecuta a stat toata saptamana nepornita. Astazi, inainte sa plec la drum de 15 km, m-am uitat sub busonul de la ulei si am gasit astea: Mentionez ca nu am observat modificari de nivel nici la antigel nici la ulei. In vasul de expansiune este ceva depunere cam negricioasa dar avea de cand am cumparat-o. Pe joja nu este nimic suspect, poate doar uleiul cam murdar (zic eu) dupa doar 1000 km. Antigelul in instalatie este roz. De cand am cumparat masina temperatura nu creste mai mult de 85-88 grade. Postez si un filmulet cu sunetul motorului dupa 15 km. Oare sa-l duc la doctor sau nu? Oare trebuie schimbata distributia sau nu? Calitatea imaginii lasa de dorit pt ca este noapte dar am vrut sa ma axez mai mult pe sunet.
http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Va multumesc.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Spuma e de la condens datorita vremii reci ....si uleilui nu tocmai necorespunzator. Daca nivelul de antigel nu scade si cel de ulei nu creste stai linistit
Mie imi pare ca suna a Diesel.....
  • guaspi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pe instalatia de racire ai presiune de 1,4bar deci destul de mare. Scrie si pe buson vas expansiune asta plus sa nu deschizi ca iti sare in ochi Laughing


salut, citind ce ai scris, realizez că am o problemă:
-in vasul meu de expansiune am VID (vacuum); de ce zic asta? pt că după ce merg cu masina imi scade nivelul in vas, iar când deschid bușonul, vasul de expansiune TRAGE aer, iar nivelul lichidului se ridică cam 2 cm.

ce naiba insemnă asta?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
E normal.
Instalatia de racire e sub presiune.....la pornirea motorului creste presiunea...si scade volumul...
Cand scoti dopul scade presiunea si creste volumul.
Ai facut asta la fizica.
Nu mai scoate capacul la vasul de expansiune cu motorul mergand sau abia oprit. Risc mare de oparire
  • guaspi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
de când sunt lichidele compresibile?
un alt aspect: vidul din vasul de expansiune este și dimineața, cu motorul rece
și nu ai citit bine? NU AM PRESIUNE IN VAS, ci vacuum - la desfiletarea dopului vasul trege aer, nu arunca!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Ai si furtunele sugrumate?
  • guaspi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
la naiba..., acum nu mai are nicio picătură de antigel in vas...
nici vacuum, nici presiune
am verificat nivelul uleiului și e bun
am completat la semn antigelul, am pornit motorul... totul e OK
voi vedea mâine ce-o mai fi...
merci
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,800
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica maine dimineata inainte de pornire motor daca nu pierde vreun furtun....pompa de apa
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
guaspi a scris:de când sunt lichidele compresibile?
un alt aspect: vidul din vasul de expansiune este și dimineața, cu motorul rece
și nu ai citit bine? NU AM PRESIUNE IN VAS, ci vacuum - la desfiletarea dopului vasul trege aer, nu arunca!

Eu cred ca te inseli.Daca ar trage aer in vas,cum crezi ca se ridica nivelul lichidului cand desfaci busonul?
Fa urmatorul test: pune o punga mica din plastic peste buson si incerca sa etansezi cum (cat) poti punga pe vas,apoi desfa busonul prin punga.Daca o suge=trage aer.Daca o umfla= sufla aer.
...Sa vezi la o sticla din plastic de cola (2L,sigilata),cand o deschizi,cum creste nivelul...Da,si sticla se strange putin,dar si la masina ai furtune din cauciuc care sunt elastice,iar la presiune se umfla.
Parerea mea e ca:...pe undeva (nu stiu pe unde),scapa presiune din cilindri (poate gaze arse dupa detenta) in circuitul de racire.E clar ca trebuie sa aiba presiune mai mare decat cea din circuitul de racire.Pana la un anumit grad,masina poate sa mearga asa fara probleme.
E totusi ciudat de ce ti-a disparut lichidul din vas...Nu cumva dupa acea golire a vasului,masina a pornit mai greu (in 3 cilindri)...tusind? Ma gandesc sa nu fi intrat lichid de racire un vreun cilindru.
  • guaspi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2009

  • Garaj Mesaj Privat
@danpet: ai dreptate!
în urma măsurătorilor de presiune in sistem, de compresie pe fiecare cilindru, un mecanic îmi spune ca intră (puțin câte puțin) antigel intr-un cilindru
întradevăr, uneori părea că merge în 3 cilindri, dar am crezut că-i o părere.
deci... garnitura de chiulasă sau poate chiar chiulasa deformată?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Care e problema,nu se poate depista decat la demontare...Poate ca un meserias bun,ar putea spune din experienta,ce ar putea fi,daca a mai intalnit acest fenomen.
Partea buna e ca nu intra antigel in ulei sau invers.Daca pierderea de antigel e mica si nu necesita completare prea des,poti merge asa,pana constati ca creste volumul de pierdere de antigel...
E util daca din cand in cand mai desfaci busonul de la vas,ca sa iese presiunea,inainte de a lasa masina sa se odihneasca.Atentie: numai dupa ce s-a racit motorul!
Antigelul intra in cilindru cand masina sta (peste noapte de ex.).Atunci,presiunea din circuitul de racire (maxim 1,4 bar) e mai mare decat cea din motor.Presiunea nu poate creste peste 1,4 pentru ca se deschide supapa din buson.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
bibu16v a scris:In general, asa e cum spui, dar sunt cazuri, extrem de rare, in care comunicarea(ca defect) dintre camera de ardere si circuitul de racire duce la infiltrarea lichidului in camera de ardere in cantitati greu sesizabile..., udand (extrem de putin) bujia in timpul nefunctionarii motorului si generand porniri greoaie, initial in 3 bujii, si variatii atipice de temperatura ale motorului, mai ales in regimuri de exploatare cu turatii sau temperaturi exterioare ridicate. In timp, daca nu se intervine, lucrurile se agraveaza, ducand la udarea grava a bujiei, imposibilitatea pornirii, disparitia lichidului din instalatie, contaminarea uleiului cu lichid de racire... si altele...

În mod cert problema este la nivelul etanșării dintre chiulasă-bloc motor/cilindri. Ce am scris mai sus am pățit pe o Dacia, la care s-a constat, la desfacerea chiulasei, un defect de fabricație la chiulasă, un por, care în contact cu gazele din camera de ardere, s-a tot lărgit(timp de peste 2 ani) până când, finalmente, a înecat o bujie (pe care o uda vag, la început) la unul din cilindri...
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua! Iar am avut probleme cu agila,mi-a sarit furtunul de la EGR in mers si sa incalzit motorul ceva mai mult,am crezut ca sa ars garnitura chiulasa dar nu a fost asa sa ars doar cea de distributie ,am inlocuit toate garniturile dar acum am o alta problema cu bujiile scoase cand invart motorul la mana arunca apa pe la bujii,poate cineva sa ma ajute? nu-mi pot da seama unde am gresit......
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,478
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pe la toate bujiile ?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata