Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Problema mea este una legata de incalzire.
Masina este un Opel Astra G, 1.6, 16V.
Am schimbat 2 termostate pentru ca nu imi mentinea temperatura lichidului de racire la cat ar trebui. Primul termostat s-a stricat si apa nu urca nici macar la 60 grade vara, la drum lung, probabil se blocase pe deschis.
Am schimbat termostatul, o vreme mi-a tinut apa la 80-90 grade, cu fluctuatii intre, in functie de mers. La drum lung scadea la 80. Dupa o vreme s-a blocat si acesta pe deschis si apa nu crestea pana la cat ar fi trebuit la drum lung.
L-am schimbat iar, ultimul fiind ceva nemtesc, cel mai scump, care deschide la 92 grade. Acum 1 luna l-am schimbat.
Lichidul de racire nu urca mai mult de 80 grade la drum lung. Nici in 100 km. Cu temperatura exterioara intre 3-15 grade. La fel se manifesta.
Daca dau drumul la caldura pe treapta 2 scade temperatura pe la 60 si greu mai urca. Bineinteles ca baga aer rece in habitaclu.

Caldura in habitaclu.
Baga caldura abia cand trece de 80 grade (cu carton in radiator), la 10-15 grade afara. Baga cald doar pe treapta 1 la ventilator, la treptele superioare incepe si baga rece. Ventilatia de la pasager baga rece tot timpul. Grila din stanga soferului baga cald, cele din jumate caldut, si cea din dreapta baga rece.
Ieri am blocat radiatorul complet cu un carton gros. Drum lung, Calarasi-Bucuresti. Temperatura exterioada 10-12 grade.
A fost pentru prima data cand a urcat temperatura lichidului de racire la 92 grade. Caldura din interior la fel. Cald la sofer,caldut pe centru si rece la pasager. Pe treptele superioare de ventilatie nu face fata si baga rece.
Am oprit la benzinariei si la 92 grade mergea ventilatorul.
M-a innebunit. Am avut un drum pe la munte. Am prins 0 grade. Un gram de caldura nu a bagat. Am dardait de frig in masina.
Mentionez ca nici cu celelalte termostate nu baga caldura.

Ce as vrea sa fac: sa schimb sonda(le) de temperatura, poate e ceva ce nu merge bine si imi pleaca ventiratorul prea devreme. Apoi sa verific furtunele ce duc la radiatorul de incalzire (tur-retur). Desi stiu ca termostatul ar trebui sa mentina temperatura, indiferent de radiator si ventilator.
Ma gandesc sa schimb si radiatorul de incalzire, dupa simptome pare infundat sau neaerisit.
Tot ce am schimbat la ea, antigel, termostat, am facut-o la un service si ma gandesc ca de 3 ori umbland acolo au aerisit si ei macar odata.

S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Idei?

Problema cea mai mare este de ce nu-mi tine temperatura la 92 grade, asa cum ar trebui.
Skip ads

  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Eu zic ca proba cea mai buna o poti face pe loc la relanti, dupa ce pornesti motorul trebuie sa se incalzeasca doar circuitul mic de racire si cele doua furtune (tur si retur) de la radiatorul de sub bord trebuie sa fie fierbinti sa nu poti tine mana pe ele, daca termostatul este blocat pe deschis se incalzeste si radiatorul mare si nu este bine, ventilatorul trebuie sa porneasca cand creste temperatura mult (daca ai un singur ventilator care ajuta si clima, vezi sa nu ai clima pornita)
Eu am schimbat acum un an un termostat pentru ca acul de la temperatura scadea mult cand circulam in exterior. Eu aveam modelul de temostat capsat intr-un suport de aluminiu care avea si o supapa mica pentru furtunul de apa care duce la clapeta de acceleratie, la termostatul vechi acea supapa nu mai exista si era o gaura prin care trecea apa indiferent de temperatura ei, vezi sa nu ai aceeasi problema ca a mea
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Termostatul e praf. Fã ce a zis colegul @danytm, mai sus... cu motorul rece, pornește, și vezi furtunul ce vine dela termostat spre radiator, prin comparație cu furtunul ce intrã în calorifer și dacã în primele 5-10 minute, temperatura e asemãnãtoare, termostatul e praf(blocat pe deschis, așa cum și pare din desciere), dacã se încãlzește, în mod evident, mai tare cel dela calorifer, atunci termostatul e (cât de cât) ok...
Mai pot fi și alte probleme cu cãldura chiar și cu rãcirea (pornește prematur) sau vreun senzor decalibrat...dar fãrã un termostat bun, n-ai ce face decât sã vânezi vrãjitoare...
O diagnozã poate citi temperatura realã de funcționare a motorului...
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Am un singur ventilator. Clima nu e pornita.
Termostatul e recent montat. Verific ce se incalzeste prima data.

Ca sa inteleg: caloriferul din habitaclu se incalzeste chiar daca dau pe caldura sau nu, corect?
Skip ads

  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
DA, caloriferul este alimentat continuu cu apa, deci nu conteaza unde se afla maneta de cald-rece.
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Revin cu update.
Termostatul nu scapa nimic pana la 82-85 grade C. La temperatura asta deschide.
Furtunul de la radiator ramane rece pana deschide termostatul.
Furtunul catre clapeta de acceleratie se incalzeste inainte sa deschida termostatul, cum e si normal.

Calorifer caldura:
Furtunul de TUR se incalzeste,nu frige ca cel de la radiator. Returul a ramas rece spre caldut.
Termocupla vantilatorului deschide la 92 grade C.

Concluzie:
1. termostatul deschide prea devreme.
2. Caloriferul de incalzire pare infundat (retur rece-caldut, fara sa dau drumul la caldura in interior), nu circula lichid prin el asa cum ar trebuii. Nici cand aduc masina la 92 grade C nu baga caldura cum trebuie. Am explicat mai sus.

Surpiza este ca termostatul este de 92 grade sigur, am verificat atunci cand l-am luat. Scria si pe cutie si pe el. Tata a stat langa mecanic la montaj. WTF? Termostatul este Febi Bilsten.
Asta m-a derutat cel mai mult.

Recomanda cineva un termostat verificat de el, care sa-mi tina temperatura unde trebuie si sa deschida la 92 gradeC?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
La 92°C trebuie sa deschida.
Probabil termostatul nu lucreaza bine.
92° cel vechi de pe masina.

Pune unul original.
Pentru Z16XE
9129907 - Termostat
95519739 - Garnitura Termostat.
184 RON

Sau
BEHR tot pe codul de sus.


Cu radiatorul de incalzire.
Uni au reusit cu jet de apa sau cu furtunul de la robinet sa il desfunde. (pe la furtunele din zona motorului.)

https://www.clubopel.com/vie...p=1746835#1746835 - Prima data vezi daca are motoras inainte de radiator incalzire unele il au.
https://www.clubopel.com/vie...p=1960300#1960300 - jet de apa vezi in link-uri.

Tutorial schimbare garnituri calorifer la Astra G
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=278574

Cei cu Z16SE au pus termostat de dacie.
https://www.clubopel.com/vie...p=1756878#1756878


Posibil sa fie numai termostatul.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Clar termostatul nu e ce trebuie. Febi e cam printre cele mai ieftine termostate...Pune Behr sau Meyle, dacã gãsești...
Mi se pare totuși ciudat cã pornește ventilatorul la doar 92grd C...
Skip ads

  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Behr am avut inaintea astuia. A sfarsit blocat. La fel si cu el, nu urca temperatura. Dar la asta behr nu stiam temperatura de lucru,

Interesanta treaba cu motorasul acela pe caloriferul de incalzire.
Am dacia 1300 si am cateva termostate printre piese, Pot incerca sa vad, dar nu cred ca merge, la mine 1.6 16V, cand cumpar termostatul il iau cu corp cu tot.

Totusi, inainte sa schimb termostatul (again), as vrea sa ma asigur ca sonda ce citeste temperatura o face bine.
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:.
Mi se pare totuși ciudat cã pornește ventilatorul la doar 92grd C...

Asa e sonda probabil, cea care citeste si comanda cand pleaca ventilatorul. Eu zic ca e ok.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat acum 2 ani cu unul ieftin, nu stiu ce model a fost dar am dat 65 lei pe el, eu m-am prins ca era defect cand am iesit in afara localitatii si acul de temperatura nu statea constant pe mijloc, taica-miu a zis ca la cel vechi era defecta supapa mica a termostatului care duce la clapeta de acceleratie, la cel nou cica este o supapa care un rol si ea de limitare a debitului de apa. Poti verifica daca pompa de apa functioneaza normal prin verificarea furtunului mic care intra la borcan in partea superioara.
La radiatorul de caldura din interior, din cate stiu eu, daca turul este mult mai cald decat returul atunci radiatorul functioneaza normal, daca au aprox aceeasi temperatura, atunci este infundat o parte din el, daca la prima treapta a ventilatiei iti baga caldura cat de cat, iar la maxim este rece, clar ai radiatorul infundat, dar poate ai probleme si cu pompa de apa, verifica si acolo.
Am pus mai jos cu poze cu termostatul meu vechi, acum am vazut ca este din 2000, adica de cand este masina.


Poti sa scoti mufa de la ventilator sa vezi daca este o schimbare la temperatura, dar sa fi atent pe temperatura sa nu faci alte belele
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
SMadalin793 a scris:
bibu16v a scris:.
Mi se pare totuși ciudat cã pornește ventilatorul la doar 92grd C...

Asa e sonda probabil, cea care citeste si comanda cand pleaca ventilatorul. Eu zic ca e ok.

Eu zic cã nu...Motoarele astea sunt fãcute sã funcționeze la temperaturi în jur la 100grd C și peste (așa sunt proiectate, cu argumente tehnice solide, cã mulți ”tehnicieni de cartier” nu-și dau aprobarea la asta, e altã poveste...). Dacã citești pe-acilea mai vârtos, te lãmurești repede, nu trebuie sã mã crezi pe mine...
Dacã sonda ta nu e bușitã, probabil un ”tehnician”, din cei menționați mai sus, a fãcut o ”optimizare de colțu strãzii” și a folosit una cu temperaturã mai micã...acum, dacã ai înțeles ce zic eu, o sã știi ce trebuie sã faci...


Ultima modificare facuta de bibu16v la Mie 14 Nov, 2018 9:56 am
Skip ads

  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Oricum ar pleca ventilatorul, termostatul este cel ce trebuie sa deschida la cat e proiectat si sa mentina temperatura constanta. Respectiv 92 grade C. Nu o face.
Ventilatorul poate sa mearga non-stop, termostatul trebuie deschida la 92.

(Asta daca nu-mi citeste sonda temperatura prost)
Caz in care termostatul lucreaza bine si am caloriferul infundat.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da.
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Mi-am comandat sonda de temperatura, 30 lei. In seara asta sper sa o montez sa vad daca se schimba ceva.
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Am schimbat sonda de temperatura si chici ce s-a intamplat? Termostatul deschide la 90 grade si acolo ramane temperatura indiferent de stilul de mers. +- 1 grad oscilatie.
Deci termostatul e ok, probabil si celelalte dinaintea astuia.
Ventilatorul pleaca tot la 92 grade, dar eu acum am vazut ca am 2😂😂😂🤪. Cel mic porneste, care este de clima cred, si nu-mi dau seama de ce pentru ca AC-ul este oprit tot timpul.

Caldura nema in schimb, deci trebuie umblat la caloriferul de caldura.
  • danytm

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Al meu termostat a cedat dupa 2 ani, era modelul Starline cu deschidere la 92 grade (pret 40 lei pe net, dar cumparat cu 65 de la piese auto), din ce am gasit pe net era pentru modelul de masina 1,8 cu 16V, cei de la piese auto nu mi-au dat pentru modelul meu de masina 1,6 cu 16V. Am luat unul de la Swag Germany tot cu deschidere la 92 grade cu pretul de 73 lei pe net, am zis ca daca e mai scump e si mai bun, as trebui sa fie, dar cand sa-l montez am avut surpriza ca o gaura din cele 3 ale termostatului nu era perfect centrata si a trebuit sa o pilesc in aluminiu cu o pila rotunda ca sa se potriveasca, ce sa faci daca sunt si rebuturi in comert care nu trec controlul calitatii, dar asta este alta poveste. Montat si totul este functional pana acum.
Ce vreau eu sa evidentiez este faptul ca la modelul de 1,8 cu 16V, termostatul are teava aia mica care duce la clapeta de acceleratie legata direct in circuitul mare si cu o gaurica mica prin termostat care face legatura dintre circuitul mic si cel mare indiferent de functionarea acestuia. La cel montat astazi, teava aia mica este legata direct de circuitul mic si nu are acces la circuitul mare, deci apa circula prin el cand pompa functioneaza. Am pus poza mai jos cu modelul gresit, cred ca si teava aia mica are rolul ei in circutul de racire sau cel de incalzire al clapetei de acceleratie, cel putin eu nu am observat nici o problema in cei 2 ani cat am circulat cu modelul gresit montat pe masina, doar 10k Km.
Termostatul vechi inlocuit era defect: nu mai inchidea perfect si deci nu mai putea sa tina constant temperatura de lucru a motorul la aprox 90 de grade.

  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Am desfacut consola centrala, si consola cu schimbatorul de viteze. Maine seara demontez bordul ca sa am acces la radiatorul de incalzire.
Exista vreun tutorial pentru demontare bord astra g?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pai cred ca este suficent ca sa ajungi la radiatorul de incalzire.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=278574 - ai citit toate paginile de aici?
https://www.clubopel.com/vie...p=1687409#1687409 - pentru BEHR.
La schimbator nu am umblat.

Garnituri ai luat?
Si "suruburile de la Tavita scurgere condens" , au fost scoase la mine sa mancat capul torx restul este scris in link
Am cumparat alte suruburi pentru montare la loc.
Pana nu desfaci "suruburile de la Tavita scurgere condens" nu poti umbla.

Cu jetul de apa, sau cu apa de la robinet nu te-ai indurat sa incerci.
  • SMadalin793

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Aseara eram obosit si credeam ca trebuie sa dau tot jos.
Acum am inteles ca nu e nevoie.
Am cititi topicurile recomandate, pe baza lor in principal am desfacut tot.

Inca nu am cumparat radiator si garnituri, vreau sa demontez intai si sa fac o proba sa vad ce se incalzeste, cum, in ce fel si mai apoi sa trag concluzi.
Mai am de desfacut teava de scurgere condens, credeam ca pot accesa caloriferul fara sa umblu la ea.
O sa fie mai greu acum, masina e in strada, afara ninge, frig, umiditate...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR