vallik
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2004
- Mesaj Privat
Si eu am o problema asemanatoare. Cred ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis, sau ceva e in neregula, fiindca la relanti temperatura urca spre 90 de grade, insa cand merg scade bine de tot, cateodata chiar mai mult de jumatate - atunci cand e foarte frig. Trebuie neaparat sa schimb termostatul sau mai exista si alte variante ?
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
cineva a scris:am vazut pe cneva care a scos termostatul si avea intrerupator la ventilatoare
...sa nu incuram termostatul cu termocupla venitilatorului
temperatura de deschidere a termostatului valabil toate motoarele (otto sau diesel) :
la 92 grade incepe deschiderea si este complet deschis la 107 grade
exceptie face doar Z22SE care incepe la 82 grade si complet la 97 grade
termocupla ventilatorului:
on la 100 grade
off la 95 grade
presiunea de deschirede a supapelor vasului de expaniune:
otto 1.2-1.5 bari
diesel 1.4 -1.5 bari
temperatura de fierbere : 123 grade
datele provin din manualul Haynes pentru vectraB
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Ok... Am vorbit cu chiciuc si amandoi avem "problema" asta:
Inainte ca motorul sa ajunga la 70-80 grade, cand punem mana pe radiator este cald (semn ca lichidul de racire a trecut prin el). Gandind teoretic nu este normal pentru ca termostatul trebuie sa deschida la o temperatura mai mare dar e cam mare coincidenta.
Rog pe cei cu motoare Diesel cat mai apropiate de al nostru (X20DTL) adica X20DTH si Y20DTH sa incerce acelasi lucru si anume : Porniti motorul, mergeti cu masina (sau lasati-l pornit) in jur de 5 minute (sa nu se ajunga la 80 grade in acest timp), si puneti mana pe radiator sau pe furtunele de dupa termostat sa vedeti daca sunt calde si sa postati inapoi aici.
Inainte ca motorul sa ajunga la 70-80 grade, cand punem mana pe radiator este cald (semn ca lichidul de racire a trecut prin el). Gandind teoretic nu este normal pentru ca termostatul trebuie sa deschida la o temperatura mai mare dar e cam mare coincidenta.
Rog pe cei cu motoare Diesel cat mai apropiate de al nostru (X20DTL) adica X20DTH si Y20DTH sa incerce acelasi lucru si anume : Porniti motorul, mergeti cu masina (sau lasati-l pornit) in jur de 5 minute (sa nu se ajunga la 80 grade in acest timp), si puneti mana pe radiator sau pe furtunele de dupa termostat sa vedeti daca sunt calde si sa postati inapoi aici.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ba e RELATIV normal, caci termostatul nu are doar doua pozitii inchis/deschis, ca un intrerupator electric, el se deschide treptat si continuu, incercand sa mentina temperatura relativ constanta, prin varierea continua a fluxului de apa trimis la "reciclare" (circuitul mic) si a fluxului de apa trimis in circuitul "mare" adica prin radiator.
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- MadCow
- **
- 286 mesaje
- din 29 Mai 2004
- Astra 2006 Z20LEH
- Iasi
MadCow
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z20LEH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2004
- Mesaj Privat
am incercat si eu chestia cu verificatul furtunului de la radiator. Am lasat masina sa se incalzeasca si era rece....numai ca acul nici macar nu se miscase de pe albastru. Apoi am mai mers prin orash cam 5-6 km. Intre timp acul se ridicase deasupra liniei albastre, si am verificat iar, atat furtunul cat si radiatorul erau calde. E dus sau nu termostatul? Daca da, cum se scoate ca sa-l verific?
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu termostatul(c16nz).Nu stiu cum e la Diesel dar la benzinar Nu se incalzeste radiatorul cind indicatorul de temp arata ~70 de grade.(am montat un termometru digital cu sonda lipita de sonda masinii).La mine dupa pornire ajunge la ~80 de grade,unde sta daca e un pic frig afara,apoi incepe si urca incet pina la~ 90 grade dupa care cade repede inapoi la 82-84 de grade(semn ca a deschis termostatul).Cind am avut termostatul stricat(deschis)rareori ajungem la 80-85 grade in oras,iar daca ieseam afara deabia se ridica acul pe zona albastra.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
chiciuc a scris:sa il omoram pe sorin sau nu ?
o data spune hais a doua oara cea ...
de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?
o data spune hais a doua oara cea ...
de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?
*
Eu cred ca am spus aceeasi chestie in ambele cazuri... ca la rece apa da ture prin motor, iar la 90 si ceva de grade ea trece integral prin radiator (asta simplificat) am omis sa spun explicit ca exista situatii intermediare...
La 40 grade un termostat PERFECT ar trebui sa fie etans, la 60 sa fie un pic deschis (ca doar nu credeti ca substanta vascoasa care il comanda face "clic" brusc la o anume temperatura, ea se dilata relativ liniar), iar la 9x complet deschis...
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
pentru cine vrea sa se documenteze mai bine despre subiect :
http://auto.howstuffworks.c...tem.htm/printable
http://auto.howstuffworks.c...tem.htm/printable
- Corneliu Panait
- **
- 276 mesaje
- din 25 Nov 2004
- Zafira 2003 Z18XE
- Constanta
Corneliu Panait
- Mesaje scrise: 276
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2004
- Mesaj Privat
Poate ma luminati si pe mine cu o chestie: motorul rece sau aproape rece, pornesc, sta turata cam 30 sec, apoi revine incet spre turatia de relanti. In momentul in care a ajuns la 900 ture (asta-i valoarea mea de relanti), incepe sa scada turatia pana la 500-400 ture, iar se accelereaza singura, iar scade samd pana cand ma apuca dracii si calc de doua ori pedala de acceleratie. Dupa aceasta operatiune, turatia devine constanta. Nu inteleg de ce face chestia asta?!?! O fi senzorul de temperatura? IAC-ul e nou nout, piesa originala GM.
- VectraDTI
- ***
- 685 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Bucuresti
VectraDTI
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Vesti partial bune.
Desfacut termostat ieri. Termostatul se poate schimba decat el si foarte simplu chiar. Partea ciudata era ca pe termostat scria 92/107 si 08 00. 92/107 probabil temp de deschidere min si max. 08 00 - poate sa fie luna si anul productiei - deci a mai fost schimbat. Sa fie asa de proaste sa se strice anual ?
Acum problema cum ii fac pe meseriasii de la magazine sa imi aduca decat termostatul ? Cei care au drum pe la magazine sa intrebe de termostat de Vectra X20DTL, doar termostatul
Si inca ceva, termostatul e pus decat pe radiator (slick!!!!) :, asa ca se poate pune si pe furtunul de la radiator.
Desfacut termostat ieri. Termostatul se poate schimba decat el si foarte simplu chiar. Partea ciudata era ca pe termostat scria 92/107 si 08 00. 92/107 probabil temp de deschidere min si max. 08 00 - poate sa fie luna si anul productiei - deci a mai fost schimbat. Sa fie asa de proaste sa se strice anual ?
Acum problema cum ii fac pe meseriasii de la magazine sa imi aduca decat termostatul ? Cei care au drum pe la magazine sa intrebe de termostat de Vectra X20DTL, doar termostatul
Si inca ceva, termostatul e pus decat pe radiator (slick!!!!) :, asa ca se poate pune si pe furtunul de la radiator.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- Sezran
- ****
- 1,183 mesaje
- din 01 Jun 2004
- Bucuresti
Sezran
- Mesaje scrise: 1,183
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2004
- Mesaj Privat
vladonero a scris:Mai cu termostatele astea e o mica mare problema.am schimbat si eu si am pus unul de pe aftermarket (Facet sau ceva in genul asta) si nu a tinut nici 6 luni.Sfatul meu este sa cumparati unul original care e ceva mai scump dar va scuteste de multe probleme.
eu am termostat aftermarket si merge perfect de aproape 2 ani.