Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
raduradu a scris:da stii care mai e problema mie imi mai consuma si ceva ulei. daca pun un 5w crezi ca va consuma mai mult?

Orice motor trebuie sa consume ulei, numai sa nu consume prea mult. Principalul consum este de la cilindri si apoi de la arderea vaporilor de ulei.
Un consum de 0.6-1l / 10.000km este absolut normal. Daca consuma mult se vede pe toba de esapament ca este afumata sau chiar unsuroasa. Vezi aici cum arata o toba, inauntru sa fie tabla lucioasa :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
Daca un motor nu consuma ca are ulei prea gros apare uzura si apoi sigur va consuma !
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dr-dumi, ti-am trimis un PM...nu am vazut raspuns de la tine
eu am o astra z14xe si problema aproape identica cu martorul MIL si comportament (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696)
nu am aflat finalul problemei tale...masina mea tot asa merge si acuma si inca astept...o minune?..o rezolvare....sugestii am primit multe de la colegi aici pe forum, dar acum, ca am vazut problema ta as vrea sa ii stiu si eu finalul
multumesc
  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cum spune si titlul... am o problema la masinutza mea care mi-e f draga si nu stiu daca e grav sau nu... Sad
Nu stiu daca are vreo importanta... dar de vreo sapt am schimbat uleiul aveam mobil 5W40 si am bagat castrol 10w40 si am facut flush motor... De fapt cred ca are importanta pt ca de atunci am problema... Avand in vedere ca in motorul meu ar trebui sa intre 3...5 l de ulei si ca a ramas in flacon aproape 1 l, trag concluzia ca a ramas cam 0...5l din uleiul vechi in motor...
Cand pornesc motorul la rece se aude o bataie rapida in motor... si asta dureaza cam jumatate de minut pana se incalzeste un pic motorul... Nu ma pricep de loc la mecanica... si nu stiu sa explic clar "a ce suna" e pur si simplu un tacanit... Nu stiu cum sa-l descriu... Pot sa fac o inregistrare audio dar nu stiu unde sa o uploadez...
Imi pare rau pt ca nu pot sa spun mai multe... dar nu stiu cum sa o descriu... Daca are vreo importanta, de cand am schimbat uleiul am facut cam 300 km din care 140 la un drum mai lung...
Astazi dupa ce am facut cam 30-40 de km inainte sa opresc motorul am deschis din nou capota si am vrut sa aud daca se mai aude sunetul ala... Nu se mai auzea, dar acum se auzea altul, si asta se auzea mai icnet si cu niste batai foarte rapide, ca si cand ai pune la o bicicleta o bucata de plastic la spite ca sa sune... Faceam si eu de astea cand eram mai mic si cred ca toata lumea... Sper ca stiti la ce ma refer... Sunetul asta al doilea se aude exact de deasupra filtrului de aer din zona in care e facuta poza...


Mentionez ca nu e absolut nici o modificare in comportamentul masinii... merge absolut normal...
Sper sa ma poata lamuri si pe mine cineva daca e grav sau nu... Mersi mult


Ultima modificare facuta de msigarteu la Lun 23 Apr, 2007 9:00 am
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cand ai schimbat uleiul, ai schimbat si filtrul?

Schimba titlul in ceva sugestiv. gen "problema tacanit la motor", ceva de genul asta. Altfel risti sa primesti raspunsuri de genul "sa te iei cu mainile de cap"


Ultima modificare facuta de jE la Dum 22 Apr, 2007 11:09 pm
Skip ads

  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
da. am schimbat numail filtru de ulei. Si cel de aer l-am curatat cu un compresor. Atat.

EDIT: sunetul ala de langa filtru de aer se auzea si inaite sa curat filtrul de aer.

EDIT2: cum schimb titlul? Smile
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cred ca pompa de ulei trage mai greu sau nu tine presiune, de aceea motorul porneste uscat si uleiului ii ia ceva timp sa ajunga in rampa...
dupa ce pornesti motorul becul de la ulei sta putin aprins?
incearca cu un ulei mai subtire la rece, gen 0w40...
schimba si filtrul... Am testat acest lucru cu o dacie, care rapanea rampa rau, si dupa ce am pus ulei 0w40(de 14 ron litrul), s-a cunoscut diferenta astfel: becul de la ulei se stingea imediat, nu rapanea deloc la startul motorului, iar la cald parca mergea mai frumos motorul
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
msigarteu a scris:de vreo sapt am schimbat uleiul aveam mobil 5W40 si am bagat castrol 10w40 si am facut flush motor... De fapt cred ca are importanta pt ca de atunci am problema... Avand in vedere ca in motorul meu ar trebui sa intre 3...5 l de ulei si ca a ramas in flacon aproape 1 l, trag concluzia ca a ramas cam 0...5l din uleiul vechi in motor...
Cand pornesc motorul la rece se aude o bataie rapida in motor... si asta dureaza cam jumatate de minut pana se incalzeste un pic motorul... Nu ma pricep de loc la mecanica... si nu stiu sa explic clar "a ce suna" e pur si simplu un tacanit... Nu stiu cum sa-l descriu... Pot sa fac o inregistrare audio dar nu stiu unde sa o uploadez...
Astazi dupa ce am facut cam 30-40 de km inainte sa opresc motorul am deschis din nou capota si am vrut sa aud daca se mai aude sunetul ala. Nu se mai auzea, dar acum se auzea altul, si asta se auzea mai icnet si cu niste batai foarte rapide,


Imi dau cu parerea , ce as fi facut eu in locul tau :

1... N-as fi folosit solutii de curata motorul ( asta inteleg eu ) pt ca motoarele vechi au niste depuneri " bune " care etanseaza ...
2...Tu ai trecut de la un ulei sintetic subtire , la un ulei semisintetic mai gros ... Pornirea la rece s-a schimbat , fiind uleiul mai vascos ... Asta inseamna ca uleiul nu mai urca cu aceeasi rapiditate si nu mai unge la rece , cum ungea ala subtire ... de aici bataia la pornire care cred eu ca e de la tacheti ...
3... Sunteul la cald trebuie cautat , cred eu , in uzurile motorului si istoricul de service facut la masina ( intervale de schimb , calitate , etc...)
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@bertone, solutia de motor flush eu i-am recomandat-o, cand mi-a zis ca vrea sa schimbe tipul si producatorul de ulei. O fi bine, o fi rau... nu stiu. Si mie mi-au zis altii ca e bine sa faci un motor flush cand la schimbul de ulei nu ramai pe acelasi tip si producator, ideea era de a ramane cu cat mai putin ulei vechi in motor, ca sa nu te trezesti cu surprize din amestecarea uleiurilor. Pe ideea asta am "propagat" informatia
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Din experienta mea limitata cu schimbatul uleiurilor la diverse masini ce s-au aflat in posesia mea de a lungul timpului , am observat ca este aproape imposibil sa ramai cu mai putin de 250 de gr de ulei vechi , intre schimburi .
Din ce am inteles eu din informatiile oferite de forum de-a lungul vremii , la un motor cu un grad considerabil de uzura este bine sa treci de la sintetic la semisintetic . Faptul ca are batai si la cald ..cred eu ca denota o " oboseala " a motorului . Da-ne mai multe detalii privind km masinii , service , produse folosite , exploatare , etc.
  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Acum vin de la un mecanic si el crede la fel... ca tachetii sunt de vina. Habar n-am ce sunt aia Smile Costa mult sa ii schimb? Stie cineva?
Mecanicul a zis ca nu trebuie sa mai schimb tipurile de ulei, si nici producatorul si mi-a recomandat sa raman pe 5W40. El a zis ca numa la masinile vechi se baga un ulei toamna si altu vara. La toamna bag din nou mobil 5W40 si pe asta raman pt ca nu am avut probl cat l-am avut. Nu dau vina pe Castrol, dar daca pe mobil a mers bine de ce sa pun altceva?

@ DB77AAA nu mi se aprinde nici un martor in bord care sa arate o probl la motor. Mi se aprinde unu la alternator cateodata (nu l-am mai vazut de mult aprins) si am ajuns la concluzia ca ar fi periile de la alternator de vina.
Offtopic - Genial bancu ala cu barbatu care crede ca il insala nevasta! Very Happy

Daca stiam ca uleiul asta e semisintetic nu il mai cumparam. Pe cutie nu scria nimic. (pe flaconul de la mobil scria "syntetic") Din cate am citit pe forum nu e bine sa treci de la unu la altul, dar chiar nu am stiut ca asta e semisintetic, nu scrie pe cutie nimic. Si ma mir ca mi-a zis mecanicu sa raman pe acelasi tip de ulei si vara si iarna pt ca am citit pe forum ca multi schimba tipul uleiului, vara folosesc unu si iarna altul.

Despre suntetul ala la cald nu stie nimeni nimic ce sa-mi zica. partea ciudata e ca se aude deasupra filtrului de aer, nu din motor. Se vede in poza de unde aud eu sunetul. Oricum, nu stiu exact daca numai la cald se aude. Atunci l-am prins eu. Intr-un fel seamana cu un scurtcircuit, dar nu e. Seamana putin si cu sunetu specific care il are corsa pe benzina. Si Agila. Cand aud motorul asta pe strada in spatele meu stiu ca e de corsa si ma intorc, vad masina, si zambesc fericit Very Happy Eh... Deci e foarte cuidat sunetul ala... pt ca nu ar trebui sa se auda acolo. O sa filmez intr-o zi, sa se auda si sunetul si il pun pe youtube.

Despre istoricul masinii nu stiu absolut nimic. masina e adusa din germania in 2005 si avea cam 110.000 km. Fara carte service. Cumparata din germania cu 3850 E, de matusa mea. Ea a folosit-o foarte putin, si de la 117.800 km e la mine. Acum am 130.000 si nu am umblat niciodata la motor si nici matusa mea. Cand am cuparat-o anu trecut in toamna am schimabt uleiul, am bagat Mobil 5W40 si am schimbat toate filtrele, ulei, aer, benzina si polen cu 290 lei. Si acum dupa 10.000 am schimbat din nou uleiul si filtru de ulei. La toamna vreau sa schimb din nou toate filtrele.

Sunt sigur ca probl sunt tachetii, si raman asa pana fac probleme mai mari. Sunetul celalat de la filtru nici sa vreau nu stiu ce sa ii fac... asa ca ramane si ala asa.

Multumesc pt sfaturi si ajutor!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Masina ta pare a fi Corsa 1,2
Sa citesti la Agila si Corsa inainte de a face ceva ....
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
Deci ai pus un ulei gros. Sa te uiti la cartusul filtrant (filtru ulei) sa nu aiba gaura de by-pass ca altfel pompa de ulei se dezamorseaza. Nu trebuia sa faci flush cu solutia aia, se foloseste numai FLUSH OIL cu care se merge 50-500km dupa cum spune producatorul. Solutia pusa de tine este un rafinat superior de petrol care poate desprinde bucati mari si ele vor obtura canalele de ungere.

Ce ai incercuit tu in poza este valva de purjare a vaporilor de benzina, trebuie sa tacane :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=8739

Daca a intrat mai putin ulei ori nu ai lasat sa se scurga tot (citeva ore las eu) ori tu ai depuneri de mil pe fundul baii.

Tacaneala nu este de la tacheti si altele....trebuie inlocuita distributia, da o cautare la Corsa si Agila, citeste...

Cred ca te-am lamurit, concluziile le tragi tu...
Dan
  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mersi mult Dane din nou pt ajutor!
Uleiul l-am schimbat la un service de la care am cumparat uleiul si filtrul si am avut gratis manopera. Dar mecanicu ala nu a lasat destul de mult sa curga tot uleiul din motor. Cam 30 min. Era incalzit bine uleiul si a iesit foarte rapid.
Am citit tutorialul tau despre schimbul de ulei inainte sa fac schimbul, dar tot rau am procedat.
Despre filtru nu as crede sa fie fisurat, abia de o sapt l-am pus. Dar daca chiar e nevoie o sa ma uit la el.
Cat despre distributie nu stiu ce sa zic. Acum vad ca sunt foarte multe discutii pe tema asta si imi cer scuze ca am deschis inca una, dar din cate am citit, nu am gasit inca pe cineva care sa aiba exact probl mea. Cea cu tacanitu motorului. La cei care se crede ca au probl cu distributia suna intotdeauna la cald si constant. Pe cand la mine suna 30 de sec cand pornesc motorul dupa care dispare. Asta sa fie inceputul? Nu stiu. Dar nu s-ar putea sa fie si din cauza uleiului pe ca l-am bagat acum 10W40 prin faptul ca e semisintetic si pentru ca am adaugat solutia aia Engine Flush?
Dan, iti cer un sfat. Recomanzi sa schimb uleiul din nou, avand in vedere ca a mai ramas din el cam 0.5l si mai este o mica parte din solutia respectiva in uleiul actual? Sau pot sa mai raman asa pana la toamna? Si in plus eu aveam sintetic pana acum si asta e semi.
Distributia nu as schimba-o pt ca nu mi-e tot una sa dau 1000 de lei si sa nu fie ea de vina. O sa o schimb in cazul in care e absolut necesar si sunt sigur ca ea eswte de vina. Pt ca nu ma pricep la mecanica deloc si nu imi dau seama daca ea e de vina. Azi cand am fost la mecanic am vrut sa auda si el sunetul ala la motor si nu se auzea nimic. Mergea perfect motorul.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Masina ta pare a fi Corsa 1,2


Tacaneala nu este de la tacheti si altele....trebuie inlocuita distributia, da o cautare la Corsa si Agila, citeste...

...
Dan


M-am referit la bataia pt cateva secunde la rece , la pornirea motorului , avand in vedere ca a pus un ulei mai gros si a fost sub 10 grade afara dimineata .
Eu cred ca totusi asta e de la tacheti .
Sau tu te-ai referit la bataia la cald ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul cu 5W40 si filtrul sa nu aiba gaura sus in plastic. Eu am schimbat ieri uleiul dar am uitat sa va fac poza la filtru sa vedeti unde este gaura. Am desfacut si am lasat sa curga de la 15:00 pina la 19:30 cind mi-am adus aminte de masina....
Distributia se verifica usor, dar se pare ca nu prea le ai cu tinut o cheie in mina deci cred ca nu merita sa continui pe aceasta tema.
Masina e Corsa 1.2 ?
In acest caz mai bine mut discutia la Corsa unde avem deschise deja pentru 1.0 si 1.2 . Nu are sens sa fie discutii paralele ca nu veti gasi usor nimic.
  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Incerc intr-un timp cat mai scurt sa fac rost de bani si sa-l schimb. Si o sa icnerc sa ii fac eu schimbul ... cu toate ca nu am cheia aia care deschide busonu ca sa curga uleiul si nici cea care desfileteaza filtrul de ulei. Dar incerc sa le fac rost. Sau merge cu o cheie franceza?
Filtrul chiar nu mai tin minte cum arata dar stiu ca era Man.
Nu mi-e frica de chei... dar pur si simplu nu ma pricep deloc si chiar nu vreau sa stric ceva asa ca las pe altii care stiu. Si la un service nu pot sa mai fac schimbul pt ca aia nu lasa sa curga tot uleiul din motor.
Masina e Corsa de 1.2l
Avand in vedere ca nu ma pricep deloc la masini, intr-un fel mi se pare mai logic ce spune bertone. Sunetul se aude NUMAI la pornire cu motorul RECE si cei care au probl cu distributia aud tacanitul la cald si constant.
Daca sa presupunem ca as avea probl cu tachetii cum suna aia? care e diferenta intre sunetul facut de tacheti si de distributie?
Cand ma duc la service o sa le spun sa verifice si distributia.
problema cu tacanitul la cald langa filtrul de aer am lamurit-o! 100% e "valva de purjare a vaporilor de benzina"
Daca imi spui cum pot sa mut discutia, o mut...

mersi
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu au nimic tachetii, nu te apuca de schimbat degeaba. La baia de ulei ai cheie torx T45, un set de capuri YATO (numai astea sunt tari) costa 10 lei, un clicket cam 15 lei si cap de 32 hex cr-vd 15 lei (la filtru ulei). Toate astea le gasesti in tirg, bazar... Daca faci primul schimb singur ridica masina pe cric, eu ieri nu am mai ridicat-o. Pui sub cutie de cartos si sac menajer (2 buc).
Filtrul MAN are gaura dar si un capacel acolo, ca o bulina pe care daca o apesi iese.
Tachetii sunt hidraulici si cu un ulei gros, o distributie deplasata ei vor tacani.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Joi 26 Apr, 2007 10:26 am
  • msigarteu

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2007

  • Mesaj Privat
nu stiu de ce au disparut linkurile de aici... pe pun din nou...



si




Ultima modificare facuta de msigarteu la Mie 25 Apr, 2007 2:22 pm, modificat de 6 ori in total
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sunetul este destul de bun, adica se aude bine....
Problema ta este de la ulei si flush. Posibil sa se fi desprins ceva coji, totusi bate cam tare !
Mai poate fi de la regulatorul de presiune ulei. Ca sa ajungi la el e putina munca, se da baia jos si ca sa dai baia ai munca cu scos evacuarea din catalizator.
Verifica distributia cum ti-am spus, asta o poti face in 15 min in parcare...
  • morfu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
usor offtopic:

Care e diferenta intre Z12XE si Z12XEP ?
  • ALEXANDRUI

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ACEASI PROBLEMA CU TACANITUL LA RECE
AM SCHIMBAT ULEIUL CU CASTROL 5W30 TXT RECOMANDAT DE PROD SI FILTRUL
AM SC[\APAT DE BATAIE
ARE DEJA 3000 KM
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR