Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca eram convins ca e din cauza tecilor , evident ca le schimbam de mult. Dar nu sint convins.
Hai sa o luam altfel ce anume te-ar convinge.
(pana nu desfaci, nu vei afla, stiu implica ceva costuri, timp, care nu ne incanta de loc, asa sunt masinile mai papa si bani.)

Bine cum spui tu. (eu unul iti recomand sa verifici tecile e posibil sa ramai surprins, de ce vei gasi.)
Dupa cum ai vazut am urmarit cam fie care caz din noiembrie incoace, eu unul ma speriat cate poate sa aibe motoru acesta.
Colegi au spus ca se merita la cata economie... au facut cu el...

Daca le ai cu mecanica sun colegi care au improvizat scule ca sa poata extrage tecile.
Sa pui numai originale GM + garnituri injectoare.
Problema garnitura chiulasa Opel Astra G Y 17 DT (citeste tot in unele postari chiar sunt detaliate cum se face.)

Extractorul de teci.
https://www.clubopel.com/vie...p=1133172#1133172
https://www.clubopel.com/vie...p=1458555#1458555
https://www.clubopel.com/vie...p=1649270#1649270

Am incercat sa fac chiar un rezumat la acest fenomen cu tecile, bine cu ce am gasit pe forum de la colegi postari, poze...
Sunt curios ce vei gasi.
Eu ma opresc aici.


Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 14 Mar, 2015 1:25 pm, modificat de 9 ori in total
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
,,Motorul acesta,, nu are cu nimic mai multe probleme ca alte modele si asta e parerea mea. E adevarat insa ca depinde foarte mult de modul cum a fost exploatat anterior si in prezent. Avand in vedere ce manopera se executa prin service-urile din Romania si cum toata lumea se pricepe la motoare langa batatorul de covoare din spatele blocului , ma mir ca nu se prabusesc cu totul.
Da , la y17 dt cica ar fi bolile:
- termoflot
- lipituri reci in calculatoare
- teci injector
- motorina in ECU
- motorasul clapetei recirculare aer
Astra mea are 200.000 km ( real cred ca are 350.000 ) si am cumparat-o acum vreo 4 ani cu mufa motorasului recirculare aer scoasa pe motiv ca ,,motorasul e ars , sefu',, . In rest nu m-am confruntat cu nici una din bolile vestite ale lui y17dt - eventual s-ar putea sa fie acum cazul cu disparitia antigelului dar nu stiu deocamdata.
Oricum merg pe principiul ca daca un lucru functioneaza , nu te stradui sa-l strici conviins fiind ca incerci sa-l faci sa functioneze mai bine ! Va veni un moment zic eu in care va fi vizibila modalitatea prin care dispare antigelul.

Vorbind despre economie , chiar nu stiu daca chiar asa mare economie faci cu un 1.7 dt. In oras am un consum de 6, 5% , uneori chiar 7 insa n-as putea spune cu precizie. Am facut insa dese calcule de consum de la plin la plin pentru rulaje de 400-500 km si mi-a reiesit mai mereu un consum MIXT de 5,7% ( astea si in conditii de remap )
Oricum multumesc @T.Ion pentru sugestiile oferite. Astept un pic de vreme buna sa ma apuc iar de o verificare temeinica si milimetrica a motorului si sa caut eventual vechi urme de scurgere antigel. Poate am noroc si scap fara teci.

PS- m-ar convinge ca ar fi tecile cand as ajunge la concluzia ca antigelul nu se pierde in exteriorul motorului ci in interior. Deocamdata eu nu ma pot baza din pacate pe afirmatia mecanicului-sef de la service ,,n-are nimic domnu''.

ps2 - vad ca ai editat intre timp postarea si mi-ai pus la dispozitie niste link-uri. Ma descurc cu mecanica , mai dificil e cu lipsa unui garaj . Multumesc @T.Ion.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Revin. Intre timp am mai rulat 1200 km si nivelul de antigel a ramas incremenit . Si atunci sa-mi vina elanul sa ma apuc de teci ? Nu cred.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
aproximativ 1 an am cautat pe unde pierdeam antigel, furtunele care duc la intrarea in habitaclu erau fisurate fooooarte putin exact la coliere,
Asta doar ca o sugestie pe unde sa cauti daca nu gasesti balta sub ea
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa le reiau mm cu mm desi acum vad ca ,,i-a trecut,,. Banuiesc vreun colier /ceva care pe timpul rece slabea strangerea. Acum ca a dat cat de cat caldura vad ca nivelul se pastreaza. Deocamdata.
  • Draqsu.dan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut baiet.Am observat ca de cand a venit caldura dupa ce se incalzeste motorul la 90 grade incepe sa curga apa undeva in spatele motorului la un teu din plastic rotund (care are si un furtun de vacum deasupra) in care intra 2 furtune de apa si iese unul.Care ar ptea fi problema.Daca merg in afara orasului nu se incalzeste mai mult de 80 grade si nu am probleme.Maine revin si cu o poza sa stiu la ce ma pot astepta.Daca a mai avut cine aceasta problema astept un raspuns.
Multumesc.
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Daca nu ma insel este furtunul care pleaca de la termostat si merge la caloriferul de habitaclu si termoflot.
  • Draqsu.dan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2015

  • Mesaj Privat


Mentionez ca ventilatorul porneste Rolling Eyes Question Question Question

Curge exact din plasticul acele rotund ....sa fie termostatul? a mai patit cineva ceva asemanator?
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Scoate si tu antigelul in ceva, si da piesa jos de pe masina si arunca o privire mai atenta la ea poate sa infundat sau sa crapat ceva.
Ce coduri are, piesa si furtunurile, poate aflam ce este piesa.
  • kiosz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am un Astra H din 2007 la care pierd foarte putin antigel, dar pierd... Singurul loc unde e cevba vizibil e pe capota. Dupa culoare si consistenta cred ca e antigel. Nu stiu cum ajunge acolo! Va rog sa ma ajutati cu o parere
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ce motor are cum se numeste, si o poza mai buna si in zona la motor, ce este in zona aceea radiatorul etc... nu strica 2 poze bune cu capota si motorul.
Cauza este pe partea cealanta, tu ne arati efectul.
Cum apare in poza, capota atinge ceva, dar ce anume vezi si tu. (cele doua puncte rosi)

Sa nu fie altceva ulei de servo sau ulei de frana nu mai stiu care din ele afecteaza vopseaua masini culoarea galbuie.
Antigelul are gust dulce gusta pe varful degetului fara a inghiti.

Vezi ce spun colegi cred ca mai sunt patiti cei cu motor la fel.
  • kiosz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat

Skip ads

  • kiosz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Motorul pe benzina 16 XEP
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci cred ca este ceva in zona la pompa de apa, ajungand antigel pe cureaua de accesorii, dupa care cureaua azvarle antigelul pe capota. (posibil garnitura sau pompa apa dusa)
Pompa de apa la Z16XEP este cureaua de accesorii deci este bine.
Ce nu inteleg pe partea de sus la pompa nu se vede nimic ud (doar rola) probabil este pe partea de jos prelingerea.
Oricum desfacut si vazut poate este altceva (vei vedea la desfacere)

Dunga aceea de pe mijloc de la cureaua de accesorii nu stiu daca este normal sa fie asa?

aici in poza se vede ca suport de la motor este ud. (pana si cureaua de accesorii luceste semn ca este uda)

Ai de mult masina... daca ai cumparat-o si nu ai schimbat distributia iti recomand sa o schimbi.
Si daca schimbi distributia sa schimbi si acestea trei:
- Simering ax cu came 90298390 | 2 buc - 12 RON/buc
- Simering arbore cotit 24465791 | 1 buc - 27 RON
  • kiosz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 16 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Multunesc pt. Raspuns. Am luat masina de curand. Distributia am schimbat. Dar pompa nu ca mi s-a spus ca nu e pe distributie... Numai cureaua si rolele am primit in kit
  • Draqsu.dan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,T.Ion am rezolvat era un furtun crapat abia astazi am putut sa verific si sa schimb,dar acum am alta problema.Am conducta de frana spate dreapta fisurata dar o sa postez in alta categorie pentru a nu incalca regulamentul.

Multumesc.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@T.Ion - si totusi.
Ma bucuram ca in ultima vreme nivelul de antigel s-a pastrat dar acum am inceput sa sesizez o porcarie. Daca pana acum antigelul a fost mereu un portocaliu aprins , in ultimele zile a capatat o tenta inchisa , bate cumva spre un portocaliu - visiniu.
  • Pietonul

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu—i problemã, dacã nu pierde e ok, asa este si la mine. Se face probabil din cauzã cã ai ceva ulei pe instalație sau antigel nu chiar calitatea întâia.., urmãrește vâscozitatea totuși.
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
@ Aries: Daca isi schimba brusc culoarea, spre inchis, s-ar putea sa ti se fi fisurat termoflotul. Asa am patit eu ultima oara. De cand s-a inchis a inceput si uleiul sa apara si m-am grabit sa il schimb sa minimizez cantitatea de ulei din instalatia de antigel. Am inlocuit cu termoflot GM 590 lei si acum e lacrima. Tine sub observatie si daca apare ulei procedeaza ca mine. Bafta
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Asta-mi mai lipsea ! Pai antigelul la ultima verificare era ok ca si culoare si dupa 3 zile fara verificare in care am rulat vreo 250 km , am constatat ca trage spre visiniu. Degeaba am sperat ca e umbra , ca e praf pe borcan sau eu stiu ce, clar , si-a schimbat culoarea.
Deci ramane sa ma gandesc la termoflot sau teci.

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR