Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Ce sa aiba oare ? Ce sa-i fac sa nu mai aiba zdruncinaturile astea ?Poate sa ma ajute cineva cu vreun sfat bun, va rog?
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu in ultimul rand ...de verificat bobina (sa nu aibe fisuri si sa fure curent) si debitmetru...masurat cu un OPCom...sau alt tester, ... Sa aspire minim 10m cubi la relanti. Si etanseitati vacum.....sa nu traga aer pe la furtune(coapte).
  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Am fost la reprezentanta Opel Victoria aici in Brasov si i-au facut 2 diagnoze cu motorul cald si rece si mi-au zis ca e debitmetru de aer! Ce debitmetru ma sfatuiti sa pun VDO SIMENS sau Delphi sau mai e ceva nemtesc cu denumirea care incepe cu v ?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
VDO Siemens... E cel mai bun ...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ar mai fi si Hella...dar e si mai scump ca VDO Siemens...si tot treaba aia o face...
  • gogosica

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
eu te sfatuiesc VDO Siemens, este pe original, si pe urma sa iti mai zic un secret majoritatea senzorilor (daca nu chiar toti) sunt Siemens, inclusiv pe ecu ai sa vezi , acum la sonde se recomanda si bosh, ca na el a inventat-o, dar si acolo ti-as recomanda Siemens, eu cei drept ambele le am Bosh, referire doar la prima - a fost verificata si este ok - functioneaza in parametri.
debimetrul vezi ca : VDO a fost cumparat de Continental(daca nu ma insel, asa ca sa nu te sperii), cauta in mai multe locuri , o sa fie mai scump, dar cauta si incearca sa si negociezi cu cei de la magazinul de piese, vezi un prieten care vinde piese auto, (eu am un prieten, si m-am tiganit cu el si am dat 500lei, am asteptat 2 saptamani si s-a meritat, dar in magazin sare de 700),
eu cei drept am schimbat debimetrul care era tot original, si tot 9kg/h imi arata, ca cel care il aveam pe masina, deci in concluzie si acesta nou si cel vechi tot aceiasi cantitate de aer imi arata, asa e la masina mea, plus ca cel vechi e din Germania de la mama lui, la mine aveam o lipsa de putere plus ca nu era motorul in toate mintile si la inceput am schimbat sonda 1, pe urma debimetrul, dupa care am fost la EDS si am facut o actualizare la softul ECU, acum masina este alta, plus ca merge mai liniar , se ridica mai usor in ture, e mai rotund,
aaaaa inca ceva, cand ai motorul oprit scoate mufa de la debimetrul de aer si vezi daca iti dai seama de vreo schimbare, poti face la fel si cu prima sonda , dar sa nu scoti niciodata mufe cand motorul merge sau cand ai contactul pus, sa nu dai in altele.
Bafta.
  • mikeyig

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Va salut, prieteni forumisti !
Astãzi am fost la Opel Victoria in Brasov si am schimbat debitmetrul de aer cu unul nou VDO Siemens si filtrul de aer cu unul MAN nou si mi-au gãsit si un furtun de la admisie sau de la camera de acceleratie l-au pus la loc si au zis ca masina e ok si pot pleca cu ea din localitate la tara! Dar ce sa vezi astãzi sau mai bine zis ieri pentru ca e trecut de miezul noptii(e ora 01:32 AM) când am mers la servici am mers vreo 4.5 km de acasã pana la servici si chair când am ajuns in fata curtii firmei unde lucrez mi s-a oprit motorul in mers si mi s-a aprins martorul acela galben ca un dreptunghi cu o elicie in el si când am vrut sa pornesc iar masina de câteva ori nu a mai pornit ! Din ce cauza sa fie oare?Merg cu ea cam 5 - 10 km se încãlzeste si motorul începe sa o ia razna da sa moara, apoi se aprinde martoru cheita si masina plus acest martor dreptunghiular cu elice in el .Sa fie de vina senzorul de turatie sau senzorul vilbrochen sau senzorul crankshaft Imi apar aprinse becurile astea in bord https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=117248 si nu porneste? Care sa fie problema oare?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Citeste erorile cu "testul agrafa" si dupa schimbarile astea.... Ar fi bine daca ai avea OPCom... sa fi sters erorile stocate din nainte si apoi dupa figurile astea cu opritul sa citesti....sa vezi exact ce eroare(sau erori iti mai da)... E bine c ai rezolvat cu debitmetru, ai scapat de o grija. Si furtunul ala cotit din talpa clapetei de aspiratie conteaza enorm,sa fie bine infipt si sa nu fie crapat. ...Daca nu l ai schimbat vezi sa nu fi iesit din nou din stut. Eu i am pus un colier si am strans usor, cu simtul masurii. Dupa schimbarile astea, mod niormal nu ar mai trebuii sa mai ai probleme. Binee ,acum nimic nu i exclus...masina veche, e masina veche... Cel mai rau e sa aiba 2 bube simultan...gen debitmetru si bobina sau senzor ax ...ca o tratezi pe una si zici ca i gata dar... Mod normal ar trebui sa porneasca ...in conditiile Clapeta curata, debitmetru schimbat, furtune de vacum infipte bine, bobina buna, senzori buni. Restul erorilor ti le da ea daca are ceva de zis.... Important sa le cureti si sa le recitesti sa vezi ce apare...ca sa ne dam seama.
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa...erorile axa cu came sunt P0335 sau P0340... De verificat...de citit...
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
salut

cred sa am si eu o pb asemanatoare; simt ca masina in mers uneori smuceste putin cand decelereaza de la 2000RPM la 1000rpm.
de ex. daca e pe loc si acelerez pana la 2000 rotati si o las normal sa ajunga pana la relanti ; nu se simte nici o smucitura.

insa, in mers in viteza a 2 si a 3; daca reduc viteza cu frana de motor de la 2000 de rotati la relantii la un moment , pe la aprox 1500-1300 rotati parca zvacneste pt moment si apoi continua pana ajunge la relanti.

nu stiu unde sa caut problema.
merci.
  • CosminB2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu probleme similare la Zafira mea Z18XE, 1.8, 2002, benzina+GPL. Relantiu oscilant, cu trepidatii si smucituri. Am curatat debitmetru, l-am montat, si nu a mai vrut sa stea pornita ulterior. Pornea la cheie, trepida de doua-trei ori, se ineca si murea motorul. Am schimbat bujiile, am turat-o putin dupa mai multe incercari, si am reusit sa plec de pe loc. Am dus-o la tester si mi-a zis mecanicul ca e catalizatorul infundat si nu mai evacueaza gazele arse si ca ar trebui sa ii curat toba. Prin urmare, o voi duce la un tinichigiu maine sa ii faca toba. Sper sa mearga asa.
Orice sfaturi sau idei aveti de impartasit m-as bucura sa le citesc, ca si alti colegi dealtfel, care ca si mine au putina experienta in domeniu.

Drumuri bune opelisti.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Si erori stocate nu are.
www.clubopel.com/viewtopic.php?p=230735
Skip ads

  • CosminB2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2016

  • Mesaj Privat
T.ion, am facut testul sugerat de tine in link, si explicat in detaliu de catre murzick, si nu am nici o eroare stocata. Mai exact, la rece, martorul masinuta cu cheia se stinge si nu se mai aprinde.
Dupa ''pornirea'' motorului (adica pus contact, cu tuse si oprire la 3 secunde), martorul masinuta clipeste de multe ori fara pauza, ca in filmuletul facut de Lion1921 din tutorial.
In lipsa de alte optiuni, merg pe varianta catalizatorului infundat. Probabil ca masina a mai avut si cu proprietarul anterior problema asta, acesta optand pentru stergerea erorii gasite la tester, fara sa fi fost rezolvata cauza.
  • CosminB2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Revin cu completare la mesajul anterior.
Am fost la tinichigiu, a curatat catalizatorul, dar problema nu s-a rezolvat.
Pe tester apar probleme ca: amestec sarac, evacuare bogata, senzorul de la axul cu came (nu stiu exact ce problema are), dar tot nu sta pornita la relantiu. Mentionez ca dupa incercari repetate de a porni pe benzina, motorul s-a incalzit suficient pentru a face trecerea automata pe GPL. Pe GPL masina merge, tot are probleme cu sarituri si tuse, dar merge daca o turez mai tare. Concluzia mecanicului a fost ca e problema la pompa de benzina si ca trebuie schimbata.
Nu stiu cum reusiti voi dragi opelisti sa rezolvati problemele legate de masini, dar la mine pare un fel de ''uite problema, nu e asta problema. o fi urmatoarea pe lista...'', si incep sa ma satur de 'mecanici' si 'cunoscatori'. Sunt dispus sa schimb debitmetrul si pompa de benzina. Daca nici asa nu se rezolva problema, apoi nu mai stiu de unde sa apuc treaba.

Numai de bine tuturor.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Verifica si traseul care vine de la Canistra de vapori spre gaurica clapeta (inclusiv gaurica sa nu fie infundata.)
https://www.clubopel.com/vie...p=1851630#1851630
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1848736 - verifica si cotul acesta de cauciuc.

Cu busonul la rezervor se mai opreste?

Daca pui pompa pe direct cu punte si se aude, atunci nu cred sa fie pompa.
Filtru de benzina cand a fost schimbat.

Poate te indruma colegi spre cineva care stie ce face nu pe ghicite.
Cred ca codul la eroare ajuta mai mult, vezi ce erori are.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cosmin B2 ......mecanicul tau cum a verificat daca ai presiune in rampa ? A pus manometrul ? Ce presiune a gasit ?
Eroarea asta e usor de detectat. Daca nu are presiune a necesara, intelegem sa suspectezi pompa sau regulatorul de presiune.In alta ordine de ideii...Bujii pt GPL/Benzina....NKG...sau Bosh Iridium.
Bobina de inductie trebuie sa fie in conditii bune, sa nu aiba fisuri(ca sa piarda scanteii). Pe benzina unele merg perfect, dar la GPL...masina este mai sensibila ... Nu functioneaza corect...Intrerupe mai ales in sarcina. Debitmetrul trebuie sa aiba, la relanti 10 m3 aer inspirat. Daca are mai putin ....E problema.... Nu in ultimul rand ''throttle body''...sa fie curat.
Te sfatiuesc sincer sa mergi cu masina sa faci un test de diagnoza cu Tech2 ...sau cu un OPCom....
Generatiie astea de masini ...dupa anii 2000, se fac test de diagnoza. Mecanicul face treaba ...dupa ce citeste. Trebuie sa aiba vro 10 ani de munca pe Opel ca sa ia masuri fara sa mai faca test de diagnoza, pentru ca are ''fler''...adica ''experienta".
In final ...masina ta poate sa aiba orice defect, daca mecanicul nu stie unde sa se duca ...drect, poti sa incerci sa vezi ce spune si altul. Eu am mers cu a mea la ma multi si au cautat o ''ba de cur, ba de gaoaza''...si ea avea alte bube. Au fost si unii care au vrut sa ma faca la portofel. Te sfauiesc sa incepi cu inceputul ;
1. Throttle body curatat.
2. Test cu Tech2 sau OPCom ...da facut de specialisti ...nu, ''bucatari''.
Apoi mai vorbim...
Am inteles ce doresi tu....Un mecanic care sa se duca direct la defect. Te anunt ca asa ceva e ''raritate''...
Asteptam vesti...
  • CosminB2

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2016

  • Mesaj Privat
in sfarsit, o ''victorie''...

Am fost azi la un electrician auto care face si diagnoza, si cu un laptop pe care rula OP-COM, a gasit problemele. Sper eu ca astea sunt toate si ca nu vor reaparea in viitorul prea apropiat, caci multi peri albi mi-au iesit de cand am dat de beleaua asta cu zafirica mea.

Merge masina, nu extraordinar, dar merge bine atat pe benzina cat si pe GPL. Dar hai sa detaliez putin.

Problema mare si cauza relantiului instabil, in cazul meu, s-a datorat Pozitionari incorecte a clapetei acceleratie la relantiu. Am stabilit asta prin diagnoza cu op-com. N-am retinut exact cum suna in engleza, dar asta e traducerea in romana. Am presupus imediat ca asta s-ar putea datora senzorului de acceleratie defect, sau motorasului de relantiu, dar nu a fost din fericire. S-a rezolvat cu o resetare tot din op-com, NU INAINTE! de a fi curata temeinic si cu atentie !
Am demontat corpul clapetei de acceleratie, si am gasit depuneri atat pe clapeta, cat si pe locasul ''de sprijin'' al clapetei (acolo unde clapeta se afla la pozitia inchis). Iata si cateva poze:



si dupa curatare:


Gaurica celebra a fost curata, fara depuneri in interior.

Am curatat si debitmetrul, dar se pare ca ori era dus, ori l-am curata eu de tot. Masuratorile cu op-com-ul pentru volumul de aer indicau 4 kg si 0,08 V tensiune de operare,
deci ''beneficiez'' de un Debitmetru defect. Am scos mufa si acum merg fara pana il voi inlocui.


Despre bujii ce sa zic. Sunt de o saptamana puse, Bosch, noi. Iar la aprindere nu au aparut erori pe op-com, de unde deduc ca la aprindere nu sunt probleme.

Presiunea pompei de benzina nu am masurat-o in rampa, electricianul nemaiavand timp pentru asta. Dar din moment ce motorul functioneaza, deduc logic ca nu sunt probleme la pompa de benzina.

Furtunasul cot indicat de catre T.ion l-am gasit si era copt. Avea o crapatura mare, nu era rupt de tot, dar bineinteles ca nu mai prezinta incredere in exploatare. Va trebui sa il schimb.


Inca ceva. Martorul ''check engine'' ramane aprins pe bord, si in plus si cel de ABS. Nefiind conectat debitmetrul banuiesc ca de acolo vine cauza. Nu mi-e prea clar de ce ramane cel de la ABS pornit tot timpul.

T.ion si viforel, tin sa va multumesc pentru raspunsuri si pentru sprijinul oferit cu informatii si sfaturi. Toate au fost binevenite, citite, testate, ori daca nu, atunci raman sigur pentru pus in practica cat mai curand.

Numai de bine tuturor.

Off Topic. Un Op-Com de unde fac rost ? Am achizitionat un cablu interfata de diagnoza cu conectare USB, dar pe un sistem de operare windows 8.1 programele de diagnoza de pe net nu 'vad' cablul respectiv.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Martor "check engine" ai erori stocate.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Vezi care sunt, le scri pe ceva.
La cate ai desfacut posibil sa fii aparut mai multe erori, sterse si cu ea la drum si vezi care erori reapar.

dancuciureanu a scris:Stergere coduri se poate face si fara interfata, decuplata bateria macar jumatate de ora, se conecteaza, se pune contact si se asteapta minim 30 sec (se aude in throttle cum clapeta face cursa completa pentru invatare), se porneste si se lasa la relanti fara ca calcam pedala pina ajunge la temperatura de lucru (in acest timp ECU invata si alti parametri).


https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1878442 - Poate va inspira: cu Debitmetru Z18XE (se pare ca este boala lui.)
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Hei ...hei... Fara debitmetru...sau cu el lipsa , ma rog tot aia i. Mere cu erori. Te sfauiesc sa nu te zgarcesti sa iei alt tp de debitmetru ...alte marci in afara de VDO Siemens...Poti sa incerci , daca nu ma crezi...da o sa dai banii degeaba. Deci fa un efort si ia ce ti recmad(VDO Siemens). Atente...chiar si dupa ce toate s ''la locl lor''...o sa ti ma apara eroarea P0170. Imi apare si mie da dn cauza ca am un pic cam strans GPL ul ...adca merg mai economic...Daca ii dau ma mult gaz nu mai apare eroarea dar consuma ma mult. Dupa conectare debitmetru, stergi erorle. Vezi dup aia. Spor...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Domnul Dl.Dan recomanda numai Original.

https://www.clubopel.com/vie...p=1881912#1881912
Altfel va ramane P0100 in bord acum depinde de ce ieftineala ati luat (cred ca nu recunoaste niste valori din debimetrul.)
Ori probati cu altul de la dez... si daca merge asta este, dar si acelea sunt cam obosite.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR