Ai uitat parola?


  • radulescu emil

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra y17 dti din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jul 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ! Am un Opel Astra 17 dti 2003 si de cand il am nu a functionat AC neavand nici freon in instalatie.Am caldura suficienta ,intradevar dupa 5-6 km,dar ceasul din bord sta la zero mereu,f rar ,dupa zeci de km se ridica aproape de 90 .De cateva zile a inceput sa porneasca ventilatorul mare ,chiar si cand pornesc dimineata ,cu motorul rece. Merge aproape 1 min si se opreste ,pornind iar mai tarziu si iar oprindu-se.Un mecanic mi-a spus ca trebuie sa schimb termocupla.Aceasta e acelasi lucru cu termostatul sau sant doua piese diferite?Va multumesc!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Tu nu ai termocupla.Ventilatorul e comandat de ECM,in functie de temperatura motorului.Eu zic sa o pui pe tester sa vezi daca sonda de temperatura functioneaza cum trebuie si daca ECM are stocate erori!Du-te la mecanicul ala sa-ti caute termocupla,sa vedem,o gaseste?!
  • cosminjamite

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Mar 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Este diferenta intr-e calculatorul negru si cel grena(alb) de la ventilatoare(cel de la roata stanga fata )?
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Problema: dupa ce toata iarna masina a stat pe dreapta, am constatat ca nu mai merg ventilatoarele (fata / spate). Motorul se incinge si imi arunca apa afara daca il las sa mearga. Pe bord, temperatura este indicata corect.
Am schimbat termostat motor (cel vechi l-am probat in vas si parea bun). Am schimbat rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor (cea de sus). Am schimbat senzor antigel motor.
Nu mi se aprinde (nu s-a aprin niciodata) becul de pe bord (cel cu steluta in vas).
Am scos ECM si l-am curatat (de praful de la mufe).
Am pus OP-COM pe masina iar rezultatul initial, pana la schimbarea celor trei piese si pana la curatarea ECM a fost cel din fotografii (6 erori).
163 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
164 - Temperaturã antigel motor - lipsa semnal
21 - Pushing Blower motor, Malfunction
11 - Sucking blower motor Malfunction
12 - Sucking blower motor Low input
4 - AC Pressure Sensor, No signal, (signal lead)

Dupa operatiuni, nu mai am nici o eroare insa ventilatoarele (nicunul) tot nu merg.

Am luat curent de la baterie si am incercat cei trei pini ai mufei ventilatorului dinspre motor: ambele trepte functioneaza.
Amble ventilatoare mers intr-o singura ipoteza: daca pun contactul si scot mufa de la rezistenta de pe ventilatorul dinspre motor.
Am verificat sigurantele: sunt ok. urmeaza sa verific si releul.

Ce ma intriga este faptul ca, desi acum nu mai am nici o eroare, ventilatoarele tot nu merg (sau....daca nu merg de ce nu am nici o eroare?).
In fine, am pornit motorul fara ECM montat, sa vad ca merge (functioneaza) martorul de pe bord. Am constatat ca functioneaza martorul.

Daca aveti idei, va sunt recunoscator.
  • gaby_opc

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y22dtr din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am problema cu ac-ul : pornesc clima , apoi dupa cateva secunde se opreste ventilatorul ac si pleace cel de racire motor in treapta mare , in acelasi timp se aprinde si martorul stelua din bord . Am incercat alt ventilator ac , tot asa face , compresorul este f ok , pe tester imi da ceva despre ventiltor ac si modul calculator ac , ce rezolvare pot face ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
" in acelasi timp se aprinde si martorul stelua din bord ."... Calculatorul poate sa-ti spuna care e defectiunea,trebuie doar comunicat cu el(tester)...
  • gaby_opc

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y22dtr din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am rezolvat , calculatorul de clima , cel de sub aripa
  • irinuk

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17 din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
salutare
ma ajuta si pe mine cineva?
am un opel astra 1.7 dt din 2002, si mai multe intrebari:
- cu ceva timp in urma ramanea aprins martorul dreptunghi cu steluta...acum nu se mai aprinde deloc(macar nu ma mai streseaza....)
- anul trecut am constatat ca nu mai merge aerul, am fost sa bag freon..si nu mai aveam deloc...bineinteles ca dupa cateva zile nu mai mergea aerul..probabil l-am pierdut..a venit iarna..am lasat-o asa
- ieri am fost sa verific instalatia..au verificat cu lampa speciala...nu au vazut pierderi..in schimb se pare ca nu functioneza ventilatoul de aer...mi-au spus ca daca nu functioneaza ventilatorul..se evapora freonul...astept pareri..nu mi s-au parut prea siguri pe ceea ce spun
Unde imi recomandati sa merg pt o verificare cu simt de raspundere?
Multumesc.
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
În sfârșit am rezolvat problema descrisă mai sus. Merg ambele ventilatoare si toți senzorii/martorii. Concluzia mea: orice verificare trebuie să înceapă cu verificarea firelor/ contactelor. În cazul meu, am desfăcut cele două mufe de la HACM, am scos firele / papucii afara si le-am restrâns cu un clește / ac de cusut mai gros (pentru papucii mari am reindoit urechile mufei mama). O verificare a firelor scoase din mufa mi-a arătat că, în fapt, papucul mama stătea labartat pe papucul de pe mufa HACM (inclusiv cei de la firele corespunzătoare diagnozei / instrumentelor etc). Am făcut la fel si cu papucii mama de la mufele ventilatoarelor. Rezultatele: imediate, totul merge perfect . În cazul meu ceea ce mă intriga era faptul că inițial nu îmi era aprins becul din bord (era firul rupt). Am avut o combinație de factori de mare ghinion.
  • dusmanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra X16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. AC manual de pe un Opel Astra 2001 z16xe imi da mare bataie de cap, am umblat pe la 2 service-uri si un electrician si tot nu i-am dat de cap. Problema ar fi ca nu am 12V pe mufa de la compresor. Pana acuma am facut urmatoarele:
1 schimbat radiator
2 incarcat cu freon de la robot (presine buna)
3 vericat sigurante (sunt bune)
4 vericat compresor ( pus pe direct merge)
5 schimbat 2 ecm-uri (aceelasi eroare P1530 releu ac- tensiune prea mica- 04-prezent)
6 verificat ventilatoare si senzor presiune ac (sunt bune, (nu am probleme cu racirea))
7 mers la electricin si verificat continuitate fire din ECM spre compresor- sunt bune.
Intrebari:
1 Ptr cei care au schimbat ECM- Trebuie resetat, resoftat.....imperecheat cumva cu masina sau a mers pur si simplu dupa ce e montat?
2 ECM asta, e controlat de ECU, primeste comanda de la el? Daca da care e mufa si firele care pleaca din ECM si care e mufa si pinii unde ajunge in ECU? Sau spuneti-mi care e traseul firelor de la butonul de ac din interiorul masinii si de unde trebuie sa primeasca comanda ECM asta?
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
HACM nu trebuie resoftat. Îl pui si merge. Cu condiția să aibă același cod ca cel inițial. Coduri de eroare de la HACM există?
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Da, HACM e comandat de ECU.
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
P1530 nu e eroare de HACM. E eroare de ECU.
  • dusmanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra X16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Nu am coduri de eroare in HACM. Eroarea P1530 (care e si singura) apare pe op-com la sectiunea "Motor".Ai vreo schema sau stii in ce mufa de la HACM si in ce mufa ECU se face conexiunea si ce fire sunt implicate. Ultima varianta ar fi sa verific continuitatea acestor fire sa vd daca se alimenteaza HACM-ul. Iar partea cea mai nasoala ar fi sa se fi dezlipit un fir in ECU.
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Pai tot cu opcom intra in modulul HACM la secțiunea body (cred-nu stiu acum sigur) si alegi engine cooling module. Îți apar erorile HACM acolo. am schema dar acasă să-ți fac poze din tis2000. Acolo sunt schemele. Dacă ai pe cineva cu tis2000 mai aproape poți vedea toată instalația si toate erorile ecm descrise pe larg. Mai e si varianta sa-l cumperi cu 60-80lei de pe net si e al tau.
  • dusmanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra X16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am op-com in romana si cred ca ii zice "Modul sistem racire" sau ceva de genu. Am intrat acolo, am intrat in toate modulele masinii si nu am erori in afara de P1530 din sectiunea "Motor". Nu cunosc pe nimeni cu tis 2000. Daca ai timp cand ajungi acasa poti trimite niste poze cu shemele. Multumesc ptr ajutor
  • palanraducristian

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira A17DTR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ok. Încerc.
  • dusmanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra X16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut. Cum nu am reusit sa-i dau de cap AC-ului, mai fac cateva intrebari ptr a mai lamuri cateva probleme. M-am uitat in TIS2000 si am vazut ca HACM are 4 fire care pleaca spre ECU. Intrebarea ar fi, a mai avut cineva probleme cu AC si a gasit rezolvate umbland in ECU? ECU da comanda HACM ptr a porni AC?
O intrebare ptr cei ce au op-com si AC functional. Ce valori va indica senzorul de presiune AC, si ce valoare a presiunii aveti in instalatia AC?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,432
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
@dusmanu
Eu zic ca ai sigurante arse sau fire intrerupte sau mufa de la modul etc...
Acum depinde ce ai schimbat la ea.


Eu zic sa verifici sigurantele principale
nr.4 (a patra de sus)
nr.8 (prima de jos)

______
Si in tablou:
nr. 02 | 30A
nr. 35 | 10A
nr. 40 | 7.5A
nr. 39 | 7.5A

______
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)

P1530 A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to ground or circuit interruption)

Continuitate fire dintre modul racire pin 17 si ECU mufa K pin 7
Verificat firele, mufa, cablul.

Spre compresor pleaca din modul racire pin 7 fir BK (negru) spre mufa compresor pin B tot fir BK (negru) verifica Continuitate fire.

Ai schimbat ECU sau ce ai schimbat eu unul nu prea am inteles, poate trebuie setat in ECU sa recunoasca AC de pe masina.
incercati sa vorbit ca sa inteleaga si alti vad tot neamul de denumiri, si habar nu am ce sunt.

Si am si eu o intrebare unde se afla modulul acesta pe masina.
Control unit - Engine cooling module |Translate | Unitate de comandă - modulul de răcire Motor

Cred ca l-am gasit... nici macar nu stiam ca exista acolo Laughing
Am mai imvatat ceva de pe masina.


https://www.clubopel.com/vie...p?p=869916#869916 - martor steluta bord.

Patura Fibra Ceramica - de Seminee Protejare ECU Z18XE, Z16XE etc...
  • dusmanu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra X16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Sep 2012

  • Garaj Mesaj Privat
T.ion multumesc ptr ajutor.
Maine o sa ma apuc din nou de verificari.
Am sa verific continuitatea firelor din HACM spre ECU.
Siguranta din tablou nr. 2 de 30A nu am verificat-o, nu stiam ca are legatura... in rest toate celelalte mentionate de tn au fost verificate si sunt bune.
Firele din HACM spre compresor, au fost verificate si sunt bune. Am intepat firu negru(7) la iesire din mufa HACM si am pus plus direct de la baterie si compresorul porneste. L-am tinut alimentat asa vreo 10min si am constatat ca dupa cateva secunde pornesc ventilatoarele dar se opresc. Si ciclu se tot repeta pana deconectez compresorul ==>daca pornesc ventilatoatele tind sa cred ca si senzorul AC este bun (scoasa mufa senzorului AC ==> pornesc ventilatoarele)
Nu am schimbat ECU, am incercat inca 2 HACM si am aceea-si eroare.
Poate ma ajuta cineva cu valorile senzorului AC si presiunea din instalatie -- valori din op-com.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata