Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa E
  • AnamariaBorda

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Corsa 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2024

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am reușit să rup suportul de la braț in care intra stergatorul din spate.
Nu reușesc să găsesc nicăieri un video cum sa inlocuiesc brațul.
Mă puteți ajuta va rog? Mulțumesc frumos
Like
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 3,050
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=108359
https://www.clubopel.com/vie...stergator+parbriz
Cu puțină îndemânare și o presă se rezolvă.
Sau mergi la Întâlnirea CO Oradea și te ajută colegii!
Like
  • wud

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Nu stiu daca e neaparat cel mai potrivit topic, dar nu am vrut sa deschid unul nou.

Am o problema cu stergatorul spate, nu revine corect in pozitia de repaos.

El functioneaza pe stergere fara probleme, dar ramane in diferite pozitii intermediare.

Am inteles ca ar exista un releu care se ocupa cu treaba asta, doar ca nu stiu care.
In manual apar doar sigurantele (si sunt ok cele 2 pentru stergatorul spate).

Are cineva lista releelor de pe Corsa E benzina?

Multumesc.
Like
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil, ai o problemă cu mecanismul de revenire din ansamblul motorașului stergătorului...probabil a fost forțat...dacă te simți bazat, sunt ceva șanse să-l poți repara...nu prea mari, că e mult plasticărai.
Altfel, alt ansamblu motoraș(GM 13443959, e identic și la Adam), din păcate. Cel mai bine ieși din dezmembrări, că nou are preț de bar de noapte; neapărat să-l probezi, să nu iei unul ca al tău...
Like
  • wud

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu cred ca are ceva motorul.
Imi pare o problema de alimentare in anumite situatii.

Daca stropesc geamul functioneaza cum trebuie cat stropesc.
Cand nu mai stropesc mai merge 5-10 cm si se opreste.

Cand sunt pe functionare continua de la buton, functioneaza perfect.

Pe functionare intermitenta de la buton, merge tot asa, cate 5-10 cm.
La fel cand sunt in marche-arriere si pornesc stergatoarele fata.

Daca stie cineva mai multe detalii despre structura sistemului, de unde isi ia alimentarea pe fiecare mod de functionare, etc, il rog sa imi spuna si mie.

Am desfacut cele 2 sigurante, 11 din compartimentul motor, respectiv 37 din panoul de sigurante din interior, ambele indicate ca fiind pentru stergator spate, ambele de 20 A si sunt bune.

Am desfacut capacul de protectie de pe haion si ma-am uitat sa nu fie vreun fir intrerupt sau veun contact imperfect, si totul pare ok.
Like
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,671
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Strict pentru Corsa E, nu stiu cum este circuitul, dar, in general este folosit cam acelasi sistem cu mici diferente la partea de comanda.
In principiu, orice "motor" pentru stergatorul de parbriz, vine si cu partea de "intoarcere la zona de parcare", inclusa.
Ce face aceasta functie? Ei bine, face exact ceea ce lipseste la tine, adica atunci cand a disparut comanda pentru functionarea stergatorului, asigura acestuia tensiunea necesara functionarii, pana acesta ajunge in "zona de parcare".

In cazul tau, este clar ca aceasta functie nu isi mai face treaba, ca posibile probleme, eu vad asa:
- "motorasul" defect intern pe partea care asigura aceasta functie (in general probleme de uzuri sau oxidari ale elementelor care asigura contactul electric);
- alimentarea separata pentru aceasta functie, in general este un +12V cu contactul pus.

Probabil ai 3 sau 4 fire in mufa acelui motoras, in oricare varianta de actionare, functia de "intoarcere la zona de parcare" are nevoie de un +12V in acea mufa (chiar si cand nu actionezi acel stergator).
Like 3 dancuciureanu, wud, bibu16v
  • wud

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mulțumesc.

Mufa are 3 fire.

Deci trebuie să am 12 V cu contactul pus pe unul din ele, în permanență.

O să verific exact asta.
Like dancuciureanu, wud, bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Astea au boală și la trecerea firelor de pe caroserie pe hayon, se foarfecă din cauza proiectării defectuoase...chiar și la 3 ani vechime au apărut probeme...
Like dancuciureanu, wud, bibu16v
  • wud

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mi-am adus aminte că aveam manualul Haynes.
Doar că din păcate nu înțeleg nimic.

Dacă cineva se pricepe să descifreze circuitul indicat în foto?
Like dancuciureanu, wud, bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu zic că ceva din poza aia nu prea pușcă cu realitatea: ai acolo conectorul X405 (al ansamblului motor ștergător spate) care are 2 pini (dacă am dreptate) or în realitate conectorul ăla are 3 pini. Mă înșel oare?
Pe de altă parte, intuiesc că circuitul de revenire este alimentat prin acel comutator aflat în vecinătatea stângă a diodei. Dacă acel comutator are prin pinul 2 un (+) permanent (din releul ăla de comandă), dpdv electric este totul Ok, dar acel comutator este foarte probail să fie acționat mecanic de ceva din interiorul mecanismului (primul lucru care-mi vine în minte ar fi o camă), iar acolo s-ar putea să fie deranjul. Demontarea capacului de tablă al mecanismului (cu niște poze) ar putea strecura o rază de lumină întur rezolvarea daravelei...


Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 02 Jul, 2025 12:22 pm, modificat de 3 ori în total
Like dancuciureanu, wud, bibu16v
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,671
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Acum cred ca se observa mai bine.


Like 2 wud, bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@sebage ce părere ai? Despre ce zic eu...
Like wud, bibu16v
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,671
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
X405, pare a fi o mufa intermediara, cu mai multi pini, fiind folositi pinii 2 si 7.
Strict ansamblul motor stergator, fiind incercuit de mine, cu rosu. Acolo sunt toti cei 3 pini.

In rest, da, indiferent de forma constructiva, principiul este acelasi.
Like 1 bibu16v
  • wud

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2015 B14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am masurat azi si rezultatele sunt foarte ciudate.

Vine 0 tensiune pe mufa aia: cu contact pus, fara, cu buton stergator actionat sau nu, cu motor pornit, etc.
Am incercat toate variantele posibile.
Si toate combinatiile de cate 2 pe cele 3 fire.
Ba chiar pe cate un fir din mufa + masa pe caroserie,

Multimetrul e bun, am incercat pe o baterie AAA.

Si mai ciudat, cu mufa scoasa nu merge nici sistemul de stropire al lunetei.

Cu mufa pusa merge exact cum am descris mai sus,
Like bibu16v
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,132
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut !
Rezolvarea in 99% din cazuri se afla la trecerea firelor din caroserie la haion.
Se rup.
Incercati sa schimbati firul si sa face ti legaturi inainte si dupa cofretul de cauciuc .
Practic sa nu fie o nada in acel furtun de cauciuc ; puneti un fir cu izolatie siliconica ,,,,care tine la " "tavăleala" !
Like 1 bibu16v
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 7,389
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E posibil și ce zice @ney...
Like bibu16v
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,132
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Ai spus si tu mai sus.
Astra H ,corsa D au probleme si la usile pe spate
La Astra j au deviat trecerea pentru ca furtunul de cauciuc sa fie mai lung si defazate gaurile din caroserie si haion.
Astfel firele fiind mai lungi dezvolta o usoara miscare de rasucire ,inloc sa se plieze la fiecare inchidere.
Sunt convins ca pot fi si alte probleme dar tocmai ce am intalnit un corsa d 1.4 euro 5 care aprindea aleator si stopul de pe haion stand in parcare incuiata si problema a fost la acealeasi fire rupte pe furtun( sau rupt mai multe fire)
Like 1 bibu16v
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,671
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Lipsa tensiunii pe firul Violet cu Galben din pinul "C" al mufei, coroborata cu o siguranta "F37" buna, indica 98% un fir rupt pe parcurs si da, probabil in burduf. (1% ramane pentru un posibil contact imperfect in mufa X405 si 1% greseala in masurarea tensiunii)
Pentru asta am intrebat, pentru a localiza defectul ... in "motoras" sau in burduf.

Acum, faptul ca nu exista tensiune pe nicicare dintre firele acelui "motoras", nici macar in timpul functionarii sale, mie imi spune ca ceva s-a gresit cand s-a masurat.
Like 1 bibu16v
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa E

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG