Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • marianvoicu79

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Salut , acceasi problema si la mine , cu senzorul . Din pacate nu am gasit senzor separat , asa ca o sa cumpar vas cu totul . pret 150 lei de la Autovit .... vas cu senzor si capac nou.
Skip ads

  • Ciprianapostu79

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Ok ms
  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare! Cam vechi topicul, dar poate se mai uita cineva. Mi s-a aprins in bord indicatorul de nivel scazut. Nivelul este ok. Am schimbat vasul de expansiune dar indicatorul a ramas aprins. Aveti vre-o idee ce poate fi? In afara de vre-un cablu intrerupt, mai poate fi altceva? Mulțumesc frumos!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut
Colegii spun ca vasul ar trebui sã conținã un plutitor si acela ar trebui sa se miste in vas in sus si in jos
Skip ads

  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Pai am schimbat vasul...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vasul nou montat are plutitor?

am inteles ca ar trebui sa se vada ca in imaginea urmatoare (dai clic pe poza ca sa se mareasca, altfel nu se vede plutitorul):

https://www.clubopel.com/vie...p?p=727986#727986

daca are, e functional? am inteles ca acest plutitor contine in magnet care face sa se inchida un circuit aflat in senzor, cind e nivelul bun.

altceva nu stiu sa-ti zic (probabil circuit defect, cum ai zis - fire, mufe).

poate mai intervin alti colegi
  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Vasul e nou si vine echipat cu plutitor si senzor, mai puțin capac, deci, cel puțin teoretic, am exclus problema cu plutitor, senzor .... O sa merg la un electrician sa vad daca e vre-o problema pe partea de cabluri, mufe,etc. Ideea este ca in urma cu cateva sãptãmâni am avut o scurgere de antigel pe la aerisitorul ala din plastic ce vine montat pe teava metalicã dintre radiator si motor. Atunci senzorul ma avertiza ca am nivel scazut iar dupa completare se stingea. Ulterior s-a aprins dar nivelul era ok. Dupa cateva ore cu motorul oprit s-a stins. Dupa cateva zile in care totul a fost ok s-a aprins iarãși si nu s-a mai stins cu toate ca nivelul este ok. Am schimbat vasul cu unul nou, echipat cum am spus mai sus, dar in bord martorul a rãmas aprins.
  • RAlexandru137

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2020

  • Mesaj Privat

Am si eu acest martor aprins si temperatura nu trece de 90. Nici caldura nu prea baga. Imi puteti spune ce e de facut? Multumesc!
Skip ads

  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Martorul ala ar trebui sa indice nivelul scazut al lichidului de rãcire din vasul de expansiune. Daca ai nivelul ok, atunci ar fi senzorul de nivel care vine cu tot cu vas. Eu am schimbat vasul si de aproape un an tot nu mi s-a stins martorul din bord dar nici nu mi-am mai bãtut capul cu el(vezi postarea mea de mai sus). La electrician nu am ajuns, dar nu cred ca e de la cabluri. Pe un forum de Vauxhall am citit ca ar mai fi nu știu ce modul pe undeva prin partea din fațã a mașinii care ar avea legãturã cu martorul ãsta si care ar costa o cãruțã de bani, dar nu am reușit sa îmi dau seama despre ce ar fi vorba.
Referitor la caldura, daca in bord indicatorul de temperatura se duce undeva la de 80-90 de grade, asta inseamna ca termostatul închide si ca buba ar putea fi de la calorifer sau, cine știe, poate de la modulul de clima care nu mai trimite comanda asa cum trebuie.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@alex11vsa, este vorba de BCM (Body Control Module).
Semnalul analogic ajunge din "senzorul din vas", in BCM (circuit deschis sau inchis la masa). Iar BCM, transmite digital (prin magistrala Low Speed CAN), spre instrumente aprinderea sau nu a acelui martor.
Ca sa fii sigur ca modulul BCM este defect, ar trebui sa te asiguri ca pe intrarea lui analogica, primeste semnalul corect de la "senzorul din vas".
Semnalul ar trebui sa il gasesti pe mufa XC31 pinul 36 - fir maro cu banda verde. (Cu lichid suficient in vas, firul ar trebui sa prezinte o rezistenta aproape de 0 ohm fata de masa/GND, cu lichid sub nivel, ar trebui sa ai circuit deschis fata de masa/GND)
BCM il gasesti sub plansa bord, in stanga sa zicem deasupra pedalei de ambreaj (chiar mai in stanga, cred)
  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspuns! Voi verifica si aspectul ãsta, cel mai probabil dupã sãrbãtori. Am mai aflat ceva cu ajutorul tau. In altã ordine de idei, daca ar fi bcm-ul problema,, nu ar trebui sa dea o eroare pe tester?
Sãrbãtori fericite tuturor!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca defectul este strict pe aceasta intrare analogica, nu, nu are cum sa declare eroare. Din schema nu vad nici o posibilitate pentru a sti unde anume este circuitul deschis.
In soft, el stie ca daca pe acea intrare are nivel "Hi", (circuit deschis fata de GND), trebuie sa aprinda martorul de nivel scazut lichid racire.
Skip ads

  • alex11vsa

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Am înțeles! Mulțumesc frumos!🤝
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR