dhany
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Buna seara tuturor,
Astazi am facut si eu revizia pentru un Opel-ul meu Astra k,1.4 - benzina aspirat,100cp.Am 82.000 km,,cu okazia asta am schimbat si bujiile.
"Mai nou uleiul pentru Opel are sigla Opel/Vauxhall si e fabricat de Total , marca care asigura uleiurile pentru PSA. https://www.google.com/imgre...L8QMygLegUIARDyAg"
Asa este cum zice colegul nostru "mariocb" - eu am pus 0w20 recomandat de producator.
Revizia am facut-o la EDS care m-a ajuns cu tot cu bujii pana in 1000 lei.
Astazi am facut si eu revizia pentru un Opel-ul meu Astra k,1.4 - benzina aspirat,100cp.Am 82.000 km,,cu okazia asta am schimbat si bujiile.
"Mai nou uleiul pentru Opel are sigla Opel/Vauxhall si e fabricat de Total , marca care asigura uleiurile pentru PSA. https://www.google.com/imgre...L8QMygLegUIARDyAg"
Asa este cum zice colegul nostru "mariocb" - eu am pus 0w20 recomandat de producator.
Revizia am facut-o la EDS care m-a ajuns cu tot cu bujii pana in 1000 lei.
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
dhany
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,513 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,513
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- wanchope
- **
- 240 mesaje
- din 02 Jul 2012
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
wanchope
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
corsablue a scris:365 de zile sau 10 mii de kilometrii.
Sunt curios cum ai stabilit tu asta, caci in manual nu scrie asa ceva. Haideti sa nu mai scriem ce ne trece prin cap, cu atat mai mult cu cat vb de Astra K ci nu de Corsa. Masinile astea nu mai sunt vechile Dacii cu carburator...si uleiurile au evoluat intre timp. In manual parca se recomanda 30.000 km dar pt ca Romania are niste conditii particulare de trafic si clima, se recomanda injumatatirea intervalului de service. Asa ca 15000 km intre schimburile de ulei eu zic ca e f ok. Legat de filtre...e bine sa le schimbi atunci cand schimbi si uleiul, dar depinde pe unde mergi cu masina si cat de repede faci cei 15000 km. In oras clar se vor murdari f repede (aer si habitaclu) iar filtrul de ulei obligatoriu la fiecare schimb ulei. Asa ca pune uleiul care trebuie si drumuri bune!
- corsablue
- ****
- 2,513 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,513
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,492 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,492
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
La cat de bune sunt uleiurile de pe la noi, aproape ca iti vine sa pui "Bunica" sau "Floriol".
Dar asa este, pentru unii chiar recomand si eu sa schimbe uleiul si filtrul la 30000, filtrul de carburant (motorina) la 90000 si cel de aer la cel putin 60000, ei chiar merita!
Problema mare, apare atunci cand tu, de buna credințã, cumperi o masina folosita si intretinuta in acest fel ...
Dar asa este, pentru unii chiar recomand si eu sa schimbe uleiul si filtrul la 30000, filtrul de carburant (motorina) la 90000 si cel de aer la cel putin 60000, ei chiar merita!
Problema mare, apare atunci cand tu, de buna credințã, cumperi o masina folosita si intretinuta in acest fel ...
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
ZAMRA80
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2017
- Mesaj Privat
@wanchope are dreptate. Manualul de revizie Opel are trecut de producãtor reviziile la un an sau 30.000 de km. Dar la mine de exemplu, când am luat mașina dealerul mi-a zis cã datoritã traficului românesc, ei recomandã înjumãtãțirea kilometrilor. M-a întrebat dacã sunt de acord, am zis da, și mi-a modificat caietul de service cu noile intervale. Opel normal cã zis 30 de mii, cã ei s-au gândit cã Hans se urca la volan, merge 15% din timp prin oraș și restul pe autostradã. Ori la noi mergi 90% din timp în oraș, motor rece tot timpul, trafic bara la bara cu 1000 de plecãri de pe loc, logic ca uleiul nu are cum sa reziste 30 de mii. Chiar și 15 mii, in București de exemplu e cam la limita, n-ar plânge mașina dar s-ar schimba pe la 10-12 mii
- ahappyuser
- *******
- 6,670 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,670
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
EBruj
- Mesaje scrise: 58
- Locatie: Cluj-Napoca
- Masina: Astra 2016 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2020
- Mesaj Privat
- wanchope
- **
- 240 mesaje
- din 02 Jul 2012
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
wanchope
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
De ce 10000 km si nu 7500 sau chiar 5000 km. Asa mergi la sigur . Daca producatorul recomanda una si noi spunem ca nu e ok asa, sigur ca noi suntem aia "dãștepții" si care stim mai bine. Ca sa nu mai zic ca noile uleiuri sunt garantate 30000 km. Si nu stiu ce interes ar avea un producator sa recomande schimb la interval de max 1 an sau 30000 km sau 15000 in cazul Romaniei...sa pice motoarele sau altceva pt a le schimba pe banii sai in perioada de garantie? In fine...fiecare face ce vrea cu banii sai si cu masina sa. Am incheiat aceasta discutie.
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
- wanchope
- **
- 240 mesaje
- din 02 Jul 2012
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
wanchope
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
bursacu
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2023
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, intervalul de revizii e influentat de multi factori. In manualul Opel e trecut 1 an sau 30000 km, care vine primul, pentru Romania, de la reprezentanta este recomandat 1 an sau 15000. Ce pot sa va spun, din experienta proprie, pentru Opel Astra 1.4T 150hp AT, intervalul de revizii este anual, cu un rulaj intre revizii de sub 6.000 km (este a doua masina a familiei) si uleiul are o culoare ok. Filtrele in schimb sunt sub orice critica (aer si polen) - sunt imbacsite, probabil ca asa ar arata la o masina din vestul Europei dupa 100.000 km sau si mai mult (pietricele, frunze, foarte mult praf, tarana efectiv), masina este folosita preponderent in Bucuresti. I-am facut revizia saptamana trecuta (6 ani - 30.000 km) si a costat 3.000 ron. Am schimbat filtre aer, polen, ulei, antigel, lichid frana, ulei motor, bujii (erau cele originale, nu dadeau rateuri, erau in schimb foarte afumate), curea alternator (nu prezenta crapaturi dar era foarte rigida in comparatie cu cea noua - anii isi pun amprenta asupra materialului), setare senzori presiune si ITP. Legat de intervalul de service, cel putin pentru filtre, la nivel de Bucuresti, ce e trecut in carti nu e valabil. De nevoie (leasing) la prima masina a familie (diverse marci de-a lungul timpului), a trebuit sa fac reviziile conform carnetului de intretinere. Nu am reusit niciodata. Intotdeauna, intre revizii, am fost nevoit sa schimb filtrul de polen (clima nu mai avea randament) si atunci, verificat la cererea mea si urmat de solicitarea service-ului se schimba si filtrul de aer, care arata execrabil. Sunt in discutie marci diverse (Skoda , VW, Renault si Toyota), numitorul comun fiind Bucuresti. La primele 3 marci enumaerate, in carte e trecut ulei long life cu 30000 km sau 2 ani si filtre schimbate la fiecare 2 revizii (adica 60000km ), pentru Toyota 15000 km sau anual si filtrele la fiecare 2 revizii (30000km), Reprezentantele primelor 3 marci amintite, pentru Romania, recomanda schimbarea uleiului la 15.000km sau anual, cu filtrele la fiecare 2 revizii (adica 30000km) Asa cum am spus, nu am ajuns niciodata cu filtrele sa le schimb la revizia 2; intre revizia 1 si revizia 2, eram nevoit sa schimb filtrele de polen si aer, iar uleiul, la 15000 era negru taciune. Prima masina a familiei e rulata cam 30.000-35.000 km / anual, deci fac minim 2 revizii intr-un an. In aceeasi masura, consumul in Bucuresti, nu are legatura cu ce e trecut in carte. Consumul, in Bucuresti, pe care-l am la Opel este +/-11%, fara importanta dpdv anotimp (iarna zapada + frig compensat de climatronic vara). La GOLF V 1.6 FSI aveam +/-12%, la GOLF VI si Octavia 3 1.6 TDI aveam +/-10% si la MEGANE 1.6 MPI +/-10%. La COROLLA pe care o am acum, am +/- 5%, dar e hybrid-benzina. Toate masinile au (au avut) cutie viteze automata. In exterior, la mers preponderent sportiv, in forta, cele mai economice s-au dovedit OCTAVIA, GOLF VI (diesel) si GOLF V (benzina) cu +/- 6.5% , MEGANE (benzina) +/- 7%, COROLLA (hybrid) si ASTRA (benzina) cu +/- 7.5%.
- lumircea
- **
- 232 mesaje
- din 27 Sep 2011
- Astra 2017 B16
- Vrancea
lumircea
- Mesaje scrise: 232
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2017 B16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2011
- Mesaj Privat
da, interesant, cam la fel pot sune si eu, doar ca nu in Bucuresti, ci in regiunea parisiana ...
filtrele, aer si habitaclu, nu tin mai mult de 6 luni, se colmateaza foarte repede, inclusiv frunze uscate ! ))
toyota corola se comporta destul de bine, intre timp am si o hyundai ioniq hibrid si pare cel mai bine plasat
seara buna
filtrele, aer si habitaclu, nu tin mai mult de 6 luni, se colmateaza foarte repede, inclusiv frunze uscate ! ))
toyota corola se comporta destul de bine, intre timp am si o hyundai ioniq hibrid si pare cel mai bine plasat
seara buna