- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
Am tot citit si acum e timpul sa ma esprim si io...
la inceput eram si eu fan al spalarii motorului. Il spalam cam la 3 luni... pina cind cineva mi-a recomandat sa nu...
Acu vreo luna si ceva insa l-am spalat din nou (am vrut sa curat condensatorul aerului conditionat- e gresit numit radiator...) si la 2 zile n-a mai pornit.
Simptomele erau identice cu o chestie patita acum vreo 1 an jumatate (cind tot asa am spalat motorul si la 2 zile n-a mai pornit...)
Problema era la cutia sigurantelor si a releelor de putere; desi eu i-am spus celui de la spalatorie sa nu dea cu jetul direct pe cutii iar el m-a ascultat, de la abur s-au oxidat papucii unor sigurante si relee. Asta in timp; 2 zile am mers bine mersi.
Sunat roBERT, dat roBERT sfat, desfacut rind pe rind sigurante si relee, injurat prostie - a mea bineinteles , nevasta si fetita stat pe margine si pus intrebari: oare mai porneste?, injurat din nou: daca nu se rezolva???
In fine, de la asta era problema dar nu mai vreau sa mai testez inca o data daca merge...
Cred ca si daca as fi acoperit cu o punga de plastic alea tot nu era suficient pt ca dupa ce termini trebuie sa dai jos punga... ori aburi am observat ca erau si la citeva ore dupa aceea. De fapt era umezeala datorata uscarii pislei de pe capota...
la inceput eram si eu fan al spalarii motorului. Il spalam cam la 3 luni... pina cind cineva mi-a recomandat sa nu...
Acu vreo luna si ceva insa l-am spalat din nou (am vrut sa curat condensatorul aerului conditionat- e gresit numit radiator...) si la 2 zile n-a mai pornit.
Simptomele erau identice cu o chestie patita acum vreo 1 an jumatate (cind tot asa am spalat motorul si la 2 zile n-a mai pornit...)
Problema era la cutia sigurantelor si a releelor de putere; desi eu i-am spus celui de la spalatorie sa nu dea cu jetul direct pe cutii iar el m-a ascultat, de la abur s-au oxidat papucii unor sigurante si relee. Asta in timp; 2 zile am mers bine mersi.
Sunat roBERT, dat roBERT sfat, desfacut rind pe rind sigurante si relee, injurat prostie - a mea bineinteles , nevasta si fetita stat pe margine si pus intrebari: oare mai porneste?, injurat din nou: daca nu se rezolva???
In fine, de la asta era problema dar nu mai vreau sa mai testez inca o data daca merge...
Cred ca si daca as fi acoperit cu o punga de plastic alea tot nu era suficient pt ca dupa ce termini trebuie sa dai jos punga... ori aburi am observat ca erau si la citeva ore dupa aceea. De fapt era umezeala datorata uscarii pislei de pe capota...
- vectra16
- **
- 103 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Bucuresti
vectra16
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
- zero
- **
- 307 mesaje
- din 03 Jul 2005
zero
- Mesaje scrise: 307
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,300 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
cred ca pana la urma e vorba de bafta eu ma duc la o singura spalatorie unde ii cunosc pe baietii aia... ma rog nu asta cred ca e important.
cand am spalat motorul era foarte cald afara,erau zilele alea de te topeai pe strada, imi imaginez ca s-a evaporat apa aia din motor dupa spalare imediat. De atunci imi merge masina ok, decat o problema cu sonda lambda, care probabil e dusa.
PS: WD40 e spray universal de contacte, il gasesti cam in orice benzinarie.
cand am spalat motorul era foarte cald afara,erau zilele alea de te topeai pe strada, imi imaginez ca s-a evaporat apa aia din motor dupa spalare imediat. De atunci imi merge masina ok, decat o problema cu sonda lambda, care probabil e dusa.
PS: WD40 e spray universal de contacte, il gasesti cam in orice benzinarie.
- umbra_ta70
- *
- 13 mesaje
- din 12 Aug 2005
- Corsa 2005
- Bucuresti
umbra_ta70
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2005
- Mesaj Privat
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
si eu ma gandeam la aceleasi chestii inainte de a spala motorul si tot am amanat, asta pana cand a ajuns in ultimu hal de jegos... saptamana trecuta ma saturasem de atata mizerie si m-am dus la prima spalatorie si i-am pus pe baietasi sa-mi spele motorul.M-au intrebat daca este motor diesel, le-am zis ca nu asa ca au purces la spalarea lui... nu l-au acoperit cu nimic decat l-au stropit intai cu apa apoi cu o solutie urat mirositoare (cica era un fel de detergent), dupa care l-au limpezit din nou cu apa! Arata acum Excelent si functioneaza la fel de bine precum inainte (ai putea spune ca ar avea efect Placebo, ai impresia ca merge motorul chiar mai bine). Sa aveti grija sa spele mai intai caroseria si apoi motorul ca intre timp sa se mai raceasca... Arata SUUUPER, ca si cand e NOU!! Bafta!!
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Treba acoperit delcoul...daca nu risti sa sughitze cateva saptamani. Eu am patit-o, chiar daca a fost acoperit, numai din cauza condensului. Ca sa micsorezi la minim riscul , am un posibil pont: imediat dupa terminarea spalarii, rulati, sau lasati motorul pornit inca vreo 30 minute. Astfel se elimina toata umezeala prin incalzirea motorului si nu mai are ce sa condenseze dupa racirea lui.
- dr_dumi
- **
- 144 mesaje
- din 26 Jan 2006
- Bucuresti
dr_dumi
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
chiar astazi am facut acest lucru- nu mai rezistam sa-l vad asa murdar.
cum am facut? simplu: am ridicat capota si i-am zis: baga! i-a dat cu solutie de curatat motorul(este speciala pentru treaba asta) dupa asta i-a dat cu spuma si pe urma l-a limpezit si l-a suflat cu aer sa se duca apa de pe el.dar vreau sa va zic ca am stat cu inima cat un purice ca n-am acoperit nimic pe acolo insa am scapat cu bine de emotii caci a pornit bine si am mers cu ea fara probleme . este o chestie de care trebuie tinut cont: motorul nu trebuie sa fie cald. eu l-am spalat dimineata si dupa aceea am plecat cu masina la o plimbare astfel am eliminat orice posibilitate de a ramine ceva ud pe la motor ,mai ales pe electrice.
eu as fi de parere sa spele intai motorul(asa e ordinea si la ei) pentru ca atunci cand il clateste cu apa sare pe caroserie.
si motorul daca e sa fie incins nu are timp sa se raceasca suficient in 15 min cat dureaza exteriorul.mai bine se spala inainte de a pleca undeva ca sa se si usuce
cum am facut? simplu: am ridicat capota si i-am zis: baga! i-a dat cu solutie de curatat motorul(este speciala pentru treaba asta) dupa asta i-a dat cu spuma si pe urma l-a limpezit si l-a suflat cu aer sa se duca apa de pe el.dar vreau sa va zic ca am stat cu inima cat un purice ca n-am acoperit nimic pe acolo insa am scapat cu bine de emotii caci a pornit bine si am mers cu ea fara probleme . este o chestie de care trebuie tinut cont: motorul nu trebuie sa fie cald. eu l-am spalat dimineata si dupa aceea am plecat cu masina la o plimbare astfel am eliminat orice posibilitate de a ramine ceva ud pe la motor ,mai ales pe electrice.
eu as fi de parere sa spele intai motorul(asa e ordinea si la ei) pentru ca atunci cand il clateste cu apa sare pe caroserie.
si motorul daca e sa fie incins nu are timp sa se raceasca suficient in 15 min cat dureaza exteriorul.mai bine se spala inainte de a pleca undeva ca sa se si usuce
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
love4cars, tu chiar crezi ce spui?Cum nu are importanta daca e motorul e cald sau rece? Vrei sa experimentezi si pt noi faza asta cu pus jet de apa rece pe un motor cald, pt ca eu nu am curajul asta, si sa ne spui si noua ce se intampla? Iti garantez eu ca o sa plangi, intr-o prima faza, apoi o sa te duci sa cumperi ce a crapat sau s-a deformat...In faza asta cu spalatul motorului partea critica este legata de temperatura motorului. Apoi vin chestiile cu pungi si alte alea, desi eu am spalat motorul fara pungi si n-a avut nici pe naiba. Oricum, daca vrei sa ma combati, spala motorul cat e fierbinte cu apa rece si o sa recunosc ca am gresit daca nu se intampla ce am zis!!!Dar sa nu zici ca nu te-am avertizat in caz ca...
- OPC2006
- **
- 162 mesaje
- din 19 Apr 2006
- Vectra 2006 z28net
- Bucuresti
OPC2006
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z28net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2006
- Mesaj Privat
- b82bog
- **
- 400 mesaje
- din 19 Sep 2005
- Astra Y17DT
- Bucuresti
b82bog
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,538 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,538
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
la diesel e mult mai simplu...ca n'are delco...nu treba sa acopere nimic...spala pur si simplu...alternatorul si electromotorul sunt ceva mai robuste. Un prieten a intrat intr-un pasaj de cale ferata inundat, fara sa isi dea seama...si a trecut apa cam o palma peste praguri. Dupa vreun an si ceva a trebuit sa schmibe carbunii la electromotor...si era plin de frunze...iarba si alte alea...insa electromotorul nu avusese nimic, numa ca i se dusesera carbunii datorita uzurii normale. Dupa ce a vazut frunzele si iarba, a dus si alternatorul la curatat...aceeasi situatie..plin de mizerie...intr-un tarziu si-a adus aminte de faza cu intratul in pasaj..si a facut conexiunea...Concluzia: cea cu care am inceput.
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
Sebi_Marius a scris:love4cars, tu chiar crezi ce spui?Cum nu are importanta daca e motorul e cald sau rece? Vrei sa experimentezi si pt noi faza asta cu pus jet de apa rece pe un motor cald, pt ca eu nu am curajul asta, si sa ne spui si noua ce se intampla? Iti garantez eu ca o sa plangi, intr-o prima faza, apoi o sa te duci sa cumperi ce a crapat sau s-a deformat...In faza asta cu spalatul motorului partea critica este legata de temperatura motorului. Apoi vin chestiile cu pungi si alte alea, desi eu am spalat motorul fara pungi si n-a avut nici pe naiba. Oricum, daca vrei sa ma combati, spala motorul cat e fierbinte cu apa rece si o sa recunosc ca am gresit daca nu se intampla ce am zis!!!Dar sa nu zici ca nu te-am avertizat in caz ca...
poate n-o sa crezi, dar eu chiar cred ce spun.
nu stiu cate motoare ai spalat tu, eu iti spun ca am spalat ff multe(de la tico la rav4) si de fiecare data, nu am stat cu evantaiul sa racesc motorul. in alta ordine de idei, pe cati i-ai auzit ca li s-a calat motorul de la "spalarea cu apa rece a motorului cald"!???
de curiozitate, tu cand speli motorul stai o ora sa se racesca!?
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
- doru_a
- **
- 471 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 471
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
love4cars a scris: ...
nu stiu cate motoare ai spalat tu, eu iti spun ca am spalat ff multe(de la tico la rav4) si de fiecare data, nu am stat cu evantaiul sa racesc motorul. in alta ordine de idei, pe cati i-ai auzit ca li s-a calat motorul de la "spalarea cu apa rece a motorului cald"!???
de curiozitate, tu cand speli motorul stai o ora sa se racesca!?
nu stiu cate motoare ai spalat tu, eu iti spun ca am spalat ff multe(de la tico la rav4) si de fiecare data, nu am stat cu evantaiul sa racesc motorul. in alta ordine de idei, pe cati i-ai auzit ca li s-a calat motorul de la "spalarea cu apa rece a motorului cald"!???
de curiozitate, tu cand speli motorul stai o ora sa se racesca!?
Am un vecin care lucreaza intr-o spalatorie auto si care imi zicea ca nu mai spala motoare decat pe riscul clientului. Au avut un caz cu un motor care in timp ce-l spalau a crapat blocul motor. Eu n-as incerca sa spal motorul dacat dupa ce se mai "racoreste" putin.