Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Alternatorul este un Bosch pe care scrie 14 V 70 Ah. Nu ar trebui sa scoata maxim 14 V ? Tensiunea de la bornele alternatorului ar trebui sa fie exact aceeasi ca la bornele bateriei ? Pentru acest tip de alternator cea mai potrivita baterie ar fi de 70 Ah ? Sanatate !
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Tensiunea normala de incarcare trebuie sa fie in gama 14,0-14,4V.
Da, tensiunea la bornele alternatorului trebuie sa fie egala cu tensiunea la bornele bateriei si la toti consumatorii. Daca difera inseamna ca ai caderi de tensiune, cauzate de contacte imperfecte, subdimensionari conductoare, etc.
Capacitatea bateriei se alege conform specificatiilor producatorului auto, cauta in manual masinii ce baterie iti trebuie. Nu are legatura cu alternatorul.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La 600-700 euro este foarte bun pretul numai sa se tina de cuvant si pret. O momeala e usor de aruncat si pe urma sa ceara mai mult.

Zafirica a revenit iar la viata Very Happy
A schimbat alternatorul, ECU, bateria si 3 sigurante ( cea de 80A de la servo, 10A de la casetofon si inca una din tabloul de sigurante, nu a spus care).
Bateria fiind cu elementii in scurt (bateria noua), cost total 450 euro cu tot cu platforma.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,705
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ai scapat ieftin
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,076
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Da, a scapat ieftin Very Happy (finul meu)
Multumesc pentru sfaturi Dan.
Poti te rog sa-mi dai un raspuns la intrebarea mea cu MAF-ul
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=156204
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra Y19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Am citit aproape toate postarile despre alternator. Pe scurt: cand imi merge servodirectia invart de volan stanga - dreapta, aud bazait. Pornesc consumatorii - faruri, clima, incalzire scaune- de la 13,9V - 14, scade sub 13 si apoi incet isi revine pana pe la 13,8V. Un electrician a facut masuratori si bateria e ok dar alternatorul e problema si din cauza asta cand iau maxim stanga - dreapta de volan servodirectia dispare. Azi am dus-o in service pentru repararea alternatorului. Sper ca apoi sa nu mai am problème cu servo. Ulei este in pompa la nivel si nu curge. La service-ul respectif au zis ca electricianul lor a mai reparat asa ceva. Maine sau vineri cel tarziu cred ca e gata si sper ca asta sa fie problema.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra Y19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare din nou
Desi a fost masina in "revizie" electrica, tot nu merge servo numai cand vrea ea. Am doua erori una referitoare la bujii P0380 si P0400. O sa schimb si bujiile dar nu am curajul sa ma apuc de cruratarea EGR- ului. Testul de batterie este 12,35V, starter test este 10,78V - normal, iar la charging test este 13,93V. Credeti ca sunt normale valorile ? Am atasat o poza cu valorile de test de la batterie.
Multumesc de raspunsuri.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu ai scris ce masina, astra G?
Pe baterie ar trebui sa ai ~12,7 v dimineata cu motor oprit. Tensiunea de incarcare ar trebui sa fie 14,0-14,4 v.
Masoara tensiunea de incarcare pe baterie si pe borna alternatorului. Daca valorile difera sunt suspecte cablurile. Daca sunt egale verifica alternatorul.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra Y19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Vectra C, 1,9 cdti, 150 cp. Bateria e o varta de 80 Ah si nu stiu de cand e pe masina. Eu o am de aproximativ 1 an.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Ok, deci bateria are o varsta nedeterminata. Certitudinea e ca ea e descarcata, repet trebuie sa ai pe baterie 12,7-12,8 V la rece. Cauza descarcarii trebuie verificata.
Eu as incearca sa o incarc pe redresor. Apoi verifici incarcarea alternatorului.
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Conform acestui site (pt ca nu sunt electrician sau mecanic) https://www.bateriiauto.net/...unei-baterii.html bateria ar fi la 50%. Deci nu chiar descarcata complet/terminata. O avea si ea o vechime... Daca ai drumuri scurte prin oras, alternatorul nu are timp sa incarce o baterie de 80 Ah.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 810
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut

din poza bonului inteleg ca la "starter test" sint voltii masurati pe baterie in timp ce se pornea masina (electromotor in functiune).

pe vremuri, cind mai lucram la atelierul auto, imi spunea maistrul ca daca la pornire scade bateria sub 10 v e dusa clar.

la tine e putin peste, eu as schimba-o, mai ales ca vine iarna.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Daca bateria nu este incarcata la tensiunea corecta va schimba cate o baterie pe luna. Bateria e posibil sa fie veche, dar la fel de posibil e sa fie alternatorul defect. Eu personal prefer sa verific si sa inlocuiesc strict ce e defect. Dar ma rog, fiecare cum stie.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 810
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Mie încãrcarea mi se pare buna, eu stiam de valori intre 13,8 - 14,2 V cu consumatorii porniți și o baterie in mințile ei.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
A scris initial ca scade sub 13V cand porneste consumatori, aia imi suna a alternator defect.
Oricum bateria trebuie pusa pe redresor si apoi tras concluzii.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra Y19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Da. Initial, dar si acuma scade incarcarea dar nu mai scade sub 13v. Alternatorul nu are nmk. Electricianul a zis asta dupa ce l-a desfacut. In schimb nu a fost strans bine in 2 surube, iar cureaua a fost musai schimbata. Si dupa toata operatiunea asta astea sunt valorile. Ar trebui sa schimb bateria ?
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 810
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
presupunind ca electricianul stie ce face (deci a verificat temeinic alternatorul) eu as schimba bateria (inteleg ca nu-i stii virsta).

poti sa faci si cum zice mihai, nu costa cine stie cit sa incerci sa o incarci temeinic pe redresor.

nu ai de unde sa imprumuti o baterie de proba, o zi - doua, sa vezi cum merge?

si eu am o zafira pe motorina cu motor de 2, drumuri in majoritate prin oras, cam o data pe luna cite un drum mai lung (probabil asta e salvarea bateriei mele) si m-a tinut un rombat premier (nu mai stiu de cit, parca tot ceva in jur de 80) vreo 7 ani, multumitor zic eu.

acum am tot acelasi tip de baterie - de anul trecut din decembrie.

la mine cind e pe duca bateria imi cad acele de la ceasuri sub 0 si tremura si se aude un tacanit rapid (astea cind dau la automat).

Pentru mine asta a fost mereu un semn clar ca e gata cu bateria si e timpul sa o schimb.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra Y19DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
O sa ii vina randul si bateriei. Acum cand m-am repatriat nu mai am drumuri asa lungi. Sta masina si 2 zile si nu o pornesc. Dar daca tin pe "bujii" pana dis par toti martorii, porneste din prima. Sper sa mai résiste inca cateva saptamani. Multumesc pt pareri.
  • CEsanu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Tigra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Nov 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

La un opel tigra z14xep, alternatorul nu mai incarca bateria decat la turatie mare si intermitent.
M-am hotarat sa il inlocuiesc singur si m-am apucat de demontat. Singura problema este ca nu reusesc sa strang arcul de la patina intinzatoare ca sa scot cureaua de accesorii (pe care trebuie sa o schimb oricum).
Imi puteti oferi un sfat detaliat despre cum sa fac acest lucru ?

Multumesc !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,705
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pune cheia pe surubul rolei intinzatoare si strange.
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata