Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema asemanatoare. Cred ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis, sau ceva e in neregula, fiindca la relanti temperatura urca spre 90 de grade, insa cand merg scade bine de tot, cateodata chiar mai mult de jumatate - atunci cand e foarte frig. Trebuie neaparat sa schimb termostatul sau mai exista si alte variante ?
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cineva a scris:am vazut pe cneva care a scos termostatul si avea intrerupator la ventilatoare


...sa nu incuram termostatul cu termocupla venitilatorului Wink

temperatura de deschidere a termostatului valabil toate motoarele (otto sau diesel) :

la 92 grade incepe deschiderea si este complet deschis la 107 grade

exceptie face doar Z22SE care incepe la 82 grade si complet la 97 grade

termocupla ventilatorului:

on la 100 grade
off la 95 grade

presiunea de deschirede a supapelor vasului de expaniune:

otto 1.2-1.5 bari
diesel 1.4 -1.5 bari

temperatura de fierbere : 123 grade



datele provin din manualul Haynes pentru vectraB
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ok... Am vorbit cu chiciuc si amandoi avem "problema" asta:
Inainte ca motorul sa ajunga la 70-80 grade, cand punem mana pe radiator este cald (semn ca lichidul de racire a trecut prin el). Gandind teoretic nu este normal pentru ca termostatul trebuie sa deschida la o temperatura mai mare dar e cam mare coincidenta.

Rog pe cei cu motoare Diesel cat mai apropiate de al nostru (X20DTL) adica X20DTH si Y20DTH sa incerce acelasi lucru si anume : Porniti motorul, mergeti cu masina (sau lasati-l pornit) in jur de 5 minute (sa nu se ajunga la 80 grade in acest timp), si puneti mana pe radiator sau pe furtunele de dupa termostat sa vedeti daca sunt calde si sa postati inapoi aici.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ba e RELATIV normal, caci termostatul nu are doar doua pozitii inchis/deschis, ca un intrerupator electric, el se deschide treptat si continuu, incercand sa mentina temperatura relativ constanta, prin varierea continua a fluxului de apa trimis la "reciclare" (circuitul mic) si a fluxului de apa trimis in circuitul "mare" adica prin radiator.
Skip ads

  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sa il omoram pe sorin sau nu ?
o data spune hais a doua oara cea ... Laughing

de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?
  • MadCow

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am incercat si eu chestia cu verificatul furtunului de la radiator. Am lasat masina sa se incalzeasca si era rece....numai ca acul nici macar nu se miscase de pe albastru. Apoi am mai mers prin orash cam 5-6 km. Intre timp acul se ridicase deasupra liniei albastre, si am verificat iar, atat furtunul cat si radiatorul erau calde. E dus sau nu termostatul? Daca da, cum se scoate ca sa-l verific?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu termostatul(c16nz).Nu stiu cum e la Diesel dar la benzinar Nu se incalzeste radiatorul cind indicatorul de temp arata ~70 de grade.(am montat un termometru digital cu sonda lipita de sonda masinii).La mine dupa pornire ajunge la ~80 de grade,unde sta daca e un pic frig afara,apoi incepe si urca incet pina la~ 90 grade dupa care cade repede inapoi la 82-84 de grade(semn ca a deschis termostatul).Cind am avut termostatul stricat(deschis)rareori ajungem la 80-85 grade in oras,iar daca ieseam afara deabia se ridica acul pe zona albastra.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:sa il omoram pe sorin sau nu ?
o data spune hais a doua oara cea ... Laughing

de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?

*
Eu cred ca am spus aceeasi chestie in ambele cazuri... ca la rece apa da ture prin motor, iar la 90 si ceva de grade ea trece integral prin radiator (asta simplificat) am omis sa spun explicit ca exista situatii intermediare...
La 40 grade un termostat PERFECT ar trebui sa fie etans, la 60 sa fie un pic deschis (ca doar nu credeti ca substanta vascoasa care il comanda face "clic" brusc la o anume temperatura, ea se dilata relativ liniar), iar la 9x complet deschis...
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pai nu e asa stimate domn. la 60 grade trebuie sa fie inca etans 100%

la 92 grade incepe deschiderea si este complet deschis la 107 grade
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Thanatos a scris:pai nu e asa stimate domn. la 60 grade trebuie sa fie inca etans 100%

la 92 grade incepe deschiderea si este complet deschis la 107 grade

*
Wink De acord, dar doar "pe hartie" Laughing
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pentru cine vrea sa se documenteze mai bine despre subiect :

http://auto.howstuffworks.c...tem.htm/printable
Skip ads

  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Poate ma luminati si pe mine cu o chestie: motorul rece sau aproape rece, pornesc, sta turata cam 30 sec, apoi revine incet spre turatia de relanti. In momentul in care a ajuns la 900 ture (asta-i valoarea mea de relanti), incepe sa scada turatia pana la 500-400 ture, iar se accelereaza singura, iar scade samd pana cand ma apuca dracii si calc de doua ori pedala de acceleratie. Dupa aceasta operatiune, turatia devine constanta. Nu inteleg de ce face chestia asta?!?! O fi senzorul de temperatura? IAC-ul e nou nout, piesa originala GM.
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Nu vreausa vb prostii, dar problema asta identica am avut-o la 2 masini:
1.La VW : am remediat-o schimband regulatorul de turatie.
2.La Cielo : problema nu am rezolvat-o nici in ziua de azi, dar stiu exact cand a aparut = imediat dupa ce mi s-a ars bobina de inductie si am schimbat-o cu una noua.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Vesti partial bune.
Desfacut termostat ieri. Termostatul se poate schimba decat el si foarte simplu chiar. Partea ciudata era ca pe termostat scria 92/107 si 08 00. 92/107 probabil temp de deschidere min si max. 08 00 - poate sa fie luna si anul productiei - deci a mai fost schimbat. Sa fie asa de proaste sa se strice anual ?

Acum problema cum ii fac pe meseriasii de la magazine sa imi aduca decat termostatul ? Cei care au drum pe la magazine sa intrebe de termostat de Vectra X20DTL, doar termostatul Laughing

Si inca ceva, termostatul e pus decat pe radiator (slick!!!!) Very Happy:, asa ca se poate pune si pe furtunul de la radiator.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
L-ai fiert cu un termometru in ibric ?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
l-am si fiert, dar ...
problema ca nu isi revine de nici o forma, e deschis non-stop. sau asa e impresia mea, ca la inceput nici nu imi dadeam seama cu se deschide/inchide.

l-am pus la loc in cutia lui si sta deschis cam 1-2 mm. Cam ciudat...
  • vladonero

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Mai cu termostatele astea e o mica mare problema.am schimbat si eu si am pus unul de pe aftermarket (Facet sau ceva in genul asta) si nu a tinut nici 6 luni.Sfatul meu este sa cumparati unul original care e ceva mai scump dar va scuteste de multe probleme.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
naspa treaba cu termostatele ,l-am schimbat si eu si degeaba l-am schimbat , a doua zi l-am verificat pe cel vechi si surpriza Smile era bun , asa ca l-am schimbat pe degeaba si poate si cu altu` mai naspa Very Happy si problema tot nerezolvata , temp nu ajunge la prima linie deloc Smile
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
vladonero a scris:Mai cu termostatele astea e o mica mare problema.am schimbat si eu si am pus unul de pe aftermarket (Facet sau ceva in genul asta) si nu a tinut nici 6 luni.Sfatul meu este sa cumparati unul original care e ceva mai scump dar va scuteste de multe probleme.


eu am termostat aftermarket si merge perfect de aproape 2 ani.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR