Ai uitat parola?


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,225
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Valoarea turatiei de relanty,depinde doar de temperatura motorului...,iar pentru un motor ajuns la regim termic(90 gradeC),nu mai conteaza temperatura exterioara...
  • joanovics

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.Vazand ca acul de la apa dimineata sta mult in stanga,apoi greu ajunge la mijloc,mi am pus testerul cu bluetooth-telefon.Observ ca valorile nu coincid,pe tester urca temperatura normal,in 4 km ajunge la 90C°,si merge pana la 96-97 unde banuiesc se deschide de tot termostatul,coboara la 90 dar in general se mentine 93-96.Care o fi cauza diferentei ceas-calculator,sunt cumva doua senzori?Dar mai este un fenomen ciudat.Cum se vede si n poza cateodata,rar,scade temp. la -32C°,dar functionarea motorului nu se observa nimic,consum ok.Care o fi cauza?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,432
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Indicatorul din bord arata 90 de grade de pe la 80 pana spre 100 grade - temperatura reala a motorului.
De ce? Ca sa stam linistiti la volan.
  • bogzbz

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Va deranjez din nou cu o intrebare referitor la temperatura exagerata a unui Astra H Z19DT.
Pentru inceput, tin sa mentionez ca termostatul l-am schimbat deja pentru ca toti 'mecanicii' mi-au zis ca ''sigur ala e '' desi aveam dubii dar am crezut ca ei stiu mai bine.
Schimbarea termostatului sa zicem ca a ajutat putin ( posibil ca si celalalt sa fi avut mici probleme ), adica de pe la 90 grade, timp de 5-10-15 minute isi face treaba dar incet incet temperatura creste pana pe la 98-99-100 ( nu am riscat sa las sa creasca in continuare, de obicei profitam de sistemul de pornire a ventilatoarelor odata cu aerul conditionat si il porneam doar sa imi raceasca ele motorul ) .
Ca sa ne intelegem , peste 20 grade afara,( chiar si cand este mai rece ), temperatura creste fara oprire (relativ lent, maxim 1 grad pe minut ), chiar si stand pe loc la relanti, sau mergand in traficul din Bucuresti la viteze mici. La drum lung nu am probleme cu temperatura, decat atunci cand fac o depasire mai agresiva dar doar cu cateva grade si revine la temperatura optima.
Dat fiind problema mea, nici nu stiu de unde sa incep cu testele. Nu stiu cat de bine ar trebui sa faca fata un termostat singur si cand l-ar ajuta ventilatoarele(nu le aud pornind singure, doar odata cu AC ). Ar trebui sa porneasca pe treapta 1 la relanti/ viteze mici sa ajute la racire si problema este la ele ca nu pornesc SAU problema este undeva inainte, ca termostatul nu face fata singur sa raceasca motorul desi in conditiile alea ar fi trebuit?
  • bogzbz

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z19DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Aug 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Edit : cred ca am identificat problema. Astept pareri daca pot verifica cumva: Cand l.am rugat pe tata sa dea o fuga sa imi schimbe distributia anul trecut, cica nu aveau pompa de apa pe stoc ( ma mir cum de aveau restul kitului si chiar pompa lipsea ) si a ramas cea veche. Astazi la intrebarea mea m.a anuntat...
Acum vine problema numarul 2... am teava aceea lunga din pompa in termostat care are pe ea si surubul de plastic de aerisire mancata de rugina. Nu as umbla la pompa fara sa o schimb si pe aia. Cel mai ok pret este pe dezmaauto in jur de 350ron, m.o tine sau sa ma uit dupa ceva de calitate mai ridicata?
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut
Posibil sa ai dreptate. Insa, ventilatorul ar trebui sa porneasca la 97-98 de grade si se opreste pe la 94-93. Daca nu porneste e o pb.
  • MCernagor

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Buna Seara, Am si eu un opel astra h motor z 16 xep si de ceva timp am observat ca se incige foarte rau,adica dupa un drum prin aglomeratie observa in meniul ascun ca temperatura ajunge peste 100 de grade. noroc ca o tin din aerul conditionat si asa se mai raceste. Am observat ca ventilatorul pleaca la 113 grade....oare este normal la acest motor? iar daca o parchez dupa un drum si cu temperatura de 26 de grade afara tot asa ajunge la 100 de grade......daca o las cu 98_96 de grade parcata im suge furtul de la termostat. imi puteti da un indiciu daca va-ti intampinat cu o astfel de problema...multumesc!
  • bun-ul

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua.am si eu urmatoarea nelamurire. Inainte imi porneau electroventilatoare la o temp.de 98 aproape de 100 grade pe indicatorul din bord si se opreau la o temp de 92-94 grade dupa o functionare relativ scurta a electroventilatoarelor, iar acum de cateva zile imi pornesc electroventilatoarele cam pe la 90-92 grade si se opresc cam pe la 86-88 grade aproximativ pe indicatorul din bord dupa o perioada mai indelungata de functionare a ventilatoarelor decat inainte..( masina omega b motor x20xev 20 16v. Nu am pierderi de antigel) multumesc.
  • bun-ul

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega x20xev din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jul 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Termostatul sa fie de vina oare?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,225
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Iti indica aiurea cesul din instrumente...!
  • KKatalin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mar 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o Vectra C, Z18XE, 2004, la drum lung si cu viteza 120, 130km/h temperatura apei sta la 85 grade, nici nu scade nici nu creste, daca opresc pe loc la relanti timp de 1, 2 minute, indicatorul creste la 90 grade, daca o las la relantiu mai mult creste la 92, 93 dupa care porneste ventilatorul si scade iar la 90, dar la viteza mai mare scade la 85 si acolo ramane, e normal sa stea apa la 85 grade la mers cu viteza? Multumesc anticipat!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,198
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Eu aș zice că e puțin, ar trebui să stea la 92 grd C, mai ales acum, vara...dacă termometrul îți indică bine... o diagnoză cred că te-ar lămuri definitiv.
Ptr fix același motiv am schimbat nu demult un termostat: după aproape 1 an a-ceput să deschidă (un pic) mai devreme, până în 90grd C, și l-am înlocuit, cu noul termostat temperatura este ce trebuie, 92grd C.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,225
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica pragul termic de lucru al termostatului,cu testerul,in ECM. Daca pragul corespunde,problema e pe circuitul ceasului din instrumente,daca nu corespunde,se va inlocui termostatul...
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 978
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XER din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,tuturor!
Am o anomalie de zile mari.
La drum lung totul e OK, temperatura e stabila undeva la 85 grade.

In stationare:
1. incing motorul de la RECE la 97 grade, ventilatorul porneste si temp. coboara la 92 grade. OK. Repet operatia tot la fel de 3 ori. Tot OK.
2. Dar daca las motorul o ora oprit si-l pornesc, il incing de la CALD la 97, 98, 99 grade si ventilatorul nu mai porneste. FAULT.
Am inlocuit termocupla si antigelul degeaba.

E termostatul sau e electrica avaria? Vreun releu?

Zafira B, 1.8 16v, fab. 2006.
Orice parere e binevenita.
  • MVladimir

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Bună ziua colegi,

Am o nelămurire. Dețin un opel astra h cu codul motorului Z16xep și am întrat în meniul secret și observ la temperatura 112 grade.. Urmăresc fenomenul și vad ca mașina mea lucrează la temperaturi de 110-115 grade celsius. Schimb termostatul cu unul nou și la fel. La 113 pornește ventilatorul și îmi duce apa pana la maxim 110. Funcționează ambele viteze la ventilator. Este normal pe timp de vara sa meargă la asa temperatura motorul? Ceva sfaturi ce puteți sa îmi dați?

Va mulțumesc!
  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 978
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira Z18XER din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Părerile sunt împărțite:
- unii consideră (temeinic argumentat tehnic) că este normală funcționarea motorului la aceste valori ridicate;
- alții consideră că nu este normal (eu sunt de aceeași părere).

Eu nu las motorul să o ia razna, urmăresc termometrul din computerul de bord și în ambuteiaj procedez astfel:
- la 97 grade in crestere pornesc ac-ul al cărui ventilator răcește motorul;
- planul B/pornesc căldura în habitaclu pe treapta 4 cu geam coborât (se stabilizează la 75 grade sau 85 dacă e trafic greoi, dar nu crește);
- planul C/leg ventilatorul racire motor pe direct cu întrerupător la îndemână, releu și siguranță.
Fabricantul parcă ar fi setat sistemul să răcească motorul târziu, pare aiurea...
  • sabaumircea22

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Z14XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ,am un opel astra combi 2004 motor 1.6 benzina astra h ,ajunge apa la 100 de grade ,mentionez ca am radiator nou,pompa de apa noua si am schimbat si ventilatorul de pe radiator.cine ma poate ajuta
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
@sabaumircea22, ce cod motor? Z16xep? Vezi ca la motorul tau, termostatul deschide la 105 grade. Deci 100 grade nu e mult.
  • KEduard-Andreas

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut tuturor.
Detin un Opel Tigra 1.4 Z14XEP. De curând i-am schimbat termostatul(Behr) deoarece temperatura antigelului nu urca mai sus de 80grade. Ei bine dupa ce l-am schimbat apa sta intre 87 si 89grade in mers(cu toate ca pe termostat scrie ca deschide la 92 grade) in schimb oprit, la relanti, apa coboară la 80 de grade. E normal sa fie asa?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata